با نزدیک شدن به فصل تابستان و دیدن آب و هوای خوب این فصل، شما را به رفتن به یک مسافرت خاطره‌انگیز با چادر مسافرتی اتومات تشویق می‌کند. اگر عاشق طبیعت باشید؛ اقامت در دل طبیعت یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارهایی است که نیاز است یک شخص حداقل یک بار در طول زندگی آن را تجربه کند. مهم‌ترین نکته درمورد اقامت در فضاهای خارج از چهارچوب امن خانه، داشتن سر پناه مناسب جهت محافظت از عوامل طبیعی مثل باد و باران است.

بنابراین شما علاقمندان به گردش باید یکی از لوازم ضروری که در کنار صندوق عقب ماشین قرار دهید قطعا چادر مسافرتی ‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع چادر مسافرتی و هر آنچه که باید در مورد این محصول بدانید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع چادر مسافرتی

یکی از فاکتورهای انتخاب و خرید چادر مسافرتی، نوع سازه محصول و نحوه راه‌اندازی و نصب چادر مسافرتی است چراکه هرچه راه‌اندازی چادر مسافرتی راحت‌تر باشد افراد می‌توانند سریع‌تر و حتی به صورت تک نفره چادر مسافرتی خود را نصب کنند، با در نظر گرفتن نحوه راه اندازی و نصب چادر مسافرتی که سازه محصول در آن دخیل است، چادرهای مسافرتی را به سه دسته کلی تقسیم کردند:

  •  چادر مسافرتی عصایی
  • چادر مسافرتی فنری
  • چادر مسافرتی اتوماتیک

هر یک از چادرهای مسافرتی نام برده شده دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود هستند که این تفاوت‌ها موجب شده تا افراد با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از چادرهای مسافرتی اتوماتیک، عصایی و فنری را خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه راه‌اندازی چادر مسافرتی اتومات صحبت کنیم.

چادر مسافرتی اتومات ۴ نفره دوپوش

چادر مسافرتی اتومات

چادر مسافرتی اتومات از محبوب‌ترین چادرهای مسافرتی موجود در بازار است که بسیاری از خانواده‌ها با توجه به ویژگی‌های بسیار خوب این نوع از چادرها، خرید چادر مسافرتی اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. از ویژگی‌های خوب چادر مسافرتی اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌اندازی و نصب آسان
  • ابعاد و حجم بسته‌بندی بسیار کم
  • سقف بلند و مرتفع
  • وزن سبک
  • ابعاد بزرگ‌تر و ایده‌آل برای استفاده گروهی
  • و…

از این رو بیشتر افراد با توجه به ویژگی‌های ساختاری چادر مسافرتی اتوماتیک آن را برای استفاده در سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

توصیه‌های لازم قبل از راه‌اندازی چادر مسافرتی

1_ همواره باید بهترین و مناسب‌ترین محل را برای راه اندازی و نصب چادر مسافرتی خود فارغ از نوع سازه و جنس آن انتخاب کنید، چرا که در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های احتمالی به چادر مسافرتی شما مخصوصا به قسمت کف محصول وارد شود.

2_ زمین‌های هموار که عاری از هر گونه زباله، سنگ ریزه، شن، ماسه، شاخ و برگ درختان، آسفالت و … باشد از بهترین گزینه‌ها برای راه‌ اندازی چادر مسافرتی است.

3_ توصیه می‌شود حتی از زیر اندازهایی به منظور مراقبت بیشتر از کف چادر مسافرتی استفاده کنید، همچنین استفاده از زیر انداز ضخیم می‌تواند باعث نرم‌تر شدن کف چادر مسافرتی شود و افراد بتوانند حس راحتی بیشتری در هنگام راه رفتن و نشستن داشته باشند.

راه اندازی

1_ همانطور که گفتیم راه اندازی و نصب چادر مسافرتی اتومات بسیار ساده است. در اولین گام چادر مسافرتی را از داخل ساک حمل خارج کرده و بر روی زمین قرار دهید، قسمت چتری چادر مسافرتی را در مرکز قرار داده و پایه‌های تا شده را به اطراف باز کنید.

2_ معمولا چادر های مسافرتی اتوماتیک دارای ۴ پایه و یا ۶ پایه اند، باید همه‌ی آن‌ها را باز کنید، پس از آن به قسمت چتری چادر بروید و کلگی بالا را نگه داشته و کلگی پایین را به سمت پایین فشار دهید تا پس از آن چادر مسافرتی به صورت اتوماتیک باز شده و فرم اصلی را به خود بگیرد.

3_ستون‌های چادر مسافرتی اتوماتیک از دو یا چند میله فرو رفته در داخل هم تشکیل شده‌اند که نیاز است تا آن‌ها را با فشردن دکمه باز کنید تا چادر سرپا شود، می‌توان این مرحله را آخرین مرحله دانست. بدین ترتیب تمامی ستون‌ها را به صورت کشویی باز کرده و محصول را راه اندازی کنید. شما می‌توانید گوشه‌های بدنه را با استفاده از قفل‌های پلاستیکی تعبیه شده به ستون‌ها متصل کنید تا بدین ترتیب بدنه فرم بهتری به خود بگیرد .

4_ لازم به ذکر است که شما می‌توانید در صورت نیاز بدنه را از پایه‌ها جدا کنید، این در حالی است که شما حتی می‌توانید بدون جدا کردن بدنه از پایه‌ها، چادر مسافرتی خود را راه اندازی و یا آن را جمع کنید.

5_ برای باز کردن و جدا کردن بدنه از پایه‌هایی که به انتهای پایه بر روی زمین قرار گرفته اند رفته و ستون را از پایه جدا کنید.

6_ و در آخر برای جمع آوری محصول نیز تنها کافیست تا مراحل گفته شده را به صورت برعکس انجام داده و چادر مسافرتی خود را در ابعاد کوچک جمع‌آوری کنید. چادرهای مسافرتی اتوماتیک بسیار کم حجم بوده و به راحتی می‌توان آن ها را با وسایل نقلیه با خود حمل کرد.

چادر مسافرتی اتومات ۴ نفره دوپوش

جمع بندی

هر چادر دارای درب و پجره‌هایی است که در هنگام راه اندازی و یا جمع کردن چادر مسافرتی باید باز گذاشته شود، تا بدین ترتیب باد موجود در داخل چادر مسافرتی خالی شود. برای خرید و مشاهده‌ی محصولات ما به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه کنید.

در صورت علاقه داشتن به شناختن جدید ترین و بهترین چادر های مسافرتی از طریق لینک این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + سیزده =