یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای نگهداری از چادر مسافرتی خود انجام دهید، شستشو چادر مسافرتی است. چادر مسافرتی مهم‌ترین وسیله‌ای است که باید در زمان کمپینگ یا مسافرت به طبیعت آن را به همراه خود داشته باشید. استفاده از این چادر به دلیل جنس پارچه‌ای آن حساس بوده و نیازمند توجه به نکات مختلفی است.

در‌صورتی‌که  چندین بار از این چادر در طبیعت استفاده کنید، قسمت‌های مختلف آن کثیف شده و حتی ممکن است بوی بد نیز به خود بگیرند. این امر کاملاً طبیعی بوده و برای هر مدلی از چادر سفری رخ می‌دهد. برای این که زیبایی و بوی خوش چادر کمپینگ از بین نرود باید هر چند وقت یکبار آن را بشورید. شستن چادر مسافرتی روش‌های مختلفی داشته و نیازمند رعایت‌کردن نکات متنوعی است.

اگر می‌خواهید که با شستشوی چادر مسافرتی استفاده از آن را ممکن سازید می‌توانید در این مقاله آموزشی ما را همراهی کنید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش‌هایی که برای تمیزی چادر مسافرتی وجود دارد با هم بررسی کرده و نکات مهمی که در این کار مؤثر است را به شما توضیح دهیم. همچنین می‌توانید بهترین چادر مسافرتی را از فروشگاه کی ام کالا با قیمتی مناسب و کیفیت اصل با خیالی راحت به‌صورت اینترنتی بخرید.

روش‌های شستن چادر مسافرتی

هر چند وقت نیاز است چادر مسافرتی را بشوییم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در‌رابطه‌با استفاده از چادرمسافرتی وجود دارد این است که هر چند وقت یکبار باید این چادرها را بشوییم؟ شستن چادر مسافرتی مهم‌ترین نکته‌ای است که باید زمان استفاده از این چادر آن را در نظر داشته باشید. بهتر است پس از 2 الی 3 دفعه استفاده از چادر مسافرتی آن را بشویید. البته اگر چادر را در شرایطی سخت‌تر مانند باران، گل‌ولای، برف و… استفاده کردید باید پس از هر دفعه استفاده در این شرایط، شستن چادر مسافرتی را در اولویت‌های خود قرار دهید.

از طرف دیگر باید معیارهایی که موجب کثیف‌شدن چادر سفری شما می‌شوند را نیز بررسی کنید. در برخی از مواقع تنها لکه آب و گل‌ولای روی چادر مسافرتی باقی می‌ماند که ممکن است پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خشک شده باشد. در شرایطی نیز ممکن است پس از خوردن مواد غذایی روغنی و رنگی، چادر لکه‌های روغنی به خود گرفته و ظاهر تمیز را از دست بدهد. هر کدام از این مشکلات راه‌حل‌های خود را دارند که می‌توانید با آن‌ها به‌راحتی چادر را تمیز کنید.

وسایلی که برای شست‌وشو به آنها نیاز داریم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در رابطه با شستن چادر مسافرتی آن را بدانید این است که برای این کار باید وسایل و مواد موردنیاز را تهیه کنید. چادرهای مسافرتی را نمی‌توان همانند پارچه‌های معمولی درون ماشین لباسشویی انداخت و همین امر نیز موجب شده تا شستشوی آن‌ها کمی دشوارتر شود.

برای شستشوی چادر مسافرتی به یک صابون ملایم یا مایع ظرف‌شویی، اسفنج نرم و یک تشت یا وان حمام نیاز داریم. مایع ظرف‌شویی و اسفنج می‌توانند به‌راحتی انواع لکه‌هایی که روی سطح چادر مسافرتی قرار گرفته را از بین ببرند.

مراحل شستن چادر مسافرتی

برای این که بتوانید بهتر و دقیق‌تر به شستن چادر مسافرتی بپردازید باید نکاتی را در این رابطه در نظر بگیرید. چادر مسافرتی یک وسیله مهم و کاربردی است که اگر شستن آن به شکل مناسب انجام نشود، ممکن است ظاهر یا عملکرد چادر با مشکلاتی مواجه شود.

اگر می‌خواهید به بهترین شکل تمیزکردن چادر مسافرتی را انجام دهید، می‌توانید از مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بهره بگیرید. طی‌کردن این مراحل به ترتیب و بادقت می‌تواند تمیزی را مانند روز اول به چادر مسافرتی شما برگرداند.

  • آماده‌کردن چادر مسافرتی

در اولین مرحله از شستن چادر مسافرتی باید امر آماده‌کردن آن را انجام دهید. این مرحله بسیار مهم است. برای این کار ابتدا چادر مسافرتی یا چادر کمپینگ خود را به طور کامل بازکرده و آن سطح رویین و داخلی آن را از هر گونه گردوخاک و سنگ‌ریزه پاک کنید.

پس از این که این کار را انجام دادید باید چادر را برای شستن در آب و صابون آماده کنید. اگر چادر مسافرتی شما دارای پارچه قابل‌جداسازی است، می‌توانید پارچه را از آن جدا کرده و درون تشت آب یا وان حمام بیندازید.

  • خیساندن چادر مسافرتی

پس از این که چادر مسافرتی را از هر گونه زباله و سنگ‌ریزه خالی کردید باید آن را خیس کنید. خیساندن چادر مسافرتی مهم‌ترین نکته برای شستشوی آن است. در صورتی که به دنبال شستن چادر مسافرتی به بهترین شکل هستید باید حداقل 15 دقیقه آن را با آب ولرم خیس کنید.

این موضوع موجب می‌شود تا لکه‌هایی که روی سطح پارچه چادر یا خیمه مسافرتی شما قرار گرفته‌اند به طور کامل نرم شده و راحت‌تر با استفاده از مواد شوینده پاک شوند. اگر در آب ولرم از مقداری مایع ظرف‌شویی نیز استفاده کنید، روند پاک‌سازی لکه‌ها پس از خیس خوردن بسیار راحت‌تر می‌شود.

  • شست‌وشو اصولی چادر مسافرتی

پس از این که چادر مسافرتی را با استفاده از آب و صابون خیساندید، باید با استفاده از اسفنجی نرم سطح پارچه آن را شستشو دهید. برای این کار می‌توانید مقدار کمی از مایع ظرف‌شویی را روی اسفنج ریخته و سپس آن را به آرامی روی چادر بکشید. این کار را با الگوهای دایره شکل انجام داده و از واردکردن فشار زیاد به چادر جلوگیری کنید. پس از این که به بهترین شکل چادر را تمیز کردید، باید آن را آبکشی کرده و تمامی کف‌هایی که روی چادر وجود دارد را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که وجود کف روی سطح پارچه موجب لکه‌دار شدن و بوگرفتن چادر مسافرتی شما خواهد شد. به همین دلیل بهتر است یا از آب پرفشار برای از بین بردن کف استفاده کنید یا زمان آبکشی چادر اسفنج خیس که دارای مایع شستشو نیست را به سطح آن بکشید. این کار تمامی کف‌هایی که روی سطح چادر وجود داشته را از بین برده و اجازه می‌دهد که چادر سفری شما به بهترین شکل تمیز و زیبا شود.

  • خشک‌کردن چادر مسافرتی

اما آخرین مرحله‌ای که باید برای شستن چادر مسافرتی خود انجام دهید خشک‌کردن چادر مسافرتی است. توجه داشته باشید که این مرحله بیشترین اهمیت را پس از شستشوی چادر داشته و می‌تواند در بوی چادر نیز تأثیر داشته باشد.

اگر چادر مسافرتی شما به بهترین شکل خشک نشود، بوی رطوبت یا کف گرفته و این امر موجب آزار شما زمان استفاده از چادر خواهد شد. برای این کادر چادر را روی طنابی محکم و در سایه‌ای گرم آویزان کنید تا به آرامی رطوبت آن کشیده شود. پهن کردن چادر زیر آفتاب می‌تواند موجب لکه‌دار شدن یا آسیب‌دیدن پارچه چادر مسافرتی شود.

تعمیر کردن چادر مسافرتی

ممکن است زمانی که به شستن چادر مسافرتی خود می‌پردازید به عیب‌ها و مشکلات مختلفی در چادر مسافرتی خود بربخورید. به طور مثال ممکن است در برخی از بخش‌های چادر کمپینگ شما سوراخ‌ها و بریدگی‌هایی ایجاد شده باشد که باعث کاهش کیفیت چادر و ورود هوای سرد و موجودات مختلف به داخل چادر شود.

به همین دلیل باید به‌سرعت پس از شستشو و تمیزی چادر مسافرتی این مشکلات را برطرف کنید. برای از بین بردن این سوراخ‌ها می‌توانید از کیت‌های تعمیر در چادر مسافرتی استفاده کنید. این کیت‌ها ابزار و وسایلی دارند که به شما امکان دوختن سوراخ‌های چادر مسافرتی را می‌دهند. مشکلات دیگری نیز در این چادرها به وجود می‌آید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خراب‌شدن زیپ چادر اشاره کرد.

برخی از مواقع ممکن است زیپ بخش‌های مختلف چادر سفری به دلیل کثیفی، پارگی یا شکستگی دچار مشکل شود. همین موضوع نیز استفاده از چادر و بستن درب‌های آن را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل باید نسبت به تعویض زیپ‌های خراب اقدام کرده یا با استفاده از مسواکی کهنه دندانه‌های زیپ را تمیز کنید.

از بین بردن بوی بد در چادر مسافرتی

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است برای چادر یا خیمه مسافرتی رخ دهد ایجاد یک بوی بد درون چادر مسافرتی است. شما می‌خواهید از چادر کمپینگ برای آرامش و استراحت در دل طبیعت کمک بگیرید؛ بنابراین اگر چادر مسافرتی بوی بدی بدهد، امکان استفاده شما عزیزان از این وسیله کمی سخت خواهد شد.

این امر ممکن است به دلایل مختلفی درون چادر اتفاق افتاده باشد. ممکن است که به دلیل وجود کپک یا لکه‌ای کثیف پارچه بویی بد گرفته و همین موضوع استفاده از آن را دشوار کند. برای این که بتوانید بوی بد چادر مسافرتی را از بین ببرید باید شستن چادر مسافرتی را به بهترین شکل انجام دهید.

استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند در این امر مؤثر باشد. استفاده از پاک‌کننده‌های آنزیمی می‌تواند تأثیری فوق‌العاده در این موضوع داشته باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان خشک‌کردن چادر سفری پس از شستشو نباید لکه یا رطوبت روی آن باقی بماند. این امر باعث بوگرفتن چادر مسافرتی می‌شود.

از بین بردن لک و کثیفی‌های عمیق

در برخی از شرایط و مواقعی که افراد نسبت به تمیزکردن چادر مسافرتی خود اقدام می‌کنند که مشکلاتی بر می‌خورند که تمیزکردن چادر را کمی سخت می‌کند. یکی از مهم‌ترین این مشکلات وجود لکه‌ها و کثیفی‌های عمیق درون یا روی سطح پارچه چادر مسافرتی است.

این لکه‌ها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشند. به طور مثال لکه‌های کهنه، لکه مواد غذایی و… از انواع لکه‌هایی هستند که به این سادگی‌ها از بین نمی‌روند. برای پاک‌کردن این لکه‌ها استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند مؤثر باشد.

سعی کنید برای پاک‌کردن آن‌ها از آب گرم و اسفنج استفاده کنید تا به‌راحتی پاک شوند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از وایتکس برای از بین بردن این لکه‌ها کار اشتباهی بوده و می‌تواند در پارچه چادر تأثیر منفی بگذارد.

بردن چادر مسافرتی به خشک‌شویی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای شستن چادر مسافرتی خود نسبت به آن اقدام کنید، بردن چادر مسافرتی یا چادر کمپینگ به خشک‌شویی است. شرکت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند که خدمات شستشوی چادر مسافرتی را انجام می‌دهند.

برخی از افراد به‌اندازه‌ای از چادر سفری خود استفاده کرده‌اند که شستشوی آن کار سخت و زمان‌بری شده است. به همین دلیل این افراد می‌توانند به‌جای شستن و تمیزکردن چادر مسافرتی در خانه، آن را به مغازه یا شرکت‌های خشک‌شویی بسپارند تا در زمانی کم و کیفیتی بالا چادر را برای آن‌ها شستشو دهند.

شستن چادر مسافرتی

سخن پایانی

چادر مسافرتی ابزاری مهم و حیاتی است که باید زمان کمپ از آن استفاده کنید. این چادر مهم و کاربردی را می‌توانید در مدل‌های مختلف از فروشگاه کی ام کالا بخرید. نکته مهمی که در رابطه با چادرهای مسافرتی وجود دارد این است که این چادرها پس از مدتی استفاده کثیف و لکه‌دار می‌شوند.

اگر به‌موقع چادر مسافرتی را نشویید، علاوه بر این که لکه‌ها کهنه شده و ظاهر آن را از بین می‌برند، می‌تواند موجب بوگرفتن چادر کمپینگ یا سفری شما نیز شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که پس از هر مسافرت سخت یا دشواری که چادر سفری دچار کثیفی و لکه شد آن را سریع و بدون وقفه بشویید تا از کهنه شدن لکه‌های روی آن جلوگیری کنید.

در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با شستن چادر مسافرتی نیاز داشتید را با هم بررسی کردیم. می‌توانید با کمک این نکات به‌راحتی تمیزی چادر مسافرتی خود را مانند روز اول کنید.همچنین میتوانید با مطالعه مقالات دیگر اطلاعات خود را در زمینه سفر و کمپینگ بیشتر کنید ، به عنوان مثال با مقاله‌ی روش های گرم کردن چادر مسافرتی میتوانید چادر خود را به درستی گرم کنید

در نهایت اگر قصد خرید چادر مسافرتی 4 را دارید پیشنهاد شما خرید چادر ضد آب و دوپوش است که از طریق لینک میتوانید اطلاعات دیگر راجب این چادر را به علاوه قیمت مناسب آن مشاهده کنید.

برای تهیه چادر مسافرتی چهار نفره اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =