مسواک برقی

بهداشت مناسب دهان و دندان تنها برای سلامتی دندان لازم نیست، بلکه می‌تواند بر سلامتی عمومی بدن نیز تأثیر بگذارد. از سنین کودکی، همه ما ارزش مسواک زدن دندان‌ها را می‌آموزیم تا دندان‌ها و لثه هایمان سالم بمانند. مسواک زدن اساس سلامت دندان می‌باشد. موثرترین راه برای برداشتن پلاکی که باکتری‌ها روی دندان شما ایجاد می‌کنند، مسواک زدن است. اما چه نوع مسواکی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بهتر است؟

پیشنهاد خرید

ماساژور برقی گردن مدل (ST-304)

1,680,000 تومان1,680,000 تومانخرید کنید

مسواک برقی چیست؟

مسواک الکتریکی مسواکی است که با نیروی الکتریسیته برای حرکت دادن نوسانی و همینطور ارتعاشی سر مسواک کار می‌کند. این نوع مسواک به مسواک چرخشی نیز معروف است. مسواک‌هایی که با برق یا باطری کار می‌کنند، قدرت پاک‌کنندگی بیشتری دارند؛ چراکه با شدت و قدرت مناسبی دندان‌های شما را تمیز می‌کنند.

مجموعه مراقبت از دندان و مسواک برقی Fairywill

مسواک برقی یا دستی؟

برای اینکه بدانیم کدام نوع مسواک بهتر است، ابتدا بهتر است با این نوع مسواک‌ها و مزایای آن‌ها آشنا شویم.

پیشنهاد خرید

اسکوتر برقی 1000 وات Chenxian

تومان25,500,000 تومانخرید کنید

فواید مسواک برقی

مسواک برقی، با لرزش و چرخش همراه است تا به شما در از بین بردن پلاک از دندان و لثه کمک کند. لرزش هرباره مسواک روی دندان‌های شما باعث حرکت میکروب ها و برداشتن آن‌ها می‌شود.

1_ موثر در از بین بردن پلاک دندان

بررسی مطالعات نشان داده که به طور کلی مسواک‌های برقی باعث کاهش پلاک دندان و لثه در مقایسه با مسواک‌های معمولی می‌شوند. همچنین طبق بررسی‌های انجام شد؛ پس از سه ماه استفاده از مسواک برقی، 21 درصد پلاک دندان و 11 درصد پلاک لثه کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد مسواک‌های چرخان، بهتر از مسواک‌های لرزشی عمل می‌کنند.

2_ روشی آسان برای افرادی که تحرک محدود دارند

مسواک‌های برقی بیشتر کارها را برای شما انجام می‌دهند. این مسواک‌ها ممکن است برای هر کس که دارای محدودیت در حرکت هستند، مناسب باشد. برای مثال به افرادی که دارای بیماری های زیر هستند، توصیه می‌کنیم از این مسواک‌ها استفاده کنند:

  • تونل کارپال
  • آرتروز
  • معلولیت جسمی

3_ دارای تایمر داخلی

در یک مسواک‌های برقی یک تایمر داخلی ساخته شده که می‌تواند بسیار به شما کمک کند. با این کار می‌توانید دندان‌های خود را به اندازه کافی و طولانی مسواک بزنید تا به حد کافی پلاک را از دندان‌ها و لثه خود جدا کنید.

4_ ضایعات کم تری دارد

در بسیاری موارد برای عوض کردن مسواک برقی، فقط باید سر مسواک را تعویض کنید، بنابراین ممکن است از پرتاب یک مسواک برقی کامل به داخل سطل آشغال جلوگیری کنید. اما اگر از مسواک دستی یکبار مصرف استفاده می‌کنید، باید زمان آن را بطور کامل جایگزین کنید.

5_ افزایش تمرکز شما را هنگام مسواک زدن

یک منبع مطالعاتی معتبر نشان می‌دهد که افراد هنگام مسواک زدن دندان‌های خود با استفاده از مسواک‌های برقی، تمرکز بیشتری دارند. این کار باعث شده است که تجربه کلی افراد در مسواک زدن بهبود یابد و می‌تواند به خوبی دندان‌های شما را تمیز کند.

مجموعه مراقبت از دندان و مسواک برقی Fairywill

6_ بهبود سلامت دهان و دندان در افراد دارای ارتودنسی

یک منبع معتبر مطالعاتی نشان داده که مسواک‌های برقی برای افرادی که دارای تجهیزات ارتودنسی مانند بریس هستند، به طور ویژه‌ای کمک می‌کند. چراکه مسواک زدن را راحت تر خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که هنگام ارتودنسی چگونه و با چه مسواکی دندان خود را تمیز کنید. به هر حال رعایت منظم بهداشت می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک کند. اما برخی معتقدند که مسواک‌های برقی در این شرایط بهتر عمل می‌کنند.

7_ سرگرم کننده برای کودکان

اکثر کودکان علاقه ای به مسواک زدن دندان‌های خود ندارند. اگر یک مسواک برقی برای کودک شما جذابیت بیشتری داشته باشد، می‌توانید برای تمیز کردن دهان و تنظیم عادت‌های سالم در او، از مسواک برقی استفاده کنید.

8_ بسیار ایمن برای لثه

اگر به طور صحیح از مسواک استفاده کنید، مسواک برقی نباید به لثه یا مینای دندان‌های شما صدمه بزند، بلکه باعث افزایش سلامت کلی دهان شما می‌شود.

فواید مسواک معمولی

از قدیم تا امروز افراد زیادی از مسواک‌های معمولی استفاده می‌کنند، در حالی که مسواک‌های برقی پیشرفته‌تر هستند. اما هنوز هم مسواک‌های معمولی ابزاری مؤثر برای تمیز کردن دندان های شما و جلوگیری از آسیب به لثه می‌باشند. اگر به یک مسواک معمولی عادت کرده‌اید، بهتر است استفاده از آن را ادامه دهید. یعنی تقریبا هر روز دو بار مسواک بزنید.

1 _در دسترس هستند

تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی و داروخانه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ می‌توانید به راحتی یک مسواک معمولی تهیه کنید. همچنین این مسواک‌ها نیازی به شارژ کردن مجدد ندارند، بنابراین می‌توانید از مسواک دستی در هر کجا و در هر زمان که می‌خواهید استفاده کنید.

2_ مقرون به صرفه هستند

مسواک‌های دستی مقرون به صرفه هستند و با هزینه بسیار ناچیزی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

ویژگی‌های یک مسواک مناسب

مسواک‌ها در اندازه طول و سر مسواک، طرح، میزان سختی و ترتیب قرارگیری الیاف با هم متفاوت هستند. کارایی و صدمات احتمالی ناشی از انواع مختلف مسواک‌ها به میزان زیادی به چگونگی استفاده از آنها بستگی دارد. استفاده از مسواک سخت، مسواک زدن افقی با شدت و همچنین استفاده از خمیردندان‌های بسیار ساینده ممکن است باعث سایش ناحیه سرویکال دندان‌ها و تحلیل لثه‌های شما شود. در ادامه با ویژگی‌های یک مسواک مناسب آشنا خواهیم شد:

  • بهتر است قطر و ضخامت الیاف مسواک 2 دهم میلی متر باشد
  • شکل سر مسواک باید گرد و بدون تیزی باشد تا سبب آسیب رساندن به لثه نشود
  • سختی الیاف آن متوسط باشد
  • مسواک کودکان، با سر کوچکتر و دسته ضخیم‌تر نسبت به مسواک بزرگسالان باشد تا کودک شما بهتر بتواند مسواک را به داخل دهان خود برده و به خوبی دسته آن را نگه دارد.

مسواک سخت یا نرم؟

مسواک‌هایی که الیافی با نوک گرد دارند در مقایسه با مسواک‌هایی که دارای الیاف با سطح مقطع صاف یا لبه‌های تیز هستند آسیب کمتری به لثه‎ها وارد می‌کنند. ضخامت الیاف، مسواک های نرم حدود 2 دهم میلی متر، مسواک‌های متوسط 3 دهم میلی متر و مسواک‌های سخت تا 4 دهم میلی متر است. الیاف‌های نرم تر انعطاف پذیرتر بوده و به راحتی به نواحی زیر ماژین و سرویکال لثه دسترسی می‌یابند. مسواک‌های دارای الیاف نرم تر برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه مفیدتر هستند. مسواک‌های دارای الیاف سخت روی سایش لثه و دندان‌ها تاثیر بیشتری داشته و مسواک سخت اصلا توصیه نمی‌شود.

 

مجموعه مراقبت از دندان و مسواک برقی Fairywill

جمع بندی

اخیرا استفاده از مسواک‌های برقی متداول‌تر شده است. این مسواک‌های برقی برای افراد مسن و افرادی که ناتوان جسمی و ذهنی اند، مناسب تر است. طبق تحقیقات مسواک برقی بین دندان‌ها را بهتر تمیز می‌کند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع مسواک برقی به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =