کابل شارژر

یکی از لوازم جانبی ضروری گوشی کابل شارژر است. همه‌ی ما برای شارژ کردن گوشی‌ خود به کابل شارژ نیاز داریم. استفاده از یک کابل شارژ با کیفیت زیاد علاوه بر اینکه باتری گوشی را با سرعت و کیفیت بیشتری شارژ می‌کند، سلامت باتری را ضمانت می‌کند. کابل شارژ بی‌کیفیت در مدت زمان کوتاهی به باتری آسیب زده و حتی ممکن است باعث باد کردن باتری گوشی و یا بروز مشکلات دیگر شود. داغ کردن گوشی یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر استفاده از کابل بی‌کیفیت با آن مواجه خواهیم شد.

با این وجود انتخاب و خرید کابل شارژ مرغوب و باکیفیت در درجه‌ی اول اهمیت قرار می‌گیرد. اگر نمی‌خواهید گوشی‌تان با مشکلاتی از این قبیل مواجه شود، باید بهترین کابل را برای آن تهیه کنید. با ویژگی‌های بهترین کابل شارژر گوشی‌ها در کی ام کالا همراه باشید.

چرا انتخاب کابل شارژر گوشی مهم است؟

اصلی‌ترین دلیل آن حفظ سلامتی و امنیت گوشی‌ می‌باشد. احتمالا قبلا هم این تجربه را داشته‌اید که باتری گوشی‌تان خیلی سریع شارژش خالی می‌شود و مجبور شدید تا زود به زود آن را شارژ کنید یا اینکه مدت زمان خیلی زیادی طول بکشد تا باتری فول‌شارژ شده و شما باید ساعت‌ها منتظر پر شدن شارژ گوشی‌تان باشید. دلیل اصلی این مشکلات، آسیب دیدن باتری در اثر استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت می‌باشد. اگر از یک کابل مرغوب و مطمئن استفاده کنید شاهد این اتفاقات نخواهید بود.

امنیت گوشی نیز بسیار مهم است. اگر کابل شارژ شما جریان و ولتاژ بیشتری را از خودش عبور دهد و یا نوسانات آن زیاد از حد باشد، ممکن است قسمت پورت گوشی یا برد اصلی آن دچار آسیب شود. اگر گوشی شما حین شارژ بیش از حد داغ می‌شود احتمال منفجر شدن آن نیز وجود دارد. کابل‌های باکیفیت از این جهت هم بسیار مهم هستند و از گوشی شما در برابر این مشکلات محافظت خواهند کرد.

کابل شارژ 6 کاره 1.2 متری 100 واتی بیسوس مدل Baseus Flash Series

راهنمای خرید کابل شارژر گوشی موبایل

همانطور که در راهنمای خرید بهترین لوازم جانبی موبایل خواندید، کابل شارژ جزو موارد مهمی است که باید نهایت حساسیت و دقت را در خرید آن به خرج دهید. در ادامه نکات مهمی در انتخاب بهترین کابل شارژ برای گوشی‌های موبایل آورده شده‌ است که باید حتما به آن‌ها توجه کنید.

اولین نکته در انتخاب شارژر مناسب برای گوشی‌ها، توجه به اورجینال یا فیک بودن آن می‌باشد. قبلا برای شما توضیح داده‌ایم که چطور کابل و آداپتور اصل را تشخیص دهیم. اما همچنان باید دقت کافی را داشته باشید چراکه کمپانی‌هایی که لوازم فیک و کپی تولید می‌کنند، تمام جزئیات لازم را روی این لوازم پیاده خواهند کرد و ممکن است متوجه فیک یا اصل بودن آن‌ها نشوید. به همین دلیل بهتر است حتما لوازم جانبی موبایل‌خود را از یک فروشگاه معتبر موبایل خرید کنید تا از اصل بودن کابل شارژرتان مطمئن شوید.

طول کابل شارژ نیز مهم است. کابل شارژر معمولا در سایزهای 0.5 متری، 1 متری، 1.2 ، 1.5 و 2 متری ارائه می‌شودکه انتخاب این مورد با شماست. کار با کابل‌های خیلی کوتاه معمولا راحت نبوده و اگر پریز برق دور از دست‌تان باشد، نمی‌توانید حین شارژ کردن با آن کار کنید. کابل‌های خیلی طولانی نیز سرعت شارژ کمتری دارند. به طور کلی سایز 1 الی 1.5 متر برای شارژر ایده‌آل می‌باشد.

نکته بعدی توجه به نوع کابل شارژ می‌باشد. قطعا شما نمی‌توانید یک گوشی اندرویدی با پورت میکرو را با یک کابل لایتنینگ شارژ کنید. پس باید نوع کابلی که با گوشی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. برای راحتی کار می‌توانید از کابل شارژرهای چند سر و چندکاره استفاده کنید.

پیشنهاد خرید

لامپ کار قابل حمل شارژی(چراغ قوه دستی)

1,080,000 تومان1,080,000 تومانخرید کنید

کابل شارژر چندکاره

کابل شارژر چند کاره با هدف انتقال داده بین دو دستگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر انواع کابل شارژرهای چند سر، با هدف‌های مختلف انتقال داده و شارژ خریداری و استفاده می‌شوند. به همین ترتیب قیمت کابل چند سر به عوامل مختلفی مثل تعداد سوکت‌ها، جنس کابل و همین طور سرعت انتقال، تعیین می‌شود. برای نمونه کابل شارژ و انتقال داده چهارکاره در مقایسه با کابل شارژ و انتقال داده دوکاره، قیمت بالاتری دارد.

کابل شارژ 6 کاره 1.2 متری 100 واتی بیسوس مدل Baseus Flash Series

نکات مهم هنگام خریدن کابل شارژر چند سر

همانطور که می‌دانید با افزایش میزان تقاضای استفاده از این وسیله جانبی پرکاربرد، برندها و شرکت‌های زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. برای خرید بهترین کابل چند سر، لازم است که به نکات و اصول زیر دقت کافی داشته باشید:

  • نوع کابل اعم از این که تایپ سی به تایپ سی، تایپ سی به لایتنینگ، یو اس بی به تایپ سی، یو اس بی به لایتیتنگ و … باشد.
  • مدل و نوع برند سازنده و معتبر بودن آن
  • طول کابل که بسیار مهم است و با در نظر گرفتن نیاز خود، می‌توانید متراژهای مختلفی را برای آن‌ها انتخاب کنید.
  • قابلیت انتقال داده و قابلیت شارژ سریع
  • دارای نشانگر LED که وصل بودن اتصال برق را نشان می‌دهد.

بی کیفیت بودن کابل شارژر چند کاره چه ضرری دارد؟

بی کیفیت بودن کابل چند کاره، باعث می‌شود تا فرایند انتقال به درستی صورت نگیرد و اگر بخواهید تعدادی فایل را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر انتقال دهید، این انتقال با اختلال روبرو می‌شود یا حداقل مشکلی که ممکن است داشته باشد، سرعت کم و پایین آن خواهد بود. این پایین بودن سرعت در شرایطی که به انتقال سریع داده‌ها نیاز داشته باشید، برای شما مسئله ساز خواهد شد.

همین طور اگر بخواهید از این کابل‌ها برای شارژ استفاده کنید، بی‌کیفیت بودن آن، باعث خواهد شد تا شارژ گوشی موبایل یا تبلت شما به درستی انجام نشود و همین طور در دراز مدت به باطری گوشی تلفن همراه یا تبلت شما آسیب برساند از این رو بهتر است که حتما به دنبال خرید محصولات باکیفیت از برندهای معتبر و دارای اصالت باشید.

نحوه تشخیص اورجینال بودن کابل شارژر چند کاره چگونه است؟

برای آنکه از اورجینال بودن کابل چند کاره مطمئن شوید، باید به خوبی درگاه‌ها را بررسی کرده و به جنس خود کابل هم دقت کنید. معمولا کابل‌های تقلبی، مشکلاتی در خصوص بدنه کابل و وضعیت سوکت‌ها دارند.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک کابل شارژر مناسب برای گوشی‌، اسپیکر، هندزفری و سایر وسیله‌های الکتریکی خود دارید، این نکات را حتما درنظر داشته باشید و علاوه بر آن ویژگی‌های انواع کابل را به دقت مطالعه کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. برای خرید انواع کابل شارژ چندکاره می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =