نکات نگهداری باطری دوچرخه برقی! | دوچرخه برقی چطور شارژ می شود؟

دوچرخه برقی یکی از وسایل کاربردی است که برای انواع فعالیت‌های روزمره و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این دوچرخه، باید آن را شارژ کنید. اگر در حال حاضر سؤالاتی از قبیل انواع باطری‌های دوچرخه برقی کدامند؟ نحوه شارژ دوچرخه برقی به چه صورت است؟ مدت زمان شارژ انواع دوچرخه برقی چقدر است؟ برای افزایش عمر باتری دوچرخه‌های برقی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ در ذهن شما وجود دارد و دنبال پاسخ مناسبی برای آن‌ها هستید، این مطلب مناسب شماست.

در این مطلب نکات نگهداری و روش‌های شارژ دوچرخه برقی را به شما آموزش می‌دهیم و همچنین انواع باطری دوچرخه‌های برقی را هم معرفی خواهیم کرد.

همچنین برای خرید انواع دوچرخه برقی و دیگر تجهیزات از قبیل باتری و شارژر می‌توانید به فروشگاه سایت مراجعه کرده و انواع محصولات را همراه با گارانتی معتبر با بهترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید.

همه چیز درباره نحوه شارژ و انواع باطری دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چطور شارژ می‌ شود؟

در ابتدا بهتر است با نحوه شارژ دوچرخه برقی مطلب را آغاز کنیم. در واقع شارژ انواع دوچرخه‌های برقی پیچیدگی زیادی ندارد و و کاملاً شبیه به شارژ دیگر وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و موبایل است. در واقع برای شارژ باید باتری را از دوچرخه جدا کرده و آن را برای مدت زمان مشخصی داخل شارژر قرار دهید. توجه داشته باشید هر زمانی می‌توانید باتری دوچرخه‌تان را شارژ کنید و حتماً نیاز نیست تا شارژ فعلی آن به طور کامل تخلیه شود. به طور معمول پس از هر بار استفاده کوتاه مدت و بلند مدت از دوچرخه برقی، بهتر است باتری را شارژ کنید تا در استفاده‌های بعدی با کمبود شارژ و مشکل مواجه نشوید.

تجهیزات شارژ انواع باطری دوچرخه‌ های برقی

تجهیزات شارژ باتری انواع دوچرخه‌های برقی عبارتند از:

  • باتری دوچرخه
  • منبع تغذیه شارژر
  • جا اتصال باتری به دوچرخه
  • کابل‌های اتصال باتری به منبع تغذیه

معمولاً باتری دوچرخه‌های برقی شامل تجهیزات بالا هستند و در صورت وجود ابهام و سؤال می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای آن‌ها عملیات شارژ را انجام دهید.

بیشتر بدانید  نحوه عملکرد دوچرخه برقی | 5 عضو اصلی

همه چیز درباره نحوه شارژ و انواع باطری دوچرخه برقی

انواع باطری دوچرخه ‌های برقی

در ادامه ۲ مورد شاخص از انواع باطری دوچرخه‌های برقی را از لحاظ عملکرد، مزایا و معایب بررسی می‌کنیم.

باتری لیتیوم یون

باتری‌های لیتیوم یون از مدل باتری‌های جدید و پیشرفته دوچرخه‌های برقی به حساب می‌آیند که از آخرین تکنولوژی لوازم برقی و شارژی بهره‌مند هستند. این باتری‌ها سبک هستند و طول عمر بالایی دارند. در نتیجه به سرعت نیاز به تعمیر نخواهند داشت و می‌توانید برای بلند مدت روی آن‌ها حساب کنید. به طور متوسط طول عمر این باتری‌ها ۳ سال برآورد می‌شود و تا ۸۰۰ بار می‌توانید آن‌ها را شارژ کنید. معمولاً دوچرخه‌های برقی حرفه‌ای دارای باتری‌های لیتیوم یون هستند. ظرفیت این باتری‌ها بالای ۳۶ ولت است. به واسطه ظرفیت بالا و همچنین ولتاژ ۱۰ آمپری، می‌توانید مدت زمان بیشتری از دوچرخه برقی‌تان استفاده کنید و در کوتاه مدت با کمبود شارژ مواجه نخواهید بود. معمولاً باتری لیتیومی می‌تواند با هر بار شارژ تا ۸۰ کیلومتر سواری با دوچرخه را پوشش دهند. معمولاً این باتری‌ها نسبت به دیگر انواع باطری دوچرخه‌های برقی قیمت بالاتری دارند و به نسبت بازدهی، طول عمر و عملکرد بهتری هم خواهند داشت.

باتری سرب اسید (SLA)

باتری‌های سرب اسید که به آن‌ها لید اسید (SLA) هم گفته می‌شود، یکی دیگر از انواع باطری‌های رایج دوچرخه‌های برقی هستند. وزن این باتری‌ها معمولاً زیاد است و همچنین ابعاد بزرگی هم دارند. اما به نسبت استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. به علاوه نسبت به باتری‌های لیتیوم یون قیمت پایین‌تری دارند. طول عمر این باتری‌ها نسبتاً کوتاه است و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ بار می‌توانید آن‌ها را شارژ کنید. همچنین در مقایسه با باتری‌های لیتیومی، بازدهی کمتری دارند و مدت زمان سواری کمتری را پوشش می‌دهند. در نتیجه اگر به دنبال باتری‌های ارزان با ظرفیت کمتر هستید تا بتوانید برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی از آن‌ها استفاده کنید، این نوع باتری‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند.

مدت شارژ انواع دوچرخه برقی چقدر است؟

در واقع مدت شارژ انواع دوچرخه‌های برقی می‌تواند بر اساس مدل دوچرخه و نوع باتری متغیر باشد. به طور کلی شارژ کامل باتری یک دوچرخه برقی بین ۲ تا ۷ ساعت به طول میانجامد. البته باید بدانید که میزان شارژ اولیه در در انواع باطری دوچرخه برقی وجود دارد که برای اولین استفاده در نظر گرفته شده‌اند. معمولاً میزان شارژ اولیه باتری‌ها بیش از ظرفیت عادی آن‌ها است. پس تا سر حد امکان سعی کنید زمانی که شارژ باتری بر اساس ظرفیت تکمیل می‌شود، آن را از شارژر جدا کنید تا با کاهش ظرفیت و تخلیه خودکار شارژ مواجه نشوید.

بیشتر بدانید  بهترین دوچرخه برقی در جهان

نکات مهم بهینه ‌سازی باطری دوچرخه برقی

حالا که تا اینجای مطلب نحوه شارژ را یاد گرفتید و همچنین با انواع باطری دوچرخه برقی هم آشنا شدید، در ادامه برای افزایش طول عمر و جلوگیری از فرسایش و اختلال در عملکرد شارژر و باتری دوچرخه برقی خود، حتماً به نکات بهینه‌ سازی باتری دوچرخه برقی زیر توجه داشته باشید:

نکات مراقبت از باطری دوچرخه برقی

  • باتری دوچرخه را به صورت منظم بعد از هر بار استفاده شارژ کنید
  • همیشه برای شارژ باتری از شارژر مخصوص استفاده کنید
  • بیش از ظرفیت مورد نیاز، باتری را شارژ نکنید
  • از آنجایی که بازه دمای مناسب انواع باطری دوچرخه برقی بین ۱۰ تا ۲۵ درجه است، نباید بیش از از حد باتری سرد و گرم شود
  • سعی کنید میزان شارژ باتری دوچرخه را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد حفظ کنید
  • قبل از تخلیه کامل، باتری را شارژ کنید
  • زمانی که از دوچرخه برقی استفاده نمی‌کنید، باتری را از آن جدا کنید
  • باتری را در معرض مستقیم آب و دیگر مایعات قرار ندهید
  • برای تمیز کردن باتری از پارچه‌های خشک یا مرطوب استفاده کنید
  • در فصل‌های سرد سال باتری را در جایی نگهداری تا حرارت آن ثابت باشد و با دمای اتاق برابری کند
  • باتری را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید

همه چیز درباره نحوه شارژ و انواع باطری دوچرخه برقی

نکات مراقبت از شارژر باطری دوچرخه برقی

  • قبل از جدا کردن شارژر از باتری، آن را از پریز جدا کنید
  • شارژر نباید به صورت دائم به برق متصل باشد
  • بهتر است قبل از روشن کردن شارژر، ابتدا باتری را به آن وصل کنید

پس برای بهینه ‌سازی باطری دوچرخه برقی حتماً به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

به راحتی دوچرخه برقی خود را شارژ کنید!

در این مطلب با انواع باطری‌ها، نحوه شارژ دوچرخه برقی، مدت شارژ انواع دوچرخه‌های برقی و همچنین نکاتی برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر شارژر و باتری‌ها آشنا شدید. با توجه به این نکات می‌توانید از نحوه و روال شارژ باتری دوچرخه خود آگاهی کافی داشته باشید و به بهترین شکل عمل کنید. همچنین با توجه به مواردی که در خصوص انواع باطری‌ها بیان شد، می‌توانید بهترین باتری را برای دوچرخه‌تان انتخاب کنید و بازدهی مناسبی از آن دریافت کنید.

برای خرید انواع دوچرخه برقی و دیگر تجهیزات از قبیل شارژر و باتری به فروشگاه سایت مراجعه کرده یا برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان فروش به طور کامل شما را در این خصوص راهنمایی کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =