یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای رفتن به کمپ و مسافرت به آن نیاز دارید چادر مسافرتی یا چادر کمپینگ است. این وسیله فوق‌العاده کاربردی وسیله‌ای است که می‌توانید به کمک آن در دل طبیعت استراحت و حتی ساعاتی نیز بخوابید. نکته مهمی که باید در رابطه با چادرهای مسافرتی بدانید این است که مدل‌های مختلفی از این چادرها در بازار وجود دارند.

در واقع هر کدام از این مدل‌ها به شکل‌های مختلفی طراحی شده و عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. وظیفه شما به عنوان یک مسافر این است که بهترین چادر مسافرتی را انتخاب و آن را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. اگر دوست دارد با بهترین مدل‌های خیمه مسافرتی و ویژگی‌های یک چادر مسافرتی باکیفیت آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

در این مقاله هر چیزی که در رابطه با بهترین چادرهای مسافرتی باید بدانید را بررسی خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید با خرید بهترین چادر مسافرتی آن را با قیمتی فوق‌العاده از فروشگاه کی ام کالا بخرید. کی ام کالا یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع وسایل کاربردی و ابزارهای کمپینگ است که درون خود از تنوع بالای محصولات برخوردار است.

بهترین چادر مسافرتی

چادر مسافرتی به چه دردی میخوره

اولین سوالی که ممکن است به ذهن افراد برسد این است که چادرمسافرتی اصلاً به چه دردی می‌خورد؟ اگر هنوز هم با کاربردهای چادر مسافرتی آَشنایی ندارید باید بگوییم که این چادر فوق‌العاده کاربردی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهید به کمپ رفته و در میان طبیعت ساعاتی را بگذرانید. به طور مثال برای خوابیدن در میان جنگل نمی‌توانید همین‌طور روی زمین و بدون هیچ محافظی استراحت کنید.

علاوه بر این که ممکن است دمای هوا نامساعد باشد، احتمال این نیز وجود دارد که حشره‌های مزاحم نیز شما را آزار دهند. در چنین شرایطی استفاده از یک چادر کمپینگ مناسب و جادار انتخابی هوشمندانه برای یک کمپر حرفه‌ای است. البته این را هم باید بدانید که بهترین چادر مسافرتی با چادرهای کمپینگ تفاوت‌های مختلفی دارد.

به طور مثال چادر مسافرتی همانند چادر کمپینگ جمع‌وجور و سبک نبوده و احتمال ویژگی ضدآبی نیز ندارد. به همین دلیل باید زمان خرید چادر مسافرتی به این موضوع توجه داشته باشید.

پیشنهاد خرید

کباب پز زغالی قابل حمل

1,690,000 تومان1,690,000 تومانخرید کنید

ویژگی‌های بهترین چادر مسافرتی

ویژگی‌های مختلفی برای بهترین چادر مسافرتی وجود دارد. برخی از افراد فکر می‌کنند که این چادرها تنها در مدل‌های ساده و ارزان ارائه شده و کاربردهای خاصی را به ما ارائه نمی‌دهند؛ اما باید گفت که چادرهای مسافرتی از بهترین و مهم‌ترین وسایل برای کمپ و مسافرت بوده و به همین دلیل در مدل‌های کاربردی مختلفی تولید می‌شوند.

برای این که بتوانید به شکلی صحیح از چادر مسافرتی استفاده کنید، باید نسبت به کاربرد و نیازی که از آن دارید بهترین چادر مسافرتی را خریداری کنید؛ اما چالشی که در این قسمت وجود دارد این است که بهترین چادرهای مسافرتی در مدل‌ها و ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌شوند و پیداکردن بهترین چادر کمی سخت است.

در صورتی که می‌خواهید یک چادر سفری مناسب بخرید باید به دنبال ویژگی‌هایی باشید که در بهترین چادرهای مسافرتی در بهترین حالت خود باشند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  1. قیمت مناسب

مهم‌ترین ویژگی که برای هر محصول وجود داشته و اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آن دارد قیمت آن است. زمانی که می‌خواهید نسبت به ویژگی‌های یک چادر هزینه‌ای را برای خرید آن بپردازید باید نسبت به قیمت ارزش خرید آن را نیز مشخص کنید.

مدل‌های مختلف چادر مسافرتی قیمت‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؛ به طور مثال چادرهایی که نصب راحت‌تری داشته یا جادارتر هستند قیمت بیشتری نسبت به چادرهای ساده‌تر دارند. در صورتی که می‌خواهید بهترین چادر مسافرتی را برای خرید انتخاب کنید باید پس از بررسی ویژگی‌های مختلف چادر، قیمتی متناسب را در نظر بگیرید.

به طور مثال اگر چادری تنها به دلیل برند خود گران بود نباید آن را بخرید. ممکن است چادرهای ارزان قیمتی نیز وجود داشته باشند که ارزش خرید بالایی در کنار ویژگی‌های فوق‌العاده به شما ارائه بدهند. کی ام کالا بهترین چادرهای مسافرتی را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده تا با پرداخت کمترین هزینه نسبت به خرید این چادرها اقدام کنید.

  1. ضد آب بودن

ویژگی دیگری که در بهترین چادر مسافرتی وجود دارد ضد آب بودن آن است. ضد آب بودن چادر مسافرتی باید اهمیت فوق‌العاده‌ای برای شما داشته باشد؛ مخصوصاً زمانی که می‌خواهید به دل جنگل‌های غنی رفته و در میان درختان بخوابید. اگر بخواهید در دل طبیعت از چادر مسافرتی استفاده کنید باید مدل‌هایی که از پارچه‌های ضدآب استفاده می‌کنند را بخرید.

این مدل‌ها از الیافی طبیعی و پلاستیکی به صورت ترکیبی ساخته شده و تکنولوژی جدیدی در تولید آن‌ها به کار رفته است. این موضوع باعث شده تا زمان بارندگی برف‌وباران هیچ‌گونه رطوبتی وارد چادر نشود. البته این موضوع را هم باید بدانید که چادرهای ضدآب به دلیل استفاده از الیاف خاص دارای عایق دمایی نیز هستند.

در واقع این چادرها می‌توانند بیشتر از چادرهای معمولی دمای گرم را درون خود حفظ کنند. این امر موجب شده تا استفاده از این چادر زمانی که هوا سرد است نیز فوق‌العاده کاربردی باشد. برندها و شرکت‌های مختلف، مدل‌های متنوعی از چادرهای ضد آب که به آن چادر کمپینگ می‌گویند را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند.

  1. روش نصب راحت

موضوع دیگری که باید زمان خرید بهترین چادر مسافرتی به آن توجه کنید روش نصب چادر است. اگر از چادر سفری استفاده کرده باشید می‌دانید که این چادرها برای برطرف کردن نیاز ما احتیاج به پیاده‌سازی روش‌های مختلفی هنگام نصب دارند.

این روش‌ها در مدل‌های مختلف تفاوت‌هایی با هم دارند. به طور مثال در چادر کمپینگ فنری تنها با باز کردن چادر و رهاکردن آن خود چادر به‌سرعت و راحتی باز می‌شود. در مدل‌های دیگر چادر مسافرتی مانند چادر مسافرتی اتومات، تنها کافی است عصاهای تلسکوپی چادر را بازکرده و سپس از چادر استفاده کنید.

امر سر هم کردن یا همان نصب چادر کمپینگ در مدل‌های عصایی کمی سخت‌تر و زمان بر تر است. برای نصب چادر عصایی باید پایه‌های فلزی آن را به هم متصل کرده و سپس پارچه چادر را به آن متصل کنید. اگر می‌خواهید به شکلی حرفه‌ای به کمپینگ بروید باید بهترین چادرهای مسافرتی از نظر روش نصب را انتخاب کنید. به طور کلی چادرهای مسافرتی اتومات و فنری بهترین انتخاب برای کمپ بوده و کمترین زمان را برای نصب نیاز دارند.

  1. وزن سبک چادر

نکته بسیار مهمی که باید زمان خرید بهترین چادر مسافرتی به آن توجه کنید وزن سبک چادر است. اگر بخواهید از یک چادر سفری در کمپ یا مسافرت‌های خود استفاده کنید باید آن را در خودرو یا حداقل کوله خود قرار دهید. در صورتی که وزن این چادر بالا باشد، امکان حمل آن بسیار سخت شده و به کمر شما فشار می‌آورد.

به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌شود برای کمپینگ از چادرهای سبک‌وزن استفاده کنید. چادرهایی که وزن سبکی دارد مخصوص کمپ طراحی شده و از متریال‌های مقاوم اما سبک در آن‌ها بهره برده‌اند. به طور مثال چادرهای مسافرتی که تعداد ظرفیت بالایی دارند، معمولاً از عصاهای سنگین‌تری استفاده کرده و همین موضوع نیز وزن و جابه‌جایی آن‌ها را بسیار سخت‌تر می‌کند.

شما باید به عنوان یک کمپر چادر کمپینگی را انتخاب کنید که حداکثر ظرفیت آن نیز 2 تا 3 نفر بوده و وزن آن نیز بسیار کم باشد. این‌گونه می‌توانید به‌راحتی چادر را درون کوله خود یا کنار آن قرار داده و به‌راحتی چادر سفری را حمل کنید. نصب این چادرها نیز بسیار راحت و سریع است.

  1. ظرفیت چادر

علاوه بر وزن چادر مسافرتی، زمان خرید بهترین چادر مسافرتی خارجی یا ایرانی باید ظرفیت چادر را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. اگر با چادر سفری یا چادر کمپینگ آشنایی داشته باشید می‌دانید که این چادرها در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شوند. در واقع هر کدام این چادرها را می‌توان با ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد و همین موضوع نیز باعث شده تا قیمت چادر مسافرتی نسبت به ظرفیت آن نیز تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند.

به طور کلی برای خرید چادر مسافرتی ظرفیت‌های 1 نفره، 2 تا 4 نفره، 4 تا 8 نفره، 10 نفره، 12 نفره، 24 نفره و… وجود دارند که می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی از این مدل‌های چادر سفری را بخرید. نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که هر چه ظرفیت چادر بیشتر باشد، وزن و ابعاد نیز بالاتر خواهد رفت و این موضوع جابه‌جایی چادر را سخت‌تر می‌کند.

اگر با استفاده از وسایل نقلیه به محل اقامت خود در طبیعت می‌روید، استفاده از چادرهای بزرگ ایرادی ندارد؛ اما برای کمپ، باید چادرهای کوچکی که در ابعاد و وزن کمی تولید می‌شوند را بخرید؛ این چادرها معمولاً کمتر از 4 نفر ظرفیت دارند.

  1. جنس چادر

زمان خرید بهترین چادر مسافرتی باید به جنس چادر نیز بیشترین توجه را داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید یک چادر مسافرتی در پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود؛ هر کدام از جنس‌های چادر مسافرتی از الیاف مختلفی تولید شده و به همین دلیل وزن پارچه آن نیز متفاوت خواهد بود.

برخی از جنس‌ها هستند که بسیار سبک و نازک هستند؛ این چادرها قابلیت‌هایی مانند مقاومت در برابر ورود و خروج هوا، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر پارگی و… را دارا نبوده و چادرهایی بسیار سبک و ارزان‌قیمت هستند.

اما اگر شما هم به جنس چادر مسافرتی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک چادر کمپینگ باکیفیت و مقاوم را برای استفاده در طبیعت خریداری کنید، باید به دنبال جنس‌هایی باشید که مقاومت بالایی در برابر کشش، پارگی و رطوبت دارند. این پارچه‌ها به نحوی تولید شده‌اند که می‌توانند در برابر چنین عوامل تخریبی به بهترین شکل عمل کنند.

این‌گونه می‌توانید با خیالی راحت در طبیعت اقامت کرده و نگران پاره شدن یا ورود آب به داخل چادر مسافرتی خود نباشید. بهترین جنس‌هایی که می‌توانید برای چادر مسافرتی خود تهیه کنید شامل جنس‌های برزنتی، پلی‌استر و آکسفورد هستند.

  1. جاگیر نبودن چادر

نکته‌ای مهم که باید زمان خرید بهترین چادر مسافرتی به آن توجه کنید این است که یک چادر کمپینگ باکیفیت و مدرن باید کمترین جای ممکن را بگیرد. منظور از جاگیر نبودن چادر حجم و اندازه کم آن زمان جمع‌شدن است. در واقع زمانی که چادر مسافرتی را جمع می‌کنید باید آن را یا درون کوله یا در خودروی خود قرار دهید.

هر چه فضای این وسیله زمان جمع‌شدن کمتر باشد، جابه‌جایی آن برای شما راحت‌تر خواهد بود. از طرف نیاز به فضای بیشتر برای جابه‌جایی چادر نخواهید داشت. معمولاً مدل‌هایی از چادر کمپینگ که فضای ظرفیتی بیشتری دارند، جاگیرتر بوده و حجم بیشتری زمان جمع‌شدن دارند. چنین موضوعی باعث می‌شود تا استفاده از این وسیله پر کاربرد کمی سخت شود.

به همین دلیل باید زمان خرید بهترین چادر مسافرتی خارجی یا ایرانی به این موضوع فکر کنید که آیا ظرفیت و ابعاد چادر موجب جابه‌جایی سخت آن می‌شود یا خیر. در صورتی که به ظرفیت بالایی از چادر مسافرتی نیاز ندارید باید از خرید چادر سفری بزرگ خودداری کنید تا جابه‌جایی آن سخت نشود.

بهترین چادر مسافرتی

تمامی ویژگی‌هایی که تا به این قسمت از مقاله با هم بررسی کردیم ویژگی‌های بهترین چادر مسافرتی بودند. در صورتی که قصد خرید چادر کمپینگ دارید می‌توانید با کمک این ویژگی‌ها، مدلی که مدنظر دارید را خریداری کنید. این‌گونه علاوه بر مناسب‌بودن کاربرد چادر، استفاده از آن برای شما راحت‌تر خواهد بود. اما سوال اصلی این است که کدام مدل‌ها از چادر مسافرتی بهترین مدل چادر سفری هستند؟

این موضوع کاملاً به شما بستگی داشته و باید نسبت به نیاز خود یکی از این مدل‌ها را بخرید. بهترین مدل از چادر مسافرتی که هم برای مسافرت و هم برای کمپینگ مناسب است مدل اتومات آن است.

  • چادرهای مسافرتی اتومات

چادر مسافرتی اتومات را می‌توان بهترین چادر مسافرتی دانست. برخی از افراد فکر می‌کنند که چادر مسافرتی اتومات نوعی چادر برقی بوده که با استفاده از کنترل‌های الکتریکی باز و بسته می‌شود؛ اما باید گفت که این‌گونه نیست. چادر مسافرتی اتومات نوعی چادر است که از پایه‌های تلسکوپی استفاده می‌کند.

پارچه این چادر به پایه‌های آن متصل شده و تنها کافی است که پایه‌ها را کشیده و باز کنید. پس از این کار به‌راحتی یک چادر مسافرتی حرفه ای، جادار و مناسبی خواهید داشت که استفاده از آن راحت بوده و کیفیت و دوام فوق‌العاده‌ای در برابر آب و بادهای شدید دارد.

پیشنهاد خرید

جعبه ابزار کمپینگ (Camping tool box)

2,280,000 تومان2,280,000 تومانخرید کنید

تفاوت چادرهای مسافرتی با چادرهای کمپینگ

تفاوت‌های زیادی بین چادر مسافرتی و چادر کمپینگ وجود دارد. بسیاری از افراد زمانی خرید بهترین چادرهای مسافرتی به‌اشتباه تصور می‌کنند که یک چادر مسافرتی با چادر کمپینگ یکی بوده و تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما باید گفت که بر خلاف چادرهای مسافرتی که طراحی ساده و کاربردی عمومی دارند، چادر کمپینگ نوعی چادر حرفه ای بوده و برای کمپینگ طراحی شده است.

بگذارید این تفاوت را با مثالی بیان کنید. اگر بخواهید به یک مسافرت ساده بروید، نهایتاً بخواهید که به یک پارک جنگلی رفته یا در پارک عمومی از چادر مسافرتی استفاده کنید. در چنین مکان‌هایی معمولاً رطوبت و باد شدید وجود ندارد. از طرف دیگر در این مکان‌ها حیوانات وحشی و حشره‌های مختلف وجود نخواهند داشت که شما را آزار دهند. همچنین زمان مسافرت معمولاً به همراه خانواده مسافرت کرده و به ظرفیت بیشتری از چادر نیاز دارید.

اما در کمپینگ این موارد تفاوت دارد. در کمپینگ نهایتاً 1 الی 3 نفر از یک چادر استفاده کرده و چادر مدنظر باید در برابر رطوبت و بادهای شدید بسیار مقاوم باشد. از طرف دیگر جابه‌جایی چادر کمپینگ باید راحت‌تر باشد که کمر شما را اذیت نکند.

تفاوت چادرهای مسافرتی با چادرهای کمپینگ بهترین چادر مسافرتی

سخن پایانی

چادر مسافرتی مهم‌ترین چیزی است که برای کمپ به آن نیاز دارید. این چادر فوق‌العاده از پارچه‌ها و پایه‌های مقاومی تشکیل شده که با سر هم کردن و نصب‌کردن آن می‌توانید درون چادر استراحت کرده و ساعاتی نیز بخوابید.

مدل‌های مختلفی از چادر سفری و چادر کمپینگ وجود دارد که در این مقاله بهترین چادر مسافرتی را به شما معرفی کردیم. با خرید بهترین چادرهای مسافرتی می‌توانید به بهترین شکل در کمپ و مسافرت از چادر استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید بهترین مدل‌های چادر مسافرتی باکیفیت را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین از فروشگاه کی ام کالا بخرید.

در نهایت هم بعد از خرید چادر مسافرتی اگر قصد شستن چادر را داشتید بهتر است مقاله‌ی روش شستن چادر مسافرتی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =