یخچال‌های مسافرتی

معمولا یکی از مشکلاتی که حین سفر با خودرو ممکن است با آن مواجه ‌شوید، نگهداری مواد غذایی در خودرو تا رسیدن به مقصد می‌باشد. این مشکل با خرید یخچال‌های خودرو به راحتی قابل حل شدن خواهد بود. این وسیله با برق ۱۲ ولت فندکی خودرو کار می‌کند و می‌تواند دمای محصولات غذایی را که فاسد شدنی هستند پایین نگه داشته و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری ‌کند.

خوشبختانه امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی کار به جایی رسیده است که حتی زمانی که موتور ماشین شما خاموش باشد، یخچال خودرو شما به کار خودش ادامه داده و مانع از فاسد شدن مواد غذایی شود. دیواره‌ها و بدنه این گجت کاربردی به خوبی عایق بندی شده‌اند. به طوری که از هدر رفتن دمای داخل یخچال تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

معرفی یخچال‌های مسافرتی

یخچال خودرو طوری طراحی شده است که اگر شما بخواهید یک شب را در طبیعت سپری کنید، می‌توانید این وسیله را از خودرو خارج کرده و همراه خود به درون چادر ببرید. به علت عایق بودن بدنه یخچال‌ها، این یخچال دقیقا مانند یخدان عمل کرده و مواد درون آن بدون اتصال به برق خودرو تا ساعت‌ها خنک مانده و فاسد نمی‌شوند. همچنین می‌توانید با مقداری سیم برق، باطری خودرو را درون چادر برده و یخچال را به برق متصل کنید.

مصرف برق این وسیله به حدی پایین می‌باشد که اگر حتی یک تا دو روز موتور خودرو را روشن نکنید، شارژ باطری را خالی نمی‌کند. توجه داشته باشید که این وسیله یک یخچال است و نه فریزر. پس قرار نیست مواد غذایی درون آن منجمد شوند. شما به آسانی می‌توانید آب درون بطری را با گذاشتن درون یخچال خودرو خنک نگهداری کنید.

اگر شما نیز آن دسته از افرادی هستید که به سفر و طبیعت گردی علاقه زیادی داشته و قصد دارید برای خودتان یک یخچال خودرو مناسب خریداری کنید، با کی ام کالا همراه باشید تا در این مقاله شما را با انواع یخچال خودرو آشنا کرده و نکات مهم خریداری آن را آموزش دهد.

یخچال سرد و گرم خودرو مسافرتی evercool 16 L

یخچال سرد و گرم ‌خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع این یخچال‌ها یک جعبه کوچک دارای کمپرسور است که می‌تواند با برق خودرو دما را تا درجه دلخواهی برای شما کاهش یا افزایش دهد. برای مثال از این یخچال‌ها می‌توان برای سفر به یک نقطه دور افتاده که تهیه مواد غذایی در آنجا کار آسانی نیست و مواد شما بدون قرار گرفتن در یخچال فاسد می‌شوند استفاده کرد. این وسیله به دمای بیرون بستگی ندارد و شما با تنظیم کردن دما روی یک درجه خاص، می‌توانید دمای داخل یخچال‌ها را به درجه دلخواه برسانید. برخی مدل‌ها نیز دارای فریزر هستند و قادر به فریز کردن مواد غذایی شما می‌باشند، البته به نسبت قیمت آن‌ها مقداری گران‌تر است.

انواع یخچال‌ خودرو موجود در بازار

یخچال سرد و گرم خودرو مسافرتی evercool 16 L

یخچال سرد و گرم کنسولی: شاید بتوان این مدل را از کوچک‌ترین یخچال‌های خودرو دانست، این وسیله فضای زیادی از اتاق خودرو شما را اشغال نکرده و بین دو صندلی جلو و پشت سر دنده روی کنسول نصب می‌شود. به همین علت به این مدل، یخچال کنسولی گفته می‌شود. نباید انتظار قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی را در این یخچال داشته باشید. البته از مزایای این مدل این است که به راحتی قابل حمل بوده و فضای زیادی از خودرو شما را اشغال نمی‌کند. درصورت تمایل به محکم قرار گرفتن، می‌توانید آن را با کمک کمربند وسط صندلی عقب خودرو نصب کنید.

مینی یخچال فندکی: همان‌طور که از اسم این یخچال‌ها پیدا است اندازه آن نصف یا کوچکتر از نمونه قبلی می‌باشد. برق مصرفی این مدل، از فندکی خودرو تامین شده و به علت کم مصرف بودن هیچ گونه فشاری به باطری یا سیم کشی خودرو شما وارد نخواهد کرد. این وسیله تنها جای قرار گرفتن یک لیوان یا بطری آب را دارد و بیشتر برای خودروهای تک سرنشین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همینطور به یاد داشته باشید که از نظر قیمتی خیلی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های دیگر هستند.

یخچال فریزر ایستاده: اگر به دنبال یک یخچال و فریزر شبیه به منزل خود در اندازه کوچکتر و قابل استفاده در خودرو هستید، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها مدل ایستاده است. این وسیله با برق ۱۲ تا ۲۴ ولت قادر به فریز کردن مواد غذایی شما است. به علت اندازه بزرگ این محصول باید آن را درون صندوق عقب خودرو نگهداری کنید. با این یخچال دیگر نگران نگهداری و حجم مواد غذایی خود نباشید. چراکه این وسیله به راحتی از آن‌ها محافظت می‌کند. برق مصرفی این یخچال فریزر هم از طریق رابط فندکی خودرو بوده و با مصرف برق کم هیچ آسیبی به باتری و برق خودرو شما وارد نخواهد کرد.

یخچال فریزر یخدانی: این نمونه از نظر شکل ظاهری، شباهت زیادی به یخدان دارد، یعنی مانند یک جعبه مربعی درب‌دار است. اما برخلاف یخدان دارای کمپرسور بوده که قادر به تولید سرما بدون نیاز به یخ می‌باشد. برای این کار شما باید کابل دستگاه خود را به فندکی خودرو متصل نموده و از این یخچال لذت ببرید. همچنین این مدل قادر است دمای داخلی خود را حتی تا حد فریز شدن پایین بیاورد. پس اگر قرار است مواد غذایی که نیاز به نگهداری در شرایط فریز را دارند با خود جا به جا کنید، حتما نمونه فریزر‌دار را خریداری کنید.

روش‌های نگهداری از یخچال سرد و گرم خودرو:

  • بهتر است همیشه از محکم بودن اتصال یخچال‌ها با فندکی خودرو خود اطمینان حاصل کنید، در صورتی که اتصال شما شل باشد، ممکن است کمپرسور یخچال شما بسوزد.
  • همیشه مواد غذایی خود را به اندازه‌ای معین درون یخچال‌های خودرو قرار دهید که بتوانید درب آن به راحتی ببندید، چراکه باز ماندن درب یخچال باعث کار کردن مداوم کمپرسور و سوختن یخچال شما خواهد شد.
  • از وارد کردن هرگونه ضربه به یخچالتان خودداری کنید، زیرا ایجاد هر گونه ترک و شکستگی روی بدنه یا داخل یخچال، باعث از بین رفتن خاصیت عایق بودن دستگاه می‌شود.
  • همیشه پس از پایان سفر درون یخچال را از مواد غذایی خالی کرده و داخل آن را با یک پارچه تمیز خشک نگه دارید، همینطور بهتر است درب آن را باز گذاشته و مدتی در معرض هوای آزاد قرار دهید.

یخچال سرد و گرم خودرو مسافرتی evercool 16 L

 

جمع بندی

همانطور که دیدید یکی از مهمترین نیازها در سفر، نگهداری از مواد غذایی است که یخچال‌های سرد و گرم خودرو این کار را برایتان انجام می‌دهند. هرچه اندازه یخچال بزرگتر باشد قیمت آن هم افزایش می‌یابد. میزان سرمایش دستگاه نیز یکی از فاکتورهایی است که روی بالا رفتن قیمت آن تاثیر می‌گذارد. در واقع یخچال‌هایی که قادرند دما را تا نقطه انجماد پایین بیاورند، قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه خود دارند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا انواع یخچال‌های گرم و سرد خودرو را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =