نکاتی در جهت ضد سرقت شدن دوچرخه برقی

اگر صاحب یک دوچرخه برقی هستید، احتمالاً یکی از بزرگترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما دزدیده شدن این وسیله است. در واقع این دوچرخه‌ها به واسطه قیمت بیشتر و امکانات متنوع، یکی از اهداف اصلی سارقان به حساب می‌آیند و به همین واسطه نیاز است تا از یک سری نکات مهم در خصوص ضد سرقت کردن دوچرخه برقی خود اطلاع کافی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به نکات مهم جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی بپردازیم تا بتوانید با بکارگیری این موارد، دغدغه و نگرانی خود را در این زمینه تا حد زیادی کاهش دهید.
همچنین برای خرید دوچرخه برقی هم می‌توانید به فروشگاه سایت مراجعه کرده و متناسب با خواسته‌ها و بودجه خودتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نگرانی ‌ها در رابطه با سرقت دوچرخه برقی

در مقایسه با دوچرخه‌های معمولی، برای خرید انواع دوچرخه برقی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. از آنجایی که آمار جرم و جنایت و سرقت‌های خیابانی همچنان رو به افزایش است، وسایل نقلیه مختلف از قبیل ماشین و موتور و مخصوصاً دوچرخه‌های برقی این روز‌ها جزء اهداف اصلی سارقان هستند. در نتیجه با به سرقت رفتن دوچرخه برقی، خسارت مالی نسبتاً زیادی به شما وارد خواهد شد. همچنین احتمال پیدا شدن دوچرخه برقی دزدیده شده نسبت به ماشین‌ها و موتور‌های سرقتی، کمتر است. در نتیجه امکان دارد که دوچرخه به سرقت رفته شما، اصلاً پیدا نشود!

پس با توجه به این موارد قطعاً نگرانی‌های زیادی در این زمینه برای شما وجود دارد. اما با مطالعه ادامه این مطلب می‌توانید از نکات مهم جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی مطلع شوید و به همین واسطه تا حد زیادی بتوانید از سرقت این وسیله کاربردی و ارزشمند جلوگیری کنید.

ضد سرقت دوچرخه برقی

نکات مهم جلوگیری از سرقت کردن دوچرخه برقی

به عنوان معیار‌ها و نکات شاخص و مهم در جهت ضد سرقت کردن دوچرخه برقی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بیشتر بدانید  مزایا و معایب دوچرخه برقی چیست؟

به استفاده از یک قفل اکتفا نکنید

به طور کلی هر چه تعداد قفل‌های دوچرخه برقی زیاد باشد، به نسبت احتمال سرقت آن توسط سارقان معمولی و حرفه‌ای کاهش پیدا می‌کند؛ چرا که باز کردن بیش از یک قفل زمان بیشتری را از سارق می‌گیرد و به همین دلیل معمولاً دوچرخه‌هایی با بیش از یک قفل، کمتر مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند. پس سعی کنید حتماً حداقل از دو قفل برای دوچرخه برقی خود استفاده کنید.

قطعات دیگر را هم قفل کنید

در این راست نیاز است تا در قفل کنار خود دوچرخه، قطعات مهم دیگر را هم قفل کنید تا از به سرقت رفتن آن‌ها هم جلوگیری شود. باتری یکی از مهم‌ترین قطعات اصلی دوچرخه برقی به حساب می‌آید که سرقت آن رایج است. اگر باتری دوچرخه شما قابل جداسازی باشد، بهتر است بعد از قفل کردن خود دوچرخه آن را جدا کرده و با خود به منزل ببرید و برای استفاده مجدد دوباره آن را بر روی دوچرخه نصب کنید.

قفل باتری

اما اگر جدا‌سازی باتری سخت است یا امکان‌پذیر نیست، بهتر است با استفاده از یک قفل مخصوص باتری را هم قفل کنید. اگرچه برخی باتری‌های دوچرخه برقی به صورت پیش فرض قفل دارند، اما باید بدانید که عموماً این قفل‌ها به راحتی توسط سارقان قابل باز شدن هستند و نمی‌توانید صرفاً روی آن‌ها حساب کنید. بهترین راه، رد کردن قفل از دسته باتری است. با این کار احتمال به سرقت رفتن باتری تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. به علاوه بهتر است باتری دوچرخه را به قاب قفل کنید. در این صورت امکان جدا کردن باتری بدون استفاده از کلید قفل دوچرخه امکان‌پذیر نخواهد بود.

جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی

 

دوچرخه برقی را در محل مناسب قفل کنید

قاعدتاً محل قفل کردن دوچرخه هم اهمیت زیادی دارد. در واقع شما باید سعی کنید تا در مناطق خلوت و نا امن شهر و محله خودتان دوچرخه را قفل نکنید. باید بدانید که استفاده از قفل‌ها، راه تضمینی جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی نیست. پس سعی کنید در مناطقی که سرقت و دزدی بیشتر در آن‌ها رقم می‌خورد، دوچرخه‌تان را قفل نکنید. بهترین مکان برای قفل کردن دوچرخه در پارکینگ عمومی یا در دسترس‌ترین محل نزدیک به شما است تا در صورت نیاز بتوانید به سرعت دوچرخه را از دور چک کنید.

بیشتر بدانید  چطور دوچرخه برقی بسازیم؟(ساخت دوچرخه برقی ساده)

دوچرخه برقی را بیمه کنید

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، بیمه کردن دوچرخه برقی است. در صورتی که طرح بیمه مناسبی را برای دوچرخه‌تان انتخاب کنید، از بابت سرقت خود دوچرخه و قطعات مهم آن مثل باتری نگرانی زیادی نخواهید داشت. در حال حاضر خدمات بیمه زیادی مخصوص دوچرخه‌های برقی وجود دارد که بیشتر شرایط سرقت و قطعات مربوط به دوچرخه را پوشش می‌دهند. بر این اساس در صورت به سرقت رفتن دوچرخه، می‌توانید مبلغ قابل توجهی را به عنوان خسارت سرقت دوچرخه برقی را از بیمه دریافت کنید.

برای دوچرخه برقی از ردیاب (GPS) استفاده کنید

استفاده از جی پی اس یا ردیاب هم یکی دیگر از نکات مهم جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی است که می‌تواند بسیار کارآمد باشد. GPS‌های مخصوصی برای دوچرخه‌های برقی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با تهیه و نصب آن‌ها، در هر شرایطی موقعیت جغرافیایی دوچرخه‌تان را رصد کنید. در نتیجه با همکاری پلیس می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر مکان دوچرخه سرقت رفته را پیدا کنید. معمولاً GPS باید در بخشی از وسیله نصب شود که قابل دید نباشد و سارق نتواند آن را تشخیص دهد.

شماره سریال های دوچرخه

به علاوه جالب است بدانید که بیشتر دوچرخه‌های الکتریکی به صورت پیش فرض دارای شماره سریال اختصاصی هستند که معمولاً برای باتری یا قاب درج شده است با استفاده از شماره سریال‌ها امکان ردیابی دوچرخه وجود دارد. در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید شماره سریال دوچرخه برقی خودتان را در آن‌ها ذخیره کنید. با این کار اطلاعات ذخیره شده به صورت مستقیم به بخش خدمات امنیتی دوچرخه متصل می‌شود و از این طریق موقعیت آن قابل رصد خواهد بود. البته باید بدانید که هنگام خرید دوچرخه برقی نیاز است تا درباره این موضوع از فروشنده اطلاعات کسب کنید.

جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی

دوچرخه برقی خود را ضد سرقت کنید!

در این مطلب سعی کنیم به طور کامل نکات و موارد مهمی که در خصوص جلوگیری از سرقت دوچرخه برقی باید به آن توجه داشته باشید را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به این کار می‌توانید نگرانی خودتان را از این بابت تا حد زیادی کاهش دهید و خیالی راحت از دوچرخه برقی‌تان به صورت روزمره یا ورزشی استفاده کنید و در این بین با چالش و مشکلات متعددی روبرو نشوید.
برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه خرید انواع دوچرخه برقی هم می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند و بتوانید متناسب با شرایط، بودجه و سطح نیاز خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =