ماشین اصلاح یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها و اکسسوری‌هایی است که هم برای مردان و هم برای زنان وجود دارد. با استفاده از این محصول می‌توانید به‌راحتی انواع بخش‌های صورت و بدن خود را اصلاح کنید. نکته مهمی که دررابطه‌با این وسیله قوی وجود دارد این است که در برخی از شرایط این ماشین صدای زیادی تولید می‌کند. در چنین شرایطی استفاده از آن سخت می‌شود. همراه ما باشید تا در ادامه روش‌هایی را برای رفع این مشکل بررسی کنیم. شما می‌توانید برای خرید ماشین اصلاح از فروشگاه کی ام کالا کمک بگیرید.

علت صدای زیاد ماشین اصلاح

دلایلی وجود دارد که موجب زیادشدن صدای ماشین می‌شود. باید این دلایل را پیدا کنید تا رفع مشکل راحت‌تر شود. مهم‌ترین این دلایل عبارت‌اند از:

1. کیفیت پایین قطعات

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ماشین اصلاح قوی دچار سروصدای زیادی می‌شود کیفیت پایین قطعات است. همان‌طور که می‌دانید دستگاه اصلاح صورت و بدن از قطعات مکانیکی مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات کاربردهای مختلفی داشته و می‌توانند به نحوی در عملکرد ماشین تأثیر بگذارند.
در برخی از شرایط اگر کیفیت این قطعه‌ها پایین باشد به دلیل تو خالی بودن جنس آن‌ها یا ساییده شدن سطحان لرزش قطعه بیشتر می‌شود. در صورت بیشترشدن این لرزش صدای ماشین نیز بیشتر خواهد شد.

2. خرابی یا سایش تیغه‌ها

دلیل دیگری که می‌تواند به‌عنوان علت زیادشدن صدای دستگاه اصلاح صورت و بدن عالی شناخته شود، خرابی یا سایش تیغه‌ها هستند. ماشین‌های اصلاح برای این که بتوانند موهای صورت یا بدن را برش دهند از تیغه‌هایی که در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند بهره می‌برد.
در این حالت یکی از تیغه‌ها ثابت بوده و دیگری به‌صورت رفت و برگشتی در یک خط صاف حرکت می‌کند. این موضوع موجب شده تا برش مو راحت‌تر شود. اما در برخی از شرایط به دلیل کیفیت پایین تیغه‌ها و استفاده نادرست تیغه‌ها ساییده شده و صدای بدی تولید می‌کنند. همین موضوع نیز صدای ماشین اصلاح صفر زن را بیشتر می‌کند.

3. ضعف موتور

مورد دیگری که می‌تواند به طور جدی در تولید صدای زیاد ماشین اصلاح صورت تأثیر داشته باشد ضعف موتوری این دستگاه است. کم‌بودن توان موتور باعث می‌شود تا دستگاه بیشترین انرژی خود را برای حرکت دادن تیغه‌ها استفاده کند.
از طرف دیگر در صورت ضعف و فشار آمدن به موتور، الکتروموتور ماشین اصلاح صدای بدی از خود تولید می‌کند. این مشکل بیشتر در مدل‌های قدیمی رخ‌داده و می‌تواند تأثیر زیادی در میزان نویز تولید شده توسط دستگاه داشته باشد. در صورت وجود این مشکل نمی‌توانید به‌راحتی آن را رفع کنید.

4. اتصالات الکتریکی نامناسب

درصورتی‌که اتصالات الکتریکی ماشین اصلاح نادرست و نامناسب باشد، نویز زیادی توسط این دستگاه تولید می‌شود. به طور مثال اگر سیم‌ها به‌درستی متصل نشده باشند، یکسره عملکرد دستگاه متوقف شده و صدای بدی تولید می‌کند. از طرف دیگر نویزی که توسط اتصالی سیم‌ها ایجاد می‌شود نیز در این صدا تاثیر گذار بوده و می‌تواند صدای آن را بیشتر کند.

5. کثیفی و تجمع خرده مو

درصورتی‌که کثیفی زیادی در تیغه‌های دستگاه اصلاح صورت و بدن گیر کند، صدای این دستگاه بیشتر می‌شود. وجود خورده مو و کثیفی در میان تیغه‌ها و بخش‌های داخلی این دستگاه عملکرد را برای آن سخت کرده و نویز تولید شده توسط آن را بیشتر می‌کند.

روش‌های کاهش صدای ماشین اصلاح

روش‌های مختلف و گوناگونی برای کم‌کردن صدای این وسیله خوب وجود دارد که مشکل را به طور کامل برای شما دوستان عزیز رفع می‌کند. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

روش‌های کاهش صدای ماشین اصلاح

1) تمیزکردن منظم تیغه‌ها

یکی از راه‌حل‌های فوق‌العاده کاربردی که می‌تواند به کم‌شدن صدای ماشین اصلاح خوب کمک کند، تمیزکردن منظم تیغه‌های آن است. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، تیغه‌های دستگاه اصلاح صورت و بدن ممکن است پر از خرده‌های مو و کثیفی شوند.
برای این که از گیرکردن تیغه‌ها و به‌هم‌ریختگی عملکرد آن‌ها جلوگیری کنید بهتر است هر چند وقت یکبار با استفاده از مسواک کهنه تیغه‌های ماشین را تمیز کرده و موها را از روی آن پاک کنید. می‌توانید از محلول پاک‌کننده تیغه نیز استفاده نمایید.

2) روغن‌کاری موتور و تیغه‌ها

روش دیگری که می‌تواند شما دوستان عزیز را در کم‌کردن صدای ماشین اصلاح کمک کند روغن‌کاری موتور و تیغه‌ها است. درصورتی‌که تیغه‌های دستگاه را روغن‌کاری کنید تیغه‌ها زمان حرکت به‌راحتی جابه‌جا شده و ساییدگی نخواهند داشت.
این موضوع صدای ماشین را هم کمتر می‌کند. از طرف دیگر روغن‌کاری موتور ماشین می‌تواند عملکرد آن را روان‌تر کرده و از ایجاد صدای زیاد جلوگیری کند. برای این کار می‌توانید ماشین اصلاح خود را به یک سرویس‌دهنده در این زمینه بسپارید.

3) شارژ کامل باتری پیش از استفاده

یکی از دلایلی که ماشین اصلاح صورت هنگام اصلاح صدای زیادی از خود تولید می‌کند این است که موتور آن ضعیف کار می‌کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که همیشه قبل از استفاده از ماشین اصلاح آن را به طور کامل شارژ کنید. شارژکردن این دستگاه می‌تواند انرژی باتری آن را پرکرده و دستگاه تمام توان خود را برای اصلاح صورت شما دوستان عزیز بگذارد. در چنین شرایطی صدای ماشین بسیار کمتر خواهد شد.

4) تعویض قطعات فرسوده دستگاه

پیشنهادی که برای شما داریم این است که ماشین اصلاح قدیمی یا فرسوده خود را به یک تعمیرکار برده و قطعات فرسوده آن را تعویض کنید. همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره شد و در صورت خراب بودن یا پایین‌بودن کیفیت قطعات، دستگاه صدای زیادی از خود تولید خواهد کرد.
برای این که بتوانیم از این موضوع جلوگیری کرده و هزینه خرید این دستگاه نو را نپردازیم می‌توانید به یک تعمیرکار مراجعه کرده و قطعه‌هایی که نیازمند تعمیر هستند را تعویض کنید. این کار عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و صدای آن را نیز کمتر می‌کند.

5) استراحت دستگاه در صورت استفاده طولانی‌مدت

درصورتی‌که از ماشین اصلاح مو و صورت در یک آرایشگاه بزرگ استفاده می‌کنید، حتماً ساعت‌های طولانی دستگاه روشن بوده و به مقدار زیادی از آن استفاده می‌شود. این موضوع به موتور و قطعات فشار آورده و می‌تواند صدای دستگاه را زیاد کند.
برای رفع این مشکل می‌توانید پس از هر چند ساعت استفاده به‌راحتی دستگاه را خاموش کرده و به آن استراحت دهید. در چنین شرایطی دستگاه خنک شده و می‌تواند دوباره عملکرد درست خود را به شما عزیزان ارائه دهد. این کار عمر دستگاه را نیز بیشتر خواهد کرد.

6) استفاده از لوازم جانبی

اگر می‌خواهید عمر ماشین‌اصلاح خود را بیشتر کنید باید از لوازم جانبی برای این دستگاه استفاده کنید. منظور از لوازم جانبی این دستگاه ابزاری مانند پاک‌کننده تیغه، روغن تیغه، محلول شستشو و شانه‌های ماشین اصلاح هستند.
در واقع منظور این است که باید به‌درستی از دستگاه استفاده کنید؛ زیرا لوازم جانبی آمده‌اند تا استفاده از دستگاه و نگهداری از آن را راحت‌تر کنند. پس تا جای امکان از این لوازم استفاده کرده و به ماشین اصلاح خود برسید. سعی کنید هر چند وقت یکبار نیز آن را سرویس کنید.

7) خرید ماشین اصلاح باکیفیت

پیشنهادی که می‌تواند شما را به داشتن یک ماشین‌اصلاح کم‌صدا کمک کند این است که باید یک ماشین اصلاح باکیفیت خریداری کنید. همان‌طور که می‌دانید مدل‌های گوناگونی از ماشین اصلاح در بازار وجود دارند.
می‌توانید با بهره‌گیری از این ماشین‌ها هرگز نویز آزاردهنده را حس نکنید. در واقع هر چه مدل جدیدتر و باکیفیت‌تر باشد، قطعات باکیفیت‌تر و ظریف‌تری در آن به‌کاررفته‌اند. از طرف دیگر عمر این دستگاه‌ها نیز بالا بوده و به این سادگی‌ها خراب نمی‌شوند. پس می‌توانید با خیال راحت و بدون داشتن یک‌صدای آزاردهنده از دستگاه استفاده کنید.

8) مراقبت از دستگاه ماشین اصلاح برای جلوگیری از خرابی

و اما آخرین نکته‌ای که بیشترین تأثیر را در کم‌شدن صدای ماشین اصلاح دارد این است که ماشین‌اصلاح را همیشه تعمیر کرده و هر چند وقت یک‌بار آن را سرویس کنید. به‌طورکلی مراقبت از تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مهم و واجب است.
شما نیز باید به این موضوع اهمیت زیادی بدهید تا کیفیت دستگاه را حفظ کنید. اگر پس از بازه‌های زمانی مشخص استفاده از دستگاه آن را به تعمیرکار بسپارید، اشکالات جزئی آن رفع شده و تعمیر آن هزینه زیادی روی دوش‌های شما نخواهد گذاشت.

سخن پایانی

ماشین اصلاح مردانه یکی از مهم‌ترین وسایلی است که برای مردان کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه الکترونیکی آقایان می‌توانند به‌راحتی موهای زائد بدن، موهای صورت و موهای سرخود را اصلاح کنند. نکته مهمی که دررابطه‌با این دستگاه وجود دارد این است که این دستگاه عالی در برخی از مدل‌های خود صدای بسیار زیادی تولید می‌کند که این صدا به‌شدت آزاردهنده است.
برای این که بتوانید این مشکل را رفع کنید راه‌حل‌های مختلفی در اختیار شما قرار گرفته که تمامی آن‌ها را در این مقاله با هم بررسی کردیم. می‌توانید از فروشگاه کی ام کالا بهترین مدل‌های ماشین اصلاح مردانه را با قیمتی عالی و گارانتی معتبر بخرید.

سوالات متداول

چه زمانی باید تیغه‌های ماشین‌اصلاح را تعویض کنیم؟
تیغه‌های ماشین اصلاح باید در شرایط مختلف در بازه‌های زمانی متفاوتی تعویض شوند. به طور مثال یک آرایشگر زودتر از یک فرد عادی باید تیغه ماشین اصلاح خود را تعویض کند.
ماشین اصلاح شارژی را هر چند وقت باید به شارژ زد؟
این مورد کاملاً به مدل ماشین اصلاح بستگی دارد. برخی از مدل‌ها ساعت‌های زیادی عملکرد قوی داشته و برخی باتری ضعیف‌تری دارند.
تیغه‌های ماشین اصلاح را می‌شود تیز کرد؟
بله؛ می‌توانید با استفاده از محلول تمیزکننده الکلی به‌راحتی تیغه ماشین را تمیز کنید. استفاده از یک مسواک قدیمی به پاک‌شدن کامل تیغه‌ها کمک می‌کند.

ماشین اصلاح برقی بهتره یا ماشین اصلاح شارژی؟

برای پاسخ به این سوال باید از طریق لینک مقاله‌ی مربوطه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =