دستگاه رطوبت ساز

یکی از مناسب ترین راه­ها برای افزایش سطح سلامتی محیط منزل و محل کار، استفاده از بهترین دستگاه­ های‌ بخور یا دستگاه رطوبت ساز است. دستگاه های بخور انواع مختلفی دارند و به طور کلی این دستگاه‌ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع این محصولات دارای ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود هستند. این دستگاه‌ها از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و برای سلامتی افراد بسیار مفید هستند. همچنین به دلیل داشتن قابلیت و کیفیت­ های مختلف، قیمت دستگاه رطوبت ساز متفاوت می ­باشد.

مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز

مرطوب کردن هوای خانه با دستگاه رطوبت ساز علاوه بر اینکه راهی موثر برای بهتر شدن شرایط زندگی است، می تواند نقش مهمی در تسکین علائم بیماری­های مختلف داشته باشد. بسیاری از افراد در خرید دستگاه بخور و فواید مربوط به آنها با مشکل مواجه می­شوند. ما در این مقاله به معرفی این محصول و مزایای آن می­پردازیم. اگر شما هم به دنبال پاسخ سوالات خودتان هستید، با کی ام کالا همراه باشید تا در ادامه چند نمونه از مهم ترین مزایای دستگاه رطوبت ساز را به شما معرفی کنیم.

پخش کننده و مرطوب کننده هوا Diffuser

1_ مرطوب شدن پوست و لب ­ها

هوای خشک می تواند انواع مختلفی از علائم ناخوشایند را برای پوست شما ایجاد کند. گرمای هوا باعث می شود که سطح رطوبت هوا بین ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، این خشکی هوا باعث می­ شود تا پوست شما رطوبت خود را از دست داده و منجر به خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست شود.

پوست دست­ها در برابر از دست دادن رطوبت آسیب پذیرتر می­باشد، چراکه دارای غدد چربی کمتری نسبت به سایر قسمت های بدن است. لب ها نیز از پوست­ های نازک تشکیل شده اند، بنابراین هنگامی که هوا خشک تر می­شود، راحت تر و پشت سرهم ترک برمیدارد.

همانطور که استفاده از لوسیون و کرم های پوست می تواند به شما در بازیابی رطوبت از دست رفته کمک کنند، استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز هم برای افزودن رطوبت به هوای خانه شما می تواند به طور طبیعی به آبرسانی مجدد پوستتان کمک کند. این کار علاوه بر اینکه به تسکین علائم شایع مرتبط با خشکی پوست کمک می­کند، بلکه می­تواند دارای مزایای متنوع دیگری نیز باشد.

2_ محافظت از گلو

هنگامی که در معرض هوای داخلی که دارای رطوبت بسیار کمی است قرار می گیرید ممکن است تارهای صوتی شما خشک شده و در نتیجه آسیب ببینند. حتی اگر این شرایط ادامه دار باشد و گلوی شما برای مدت طولانی احساس سوزش داشته باشد، ممکن است دچار گرفتگی صدا شده و یا حتی صدای خود را از دست بدهید.

این امر به ویژه هنگامی که آنفولانزا یا سرماخوردگی داشته باشید بیشتر صدق می کند. همچنین طبق بررسی ها و مطالعات، دستگاه رطوبت ساز یک ابزار موثر در مبارزه با ویروس کروپ است، این ویروس در دوران کودکی باعث التهاب در مجاری هوایی فوقانی شده و منجر به سرفه و گرفتگی صدا خواهد شد. بنابراین حفظ میزان مطلوب رطوبت در خانه می­تواند به روانکاری و تسکین گلوی شما کمک کند.

3_ تسکین سینوس ها

علاوه بر موارد گفته شده، رطوبت کم باعث خشک شدن مجاری سینوسی خواهد شد. این خشک شدن ممکن است منجر به احساس گرفتگی در بینی، فشار سینوس­ها، سردرد و یا حتی خونریزی بینی شود. برخلاف تصور بسیاری از مردم، هنگامی که بینی شما دچار گرفتگی می­شود، ایجاد رطوبت یکی از راه­های طبیعی برای کمک به پاک کردن آن می­باشد. هوای مرطوب نیز به حفظ جریان مخاط کمک کرده و احتمال ابتلا به گرفتگی­های مجاری بینی را کاهش خواهد داد.

داشتن رطوبت مطلوب در هوا علاوه بر اینکه می تواند به تسکین سینوس های شما کمک کند، بلکه به کاهش خونریزی بینی نیز کمک کرده و به شما این امکان را می دهد تا مخاط اضافی بینی را از بین ببرید تا آزادتر نفس بکشید.

 

4_ توقف گسترش ویروس آنفولانزا

استفاده از دستگاه رطوبت ساز می تواند در جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا به شما کمک کند. طبق مطالعه ای که توسط آکادمی ملی علوم انجام شده است، بین هوای خشک و انتقال و بقای ویروس آنفلوانزا ارتباط قوی وجود دارد.

محققان به این نتیجه رسیدند هنگامی که میزان رطوبت مطلق در هوا کم باشد، ویروس آنفولانزا می تواند بیشتر زنده مانده و در بین همه افراد­ راحت تر پخش شود. با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز در خانه ی خود در طول فصل­ های مختلف آنفولانزا، محیطی را ایجاد می کنید که برای بقاء این ویروس مساعد نیست، بنابراین احتمال ابتلا به آن را کاهش می دهید.

البته، کارهای زیاد دیگری هم هستند که برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا می توانید انجام دهید. برای مثال، از جمله این کارها شامل شستشوی مکرر دست ها و ضدعفونی کردن قسمت هایی از خانه مانند دستگیره درها که توسط دیگران لمس می شود، می باشد.

پخش کننده و مرطوب کننده هوا Diffuser

۵. تسکین علائم بیماری

اگر دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شدید، دستگاه رطوبت ساز باعث تسکین بسیاری از علائم ناخوشایند ناشی از بیماری می­ شود. این علائم ممکن است شامل مشکلات تنفسی، گرفتگی بینی و خشکی و درد گلو باشند. جلوگیری از عوارض جانبی با استفاده از دستگاه رطوبت ساز نه تنها به استراحت مورد نیاز شما کمک می کند، بلکه می تواند به شما در تسریع زمان بهبودی کلی هم کمک کند.

6_ سالم نگه داشتن مژک­ های خود

دستگاه رطوبت ساز در سالم نگه داشتن مژک های بینی بسیار موثر است. همانطور که می­دانید این رشته های سلولی میکروسکوپی در داخل حفره بینی شما قرار داشته و به عنوان اولین خط دفاعی شما در برابر بسیاری از بیماری ها عمل خواهند کرد. هنگام تنفس، وظیفه مژک ها و مخاط داخل بینی به دام انداختن برخی از آلاینده های شناور در هوا مثل گرد و غبار، شوره، کپک و انواع ذرات دیگر است. اگر هوایی که تنفس می­کنید خشک باشد، مژک ها قادر نیستند کار خودشان را به طور موثر انجام دهند.

7_ کاهش خروپف

هوای خشک می تواند در علائم خروپف شما و حتی افزایش شدت آننقش داشته باشد. رطوبت ناکافی در هوا باعث التهاب گلو و احتقان بینی می شود. اگر این مشکل در مسیر تنفسی شما باشد، حرکت هوا از طریق بینی شما محدود خواهد شد. این امر موجب می­شود تا از طریق دهان نفس بکشید و سپس خروپف کنید. داشتن رطوبت مطلوب در هوا خشکی را کاهش داده و در نهایت خروپف شما را کاهش می­دهد.

8_ کمک به گرم کردن خانه

هرچه هوا در منزل مرطوب تر باشد، گرمای بیشتری را احساس می­کنید. در عوض، رطوبت کم تر باعث کاهش دما می شود. بنابراین استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز مناسب در زمستان به حفظ حرارت بالا کمک خواهد کرد، بدون این که به بخاری فشار بیشتری وارد کنید. در واقع، توصیه می کنیم همزمان با شروع کاهش دما، از هر دو این وسیله ­ها به صورت همزمان استفاده کنید.

9_ کمک به حفظ گیاهان آپارتمانی

تنها کسانی که از هوای مرطوب سود می برند، انسان­ها نیستند. بسیاری از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی که از جنگل می آیند، در محیط­هایی رشد می کنند که رطوبت زیادی در هوای آن وجود داشته باشد. اگر هوا بیش از حد خشک باشد، ممکن است برای گیاهان مشکلاتی مثل از دست رفتن برگ­ها، خشک شدن نوک برگها و توقف رشد را ایجاد کند. البته همه این موارد به نوع گیاهانی که در خانه نگهداری می­کنید بستگی دارد، اما استفاده از دستگاه رطوبت ساز به ادامه حیات گیاهان شما شانس بیشتری خواهد داد.

10_ حافظت از مبلمان و اتاق

بخش های چوبی در منزل مثل کفپوش ها و مبلمان به تغییر مداوم رطوبت واکنش منفی نشان می دهند. هنگامی که وسایل چوبی بیش از حد خشک باشند، امکان ترک خوردگی و شکست آنها افزایش می­یابد. اگر میزان رطوبت در خانه خود مطلوب باشد، از اثاثیه چوبی خود به خوبی محافظت خواهید کرد.

پخش کننده و مرطوب کننده هوا Diffuser

نکات استفاده از دستگاه بخور:

  • سطح رطوبت را در اتاق خود بررسی کنید.
  • آب دستگاه را به طور منظم عوض کنید.
  • به طور منظم دستگاه بخور را تمیز نمایید.
  • فیلتر را بر اساس دستورات کارخانه سازنده عوض کنید.
  • از آب تمیز و سالمی که حاوی مواد معدنی نیست استفاده کنید.
  • اگر کودک کم سن و سال دارید مراقب او باشید.
  • از دستورات کارخانه سازنده تبعیت نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، هوای خشک می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد. برای حل این مشکل می توانید مقداری رطوبت به هوا با استفاده از دستگاه رطوبت ساز اضافه کنید . استفاده از دستگاه تصفیه هوای داخل منزل به صورت همزمان با دستگاه بخور، خانه شما را از انواع آلودگی‌ها در امان نگه داشته و به سلامت خانواده‌تان کمک خواهد کرد. شما عزیزان برای خرید انواع دستگاه رطوبت ساز هوا می­توانید به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه کرده و خریدی با اطمینان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =