فواید اسپا

این روزها استرس زندگی و مشغله‌های کاری در این اوضاع بد اقتصادی به قدری زیاد شده اند که تقریبا اکثر افراد جامعه دیگر زمانی برای استراحت و همچنین تجدید قوا برای ادامه زندگی ندارند. طراحی اسپا یک راه حل مطمئن و اساسی می‌باشد که می‌تواند ذهن شما را برای دقایقی از مشکلات و دغدغه‌های روزانه دور کرده و آرامش را به شما بازگرداند. اسپا، یک اصطلاحی است که قطعا شما نیز در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و فضاهای مختلف بسیار زیاد آن را شنیده‌اید. در ادامه این مطلب با کی ام کالا همراه باشید تا با فواید اسپا آشنا شویم.

پیشنهاد خرید

دوچرخه برقی آفرود کاسویل GT20 Coswheel

241,000,000 تومان226,000,000 تومانخرید کنید

تاریخچه اسپا

گفته می‌شود در ریشه شناسی لغت اسپا “SPA” مخففی برای کلمه “SANITAS PERAQUAS” است که در لاتین به معنای “درمان با آب” می‌باشد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، در اصل این لغت به معنای روش بهبود با استفاده از آب بوده است. همچنین امروزه برای درمان استرس بیش از حد در زندگی مدرن، اسپا به طور گسترده به عنوان یک مکان برای ارائه تسهیلات و خدماتی در نظر گرفته می‌شود که ذهن و بدن انسان را بهبود بخشیده و سلامتی شما را ارتقا می‌دهد.

اسپا چیست؟

اسپا مکانی است که از خصوصیات درمانی آب چشمه‌های معدنی که از قلب طبیعت خارج شده، برای مراقبت، درمان و التیام روح و جسم انسان استفاده می‌کند. برخلاف تصور عموم، فواید اسپا با ماساژ درمانی کاملا متفاوت است و حتی می‌توانیم ماساژ درمانی را زیر مجموعه‌ای از اسپا قرار دهیم. در حقیقت فواید اسپا خواص طبی و درمانی زیادی دارد و این هدف با قرار دادن ماسک‌های گیاهی روی پوست و قرار گرفتن در یک فضای معطر همراه با موسیقی گوش ‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه برای رسیدن به آرامش و رفع خستگی ذهن و جسم انجام می‌گیرد.

البته این را هم باید بگوییم که به دلیل قیمت بالا و صرفه جویی در هزینه‌ها لزومی ندارد که برای استفاده از فواید اسپا و ماساژ درمانی حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و فقط با استفاده از یک وان و کمی خلاقیت می‌توانید یک اسپای خانگی برای خودتان درست کنید. امروزه دیگر وسایل جانبی مثل وان و روشویی پای ثابت دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن به حساب می‌آیند و جایگاه خودشان را پیدا کرده‌اند.

اسپا پا با جت ماساژ و گرما

پیشنهاد خرید

ماساژور چشم بن کر مدل E100

7,400,000 تومان7,400,000 تومانخرید کنید

اسپا چه مزیت‌هایی دارد؟

در پایان یک روز یا هفته پرمشغله، این طبیعی است که بدن و ذهن ما احساس درماندگی داشته باشد. در این لحظات، به جرئت می‌توانیم بگوییم که همه افراد می‌توانند از یک درمان اسپای آرامش بخش بهره‌مند شوند. فواید اسپا برای ذهن و جسم افراد بسیار زیاد است. در ادامه با کی ام کالا به مهم‌ترین فواید اسپا اشاره خواهیم کرد:

1_ اسپا به سلامت قلب شما کمک می‌کند

طبق بررسی‌های متخصصان، غوطه ور شدن در آب از گردن به پایین، به نوعی باعث ورزش قلب خواهد شد. چراکه آب فشار بیشتری به بدن شما وارد کرده و باعث افزایش حجم قلب خواهد شد. به بیانی ساده تر، هنگامی که در آب غوطه ور می‌شوید ، قلب شما بیشتر کار می‌کند و این به بدن شما کمک می‌کند تا سالم بمانید. این یکی از فواید اسپا می‌باشد.

3_ با اسپا خواب راحتی خواهید داشت

حمام اسپا، احساس خوب آرامش را به شما هدیه می‌دهد و کمک می‌کند تا راحت تر و عمیق تر به خواب بروید. برای اینکه بهتر متوجه بشوید در ادامه فواید اسپا و مزیت‌های گرمای آب و استفاده از گیاهان آرامش بخش را برایتان بازگو خواهیم کرد:

  • عضلات و ماهیچه‌های بدن انسان شل می‌شوند
  • فشار خون کاهش می‌یابد
  • ضربان قلب تنظیم می‌شود
  • و درنهایت خواب آرامی خواهید داشت

نکته: البته خوابیدن در وان حمام را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

3_ اسپا دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.

همانطور که گفته شد، به طور کلی آب گرم علاوه بر اینکه به آرامش بدن انسان کمک می‌کند، می‌تواند درد و دردهای مرتبط با آسیب‌های ورزشی از جمله کشیدگی عضلات یا حتی بیماری‌های استخوانی مثل آرتروز را تسکین دهد. اگر جایی از بدنتان نشکسته است ولی درد دارید، احتمالاً دراز کشیدن در یک وان آب گرم به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید و آرامش را با فواید اسپا تجربه کنید.

4_ اسپا به کاهش فشار خون کمک می­کند.

طبق آخرین تحقیقات معتبر انجام شده نشان می‌دهد که نشستن در حمام آبگرم می‌تواند در کاهش فشار خون شما تاثیرگذار باشد. این موضوع برای کسانی که در معرض بیماری قلبی هستند یا از فشار خون بالا رنج می‌برند بسیار عالی و کمک کننده است. البته اگر از این مشکلات رنج می‌برید، باید حتما در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید. اما همانطور که اشاره شد تحقیقات نشان داده است که آب گرم مثل حمام اسپا ضربان قلب شما را افزایش داده و فشار خون را کاهش می‌دهد که این امر در عمل سلامت قلب را تضمین می‌کند.

5_ اسپا سروتونین و دوپامین را آزاد می‌کند

آیا می‌دانستید که رفتن به اسپا می‌تواند شما را به فرد شادتر و با روحیه بهتری تبدیل کند؟ ماساژ اسپا باعث می‌شود که بدن انسان از افزایش سطح سروتونین و دوپامین سود ببرد و به همین دلیل هم است که بسیاری از افراد که از افسردگی رنج می‌برند ترجیح می‌دهند به طور منظم خودشان را به یک جلسه اسپا آرامش بخش و آرام دعوت کنند. پس از فواید اسپا می‌توان به ایجاد روحیه نیز اشاره کرد.

6_ اسپا روند پیری را کند می‌کند

طبق تحقیقات، تولید آنتی اکسیدان طبیعی انسان در دهه 20 زندگی کاهش پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانیم، پوست ما با افزایش سن، جوانی و طراوت خودش را از دست می‌دهد. به همین دلیل مراقبت از پوست و انجام تمام تلاش‌های فردی برای جلوگیری از پیری از سنین پایین تر بسیار مهم است. خوشبختانه، درمان‌های اسپا زیادی وجود دارند که می‌توانند پوست ما را روشن‌تر، درخشان‌تر و صاف‌تر نشان دهند. اسپا شامل درمان‌هایی مثل میکرونیدلینگ، بوتاکس، دیسپورت و درمان ورید است.

7_ اسپا باعث کاهش استرس می‌شود

به طور کلی رفتن به اسپا طبیعی مانند چشمه آب معدنی و حتی اسپا خانگی، احساس آرامش را به شما منتقل می‌کند و استرس را از شما دور میکند اما لذت تجربه آبگرم چیز دیگری است. نشستن در آب گرم و احساس مزایای آن می‌تواند باعث کاهش استرس شما تا حد زیادی شود. کاهش استرس می‌تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر مثبتی بگذارد و باعث تقویت احساس سلامت عمومی شود.

8_ اسپا ممکن است به دیابت و کاهش وزن کمک کند.

مطالعات ثابت نشده‌ای نشان می‌دهد که افرادی که دیابت دارند و به طور منظم به حمام اسپا آبگرم می‌روند، می‌توانند قند خون و سطح گلوکز خون خودشان را کاهش دهند. همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که یک حمام آبگرم به مدت 30 دقیقه و شش روز در هفته در طی یک ماه باعث کاهش وزن حدودا یک تا دو کیلو خواهد شد بدون اینکه حتی یک تغییر کوچک در رژیم غذایی یا ورزش خودتان ایجاد کنید. اگرچه کاهش وزن زیادی نیست اما می‌تواند کمک کننده باشد!

اسپا پا با جت ماساژ و گرما

اسپا پا چیست و فواید اسپا پا کدام اند؟

اسپای پا یک روش عالی برای کسانی است که قصد دارند پاهایی نرم، سبک و زیبا داشته باشند. از فواید اسپا پا می‌توانیم علاوه برلطافت پوست به تاثیر شگفت انگیزش در رفع خستگی‌های مزمن دست و پا نیز اشاره کنیم.

اسپای پا دو مرحله دارد. در مرحله اول پوست پا به خصوص در نواحی زبر پاکسازی می‌شود. به این معنا که لایه خشن و سلول‌های مرده پوست لایه برداری می‌شوند. در مرحله دوم, با استفاده از روغن های گیاهی و بالم‌های تایلندی دست ها و پاها ماساژ داده می‌شوند.

چگونه یک اسپای خانگی داشته باشیم؟

استفاده از اسپا در سالن‌های زیبایی ممکن است هزینه‌های زیادی را برای شما به وجود آورد و حتی ممکن است ار لحاظ بهداشتی نیز مورد پسند شما نباشد. بنابراین داشتن یک اسپای خانگی یک ایده بسیار عالی و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که می‌خواهید از بودن در این فضای آرام بخش لذت ببرید. برای داشتن یک اسپای خانگی تنها کافی است کمی خلاق بوده و وان حمام خودتان را به یک اسپا تبدیل کنید و فواید اسپا را تجربه کنید.

برای این کار می‌توانید با استفاده از گیاهان آرام بخش مثل اسطخدوس، بابونه، روغن و مواد معطر دیگر در کنار نمک‌های آرامش بخش وان حمام خود را مجهز نمایید. علاوه بر این، قفسه ای را در کنار وان برای قرار دادن نوشیدنی‌های آرامبخش طراحی کنید و موسیقی را فراموش نکنید.

از فواید اسپا خانگی این است که که شما می‌توانید بدون هیچ عجله‌ای و با استفاده از حرکات کششی مثل یوگا، عضلات گرفته خود را آزاد کرده و ذهن خود را آرام کنید. سپس می‌توانید از ماسک صورت برای آرامش بیشتر استفاده کنید. برای مثال می‌توانید برش‌های نازکی از خیار را بر روی چشمان خود و برش‌هایی از میوه آواکادو را بر روی صورت خودتان قرار دهید. همچنین استفاده از گیاهان آرامش بخش دیگری مثل بابونه، ماسک اسطخدوس، ماسک خیار و … نیز به حفظ رطوبت پوست شما کمک شایانی می‌کند.

اسپا پا با جت ماساژ و گرما

خرید اسپا پا

شما عزیزان می‌توانید از محصول جدید کی ام کالا برای اسپا و فواید اسپا استفاده کنید. این محصول مناسب آقایان و بانوان است و با ماساژی اصولی و ایده آل برای ایجاد آرامش، تنظیم فشار خون و رفع خستگی بسیار مفید می‌باشد. این دستگاه با تنظیم خودکار دمای آب، با جت‌های ماساژ دهنده و ایجاد حباب در آب باعث رفع خستگی پا و ایجاد حس آرامش در شما می‌شود. برای مشاهده و خرید اسپا پا به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =