دوچرخه‌سواری را دوست ندارید زیرا مجبور خواهید شد ساعت‌ها پدال بزنید و عرق بریزید؛ حالا تصور کنید سوار دوچرخه‌ای شده‌اید که با برق کار می‌کند و بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از دوچرخه‌های معمولی است. آيا نظرتان عوض نشد؟! دوچرخه‌های برقی می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشند که دوچرخه‌سواری را دوست دارند؛ اما توانایی پدال زدن برای طولانی‌مدت را ندارند یا می‌خواهند مسافت زیادی را با دوچرخه طی کنند.

مدل‌های مختلفی از این نوع دوچرخه در بازار وجود دارد. مزایا و معایب دوچرخه برقی افراد زیادی را به خرید آن‌ها ترغیب کرده است. برخی از این دوچرخه‌ها برای سفرهای درون‌شهری طراحی شده‌اند و برخی دیگر قابلیت استفاده در جاده‌های ناهموار کوهستانی را هم دارند. اگر برای شما هم این نوع دوچرخه‌ها جذاب و هیجان‌انگیزند و می‌خواهید بدانید که ارزش خرید دارند یا نه؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

مزایای خرید دوچرخه برقی

اگر مدتی است که فکر خرید دوچرخه برقی به سرتان زده اما درباره خرید آن شک دارید؛ احتمالاً مطالعه این بخش از مزایا و معایب دوچرخه برقی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کند. دوچرخه‌های برقی مزیت‌هایی دارند که باعث برتری آن‌ها نسبت به دوچرخه‌های معمولی شده است. سرعت بیشتر، کمک به  سلامتی و تناسب اندام و تشویق به ورزش از جمله مزایای انواع دوچرخه برقی به شمار می‌روند.

سرعت بالاتر را با دوچرخه برقی تجربه کنید.

دوچرخه‌سواری با سرعت بالا هیجان زیادی دارد. اگر می‌خواهید این هیجان را تجربه کنید باید به فکر خرید یک دوچرخه برقی باشید. دوچرخه‌های برقی برخلاف دوچرخه‌های معمولی سرعت و شتاب بالاتری دارد. در ساخت این نوع دوچرخه‌ها از موتور و باتری استفاده شده است به همین دلیل سواری با آن‌ها آسان‌تر و البته پرشتاب‌تر است.

شما می‌توانید با این دوچرخه‌ها مسافت زیادی را در مدت زمان کوتاهی طی کنید. این ویژگي یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دوچرخه‌های برقی است که تاکنون در هیچ وسیله حمل‌ونقل کوچک، سبک و تاشوی دیگری وجود نداشته است.

بیشتر بدانید  دوچرخه برقی بخریم یا نه؟

دوچرخه برقی شما را به ورزش تشویق می‌کند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوچرخه‌تان مدت‌هاست در گوشه انباری خاک می‌خورد و سالی یک‌بار هم به سراغ آن نمی‌روید؛ احتمالاً باید به فکر یک خرید دوچرخه برقی باشید. بسیاری از خریداران درباره تجربه خود از دوچرخه‌سواری با این دوچرخه‌ها تأکید کرده‌اند که دوچرخه برقی توانسته انگیزه آن‌ها را برای دوچرخه‌سواری چند برابر کند.

همان‌طور که می‌دانید دوچرخه‌سواری یک ورزش بسیار خوب برای تناسب اندام است و می‌تواند به شما در سوزاندن مقدار قابل‌توجهی کالری کمک کند؛ پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا یک دوچرخه برقی سفارش دهید.

مزایا و معایب دوچرخه برقی

با خرید دوچرخه برقی به حفظ محیط زیست کمک کنید.

شما با استفاده از دوچرخه برقی مسافت زیادی را طی می‌کنید بدون اینکه خسته شوید. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید آن را جایگزین وسایل نقلیه دیگری مانند اتومبیل شخصی، تاکسی و… کنید. همچنین دیگر نیازی نیست بخش زیادی از درآمد خود را صرف خرید بنزین یا پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس کنید.

همچنین با خرید یک دوچرخه برقی می‌توانید به اندازه خودتان در حفظ محیط زیست سهیم شوید. قیمت دوچرخه‌های برقی هم بسیار متنوع است و شما با یک بودجه متوسط می‌توانید یک دوچرخه برقی با کیفیت بخرید و از سواری با آن لذت ببرید.

معایب‌ دوچرخه‌های برقی

آشنایی با مزایا و معایب دوچرخه برقی به شما کمک خواهد کرد که با آگاهی بیشتری درباره خرید این نوع دوچرخه‌ها تصمیم‌گیری کنید. این نوع دوچرخه‌ها در کنار همه مزایای که به آن‌ها اشاره کردیم؛ معایبی هم دارند. برخی از این معایب عبارتند از:

شارژ مجدد دوچرخه‌ برقی به زمان زیادی نیاز دارد.

اولین و شاید مهم‌ترین عیب دوچرخه‌های برقی، زمان‌بر بودن شارژ مجدد باتری این نوع دوچرخه‌ها است. به طور میانگین بین چهار تا شش ساعت طول می‌کشد تا باتری دوچرخه برقی شارژ شود. این مدت زمان با توجه به مدل و برند دوچرخه می‌تواند طولانی‌تر شود. همچنین بسیاری از دوچرخه‌های برقی موجود در بازار حدود سه ساعت شارژ نگه می‌دارند؛ بنابراین همیشه باید حواستان به تمام شدن شارژ باتری دوچرخه‌تان هم باشد.

بیشتر بدانید  دوچرخه برقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هزینه تعمیر و نگهداری دوچرخه‌های برقی گران است.

اگر تجربه نگهداری از یک دوچرخه عادی را داشته باشید؛ به خوبی می‌دانید که هزینه تعمیر دوچرخه‌های معمولی زمانی که آسیبی جدی به آن‌ها وارد نشده باشد، بسیار پایین است. همچنین به راحتی می‌توانید آن را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه دوچرخه‌ای که می‌شناسید ببرید و مطمئن باشید که خیلی زود تعمیر خواهد شد.

این ویژگي در مورد دوچرخه‌های برقی صدق نمی‌کند. هزینه تعمیر و نگهداری این نوع دوچرخه‌ها گران است و تعداد افرادی که دانش و مهارت تعمیر آن‌ها را دارند هم زیاد نیست؛ بنابراین شاید مجبور شوید برای چند روز دوچرخه‌تان را به تعمیرگاه بسپارید.

اکثر دوچرخه‌های برخی وزن زیادی دارند.

زمانی وزن زیاد دوچرخه‌ برقی برای شما دردسرساز خواهد شد که شارژ ‌باتری دوچرخه تمام شده باشد و شما مجبور شوید با پدال زدن به مقصد بروید. در چنین مواقعی است که سنگینی وزن دوچرخه را به خوبی احساس خواهید کرد زیرا در حالت عادی بخش زیادی از قدرت لازم برای پدال زدن توسط باتری دوچرخه تأمین می‌شود.

کنترل سرعت دوچرخه کار آسانی نیست.

سرعت این نوع دوچرخه‌ها را می‌توان به طور همزمان جزو مزایا و معایب دوچرخه برقی در نظر گرفت. سرعت بالا به شما کمک می‌کند تا زودتر به مقصد برسید اما همین سرعت زیاد می‌تواند کنترل دوچرخه را برای شما دشوارتر کند. البته با گذر زمان کم‌کم با نحوه کنترل سرعت این نوع دوچرخه‌ها آشنا خواهید شد. با این حال بهتر است در ابتدا کمی محتاط‌تر باشید.

مزایا و معایب دوچرخه برقی در یک نگاه

تا اینجا به طور مفصل درباره مزایا و معایب دوچرخه برقی صحبت کردیم. اکنون نوبت شماست که با قرار دادن مزایا و معایب این دوچرخه را در دو طرف کفه ترازو تصمیم بگیرد که آيا این نوع دوچرخه‌ها برایتان مناسب است یا نه؟

با این حال ما خرید این نوع دوچرخه‌ها را به افرادی که بودجه کافی در اختیار دارند و می‌خواهند یک وسیله نقلیه جدید را امتحان کنند، توصیه می‌کنیم. سواری با دوچرخه‌های برقی تفاوت قابل‌توجهی نسبت به سواری با دوچرخه‌های معمولی دارد که تجربه آن خالی از لطف نیست. افرادی هم سن کمی دارند یا قادر به جابه‌جایی این نوع دوچرخه به خاطر وزن زیادشان نیستند؛ بهتر است در خرید دوچرخه‌های برقی تجدیدنظر کنند.

در نهایت اگر قصد خرید از فروشگاه بی نقص کی ام کالا را دارید بهتر از قبل از خرید مشخصات محصولات را کاملا مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوالی با پشتیبان های سایت کی ام کالا تماس بگیرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 16 =