یکی از پرفروش‌ترین محصولات آشپزخانه که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی میان خریداران پیدا کرده است، مخلوط کن شارژی نام دارد. این نوع بلندر به دلیل قابلیت حمل راحت و آسان و همچنین عدم نیاز به پریز برق، قابلیت استفاده در تمامی موقعیت‌ها را دارد. چه زمانی که در سفر قصد تهیه اسموتی داشته باشید و چه زمانی که در آشپزخانه باشید اما برق نداشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از مزایای این دستگاه جذاب و کاربردی استفاده نمایید.

باتوجه‌به تنوع محصولات موجود در بازار در این زمینه، آشنایی با برخی ویژگی‌ها، مزایا و معایب مخلوط کن‌های شارژی می‌تواند برای خرید بهترین گزینه، کمک زیادی به شما داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربردها و مزایا و معایب اسموتی سازهای شارژی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 مخلوط کن شارژی چیست؟

مخلوط کن‌های شارژی یکی از جدیدترین وسایل آشپزخانه محسوب می‌شوند که از تمامی عملکردهای مخلوط کن‌های عادی برخوردارند؛ با این تفاوت که نیازی به پریز برق هنگام استفاده را نداشته و با استفاده از باتری داخلی خود، کار می‌کنند. این نوع جویسر از تیغه بسیار قدرتمندی برخوردار است که قابلیت مخلوط‌کردن تمامی مواد مانند سبزیجات، میوه و حتی یخ را فراهم می‌کند و برای استفاده در سفر یا خودرو، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. اگر بخش زیادی از زندگی خود را در سفر می‌گذرانید، خرید مخلوط کن شارژی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

 تفاوت‌های مخلوط کن شارژی با مخلوط کن‌های عادی

مخلوط کن یا شیکر شارژی را می‌توان زیر دسته مخلوط کن‌های عادی در نظر گرفت. این محصولات عملاً از تمامی کارایی که یک مخلوط کن عادی ارائه می‌دهد، برخوردارند و قابلیت ساخت انواع سس، آبمیوه، اسموتی و… را فراهم می‌کنند. بااین‌وجود به دلیل نحوه طراحی و همچنین استفاده بدون سیم، ممکم است برخی تفاوت‌های جزئی نسبت به مخلوط کن‌های عادی نیز داشته باشند که اولین مورد، اندازه آنهاست.

مخلوط کن‌های شارژی نسبت به مخلوط کن‌های سیم‌دار، معمولاً از طراحی کوچک‌تری برخوردارند که قابلیت حمل و جابه‌جایی آنها را ساده‌تر می‌کند. نداشتن سیم یکی از اصلی‌ترین دلایل اندازه جمع‌وجور این نوع مخلوط کن هاست که نیاز به استفاده از تجهیزات داخلی بزرگ‌تر داخل دستگاه را از بین برده است. همچنین اندازه کوچک این مخلوط کن، وزن آن را نیز نسبت به شیکرهای سیم‌دار کاهش داده است که حمل آن را در کوله‌پشتی مناسب‌تر می‌کند. بااین‌حال این موضوع روی حجم جای‌گیری دستگاه تأثیر گذاشته و این بلندر، از حجم کمتری نسبت به مخلوط کن‌های عادی برخوردار است.

از طرف دیگر، بسیاری از مدل‌های مخلوط کن شارژی نسبت به مخلوط کن‌های عادی از قدرت تیغه کمتری برخوردارند. این دستگاه‌ها به دلیل اندازه کوچک‌تر قطعات داخلی و همچنین تأمین انرژی توسط باتری، توان موتوری کمتری نسبت به مخلوط کن‌های سیم‌دار دارند. بااین‌حال این تفاوت روی استفاده‌های روزمره‌ای که از این دستگاه می‌شود، تأثیر زیادی نخواهد گذاشت.

مخلوط کن شارژی چیست و چه کارایی‌هایی دارد؟

 کاربردهای مخلوط کن شارژی

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت مخلوط کن‌های شارژی، کاربرد بالای آنهاست که استفاده از آنها را بسیار لذت‌بخش کرده است. قابل‌حمل بودن این نوع مخلوط کن، استفاده از آن را برای افرادی که دائماً در حال سفر یا حرکت هستند، ایده‌آل می‌کند. چه در کمپینگ و مسافرت باشید یا صرفاً قصد داشته باشید از یک اسموتی تازه در فضای باز لذت ببرید، این مخلوط‌کن‌ها را می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به منبع تغذیه در هر مکانی استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که توجه بیشتری به رژیم غذایی خود داشته باشید و حتی در سفر، از محصولات ارگانیک و تازه استفاده نمایید.

از دیگر کاربردهای مخلوط کن شارژی ساخت انواع سوپ، اسموتی، سس یا آبمیوه با آن است. این دستگاه به دلیل قابلیت‌های مختلفی که دارد، به‌راحتی می‌تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کرده و برای ساخت انواع دستورات غذایی، بهترین گزینه باشد.

 مزایا مخلوط کن شارژی

خرید اسموتی ساز شارژی می‌تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. از قابلیت حمل ساده و راحت گرفته تا تنوع بالا در مدل‌های مختلف، این دستگاه کاربردی به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تجهیزات آشپزخانه شما خواهد شد.

 قابل‌حمل بودن

اصلی‌ترین مزیت این نوع مخلوط کن، حمل راحت آنهاست. مخلوط کن‌های شارژی برخلاف مخلوط کن‌های سیم‌دار که مستقیم با پریز برق کار می‌کنند، از اندازه و وزن کوچک‌تری برخوردارند و به‌راحتی امکان استفاده در کیف و کوله‌پشتی را خواهند داشت. این دستگاه را می‌توان در تمامی نقاط آشپزخانه، اتاق، چادر کمپینگ، ماشین و حتی هنگام حرکت استفاده کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

 استقلال از برق

از دیگر مزایا مخلوط کن شارژی، عدم نیاز مستقیم آنها به پریز برق است. تمامی این دستگاه‌ها از باتری‌های لیتیومی نسبتاً پرقدرت بهره‌مند هستند که انرژی موردنیاز موتور دستگاه را فراهم می‌کنند. با یکبار شارژکردن این دستگاه، می‌توانید دفعات متعددی از آن استفاده کنید و پس از اتمام کار، مجدداً آن را شارژ نمایید.

 کارایی بالا

علاوه بر قابلیت حمل ساده و همچنین عدم نیاز به برق، این دستگاه کارایی فوق‌العاده‌ای را نیز از خود نشان می‌دهد. شما می‌توانید تمامی انتظاراتی که از یک مخلوط کن عادی را دارید را از این دستگاه نیز داشته باشید و به کمک آن، انواع آبمیوه‌ها، اسموتی‌ها، سس و حتی غذای کودک را به‌راحتی آماده کنید.

حتی این وسیله میتواند بهترین هدیه برای ورزشکاران باشد تا با استفاده از ان انواع اسموتی ها و نوشیدنی های پروتئنی را درست کنند در باشگاه و به صورت طبیعی و راحت نوشیدنی بخورند.

 تنوع در مدل‌ها و قیمت‌ها

از دیگر مزایای مخلوط کن‌های شارژی، تنوع بالای آنها در مدل و قیمت است. این محصولات به دلیل میزان تقاضای بالایی که در بازار دارند، انواع مختلفی را شامل می‌شوند؛ برای مثال مدل‌های کوچک و جمع و جوری از بلندرهای شارژی وجود دارند که از قیمت پایین‌ترین برخوردارند، بااین‌حال ممکن است کارایی و عملکرد بسیار قدرتمندی نداشته باشند.

در طرف دیگر مدل‌های پیشرفته‌تری نیز موجود است که عملکرد بسیار بالایی داشته و قابلیت مخلوط‌کردن تمامی مواد را ارائه می‌دهند. بااین‌حال ممکن به دلیل طراحی پیشرفته، از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشند. به‌طورکلی شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که مدنظر دارید، محصولی مناسب را خریداری کرده و از کاربردهای آن، استفاده نمایید.

 معایب مخلوط کن شارژی

هرچند خرید مخلوط کن‌های شارژی می‌تواند مزایای مختلفی را به همراه داشته باشد، بااین‌حال استفاده از این محصول با برخی معایب نیز همراه است که روی انتخاب و خرید آن، تأثیر زیادی خواهد داشت. این محصولات معمولاً از ظرفیت کم جای‌گیری و همچنین طول عمر پایین‌ برخوردارند که در ادامه به بررسی هر مورد می‌پردازیم.

 ظرفیت کم

اولین مشکل مخلوط کن‌های شارژی، ظرفیت پایین آنهاست. این نوع بلندرها به دلیل راحتی حمل‌ونقل، معمولاً با اندازه‌های کوچک و وزن سبک طراحی می‌شوند که این موضوع مستقیماً روی ظرفیت آنها تأثیر گذاشته است. بلندرهای شارژی معمولاً برای استفاده‌های شخصی یا نهایتاً استفاده دونفره می‌توانند کاربرد داشته باشند و بر خلاف بلندرهای معمولی، حجم زیادی را در خود جای نمی‌دهند.

بیشتر محصولات تولید شده در این زمینه نهایتاً ظرفیتی حدود 1 لیتر دارند که در مقایسه با مدل‌های مابه اما سیم‌دار، حجم کمتری را شامل می‌شود. بااین‌حال مدل‌های مختلفی مانند مخلوط کن SeaBroad مدل D02 نیز موجود است که حجم نسبتاً مناسبی حدود 1.5 لیتر را در خود جای می‌دهد و می‌تواند نیازهای چند نفر را تامین کند.

 طول عمر کمتر

یکی دیگر از معایب مخلوط کن‌های شارژی، طول عمر پایین آنهاست. این دستگاه‌ها به دلیل قیمت پایین‌تر و همچنین قرارگرفتن زیاد در معرض آسیب هنگام حمل‌ونقل، ممکن است طول عمر پایین‌تری نسبت به مدل‌های سیم‌دار داشته باشند. بااین‌حال عامل اصلی دوام یک مخلوط کن شارژی، کیفیت قطعات آن است؛ به همین دلیل مدل‌های مرغوب که البته قیمت بیشتری نیز دارند، از دوام و طول عمر نسبتاً بالایی برخوردارند و در صورت استفاده طولانی‌مدت، دچار کاهش عملکرد نخواهند شد.

 خطرات احتمالی

یکی از نگرانی‌های بیشتر افراد هنگام خرید جویسر شارژی که می‌تواند جزو معایب آن نیز محسوب شود، نقص عملکرد الکتریکی آنها و خطرات احتمالی ایجاد شده است. این مخلوط کن‌ها به دلیل استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی، در صورت استفاده نامناسب می‌توانند بیش از حد گرم یا حتی منفجر شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام شارژکردن این دستگاه، حتماً از منبع برق مناسب یا محافظ برق استفاده نمایید.

از دیگر خطرات احتمالی استفاده از مخلوط کن‌های شارژی، امکان نشتی آنهاست. این دسته از بلندرها برخلاف مخلوط کن‌های معمولی، قطعات جداشدنی زیادی دارند که در صورت عدم بسته‌بندی یا مونتاژ صحیح، می‌تواند مستعد نشتی شود. همچنین درصورتی‌که سیم‌پیچی داخلی این دستگاه دچار خرابی یا مشکل شود، خطر برق‌گرفتگی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

بااین‌حال مواردی که به‌عنوان خطرات احتمالی مخلوط کن‌های شارژی در نظر گرفته می‌شود، تنها در صورت استفاده نادرست از دستگاه ممکن است به وجود آید و تمامی آنها برای مخلوط کن‌های سیم‌دار نیز صدق می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً از مخلوط کن‌های اصل و باکیفیت استفاده کنید تا امکان بروز این خطرات را تا حد ممکن کاهش دهید.

بررسی مزایا و معایب مخلوط کن شارژی

 سخن پایانی

شیکر یا مخلوط کن شارژی، یکی از دستگاه‌های پرطرفدار میان افراد علاقه‌مند به مسافرت و کمپینگ است. این دستگاه با کاربردهای زیادی که دارد، امکان استفاده بدون سیم را برای شما فراهم می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید در تمامی موقعیت‌ها، اسموتی و آبمیوه‌هایی تازه و خوشمزه را تهیه کنید. برای خرید انواع مختلف شیکر شارژی، می‌توانید فروشگاه کی ام کالا را انتخاب نمایید. تنوع بالای محصولات و همچنین تضمین کیفیت و قیمت، از مزایای این فروشگاه اینترنتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 17 =