لنز جانبی موبایل

لنز جانبی موبایل از جمله گجت‌هایی است که به بهود عکاسی و فیلم برداری با گوشی موبایل کمک می‌کند و بسیار کاربردی می‌باشد. استفاده از لنز جانبی موبایل، یک راه بسیار ساده و خلاقانه برای بهبود توانایی‌های عکاسی یک کاربر معمولی تلفن هوشمند است.

شما عزیزان می‌توانید تنها با اضافه کردن یک لنز به گوشی خود عکس‌های حرفه‌ایی بگیرید! امروزه برای گرفتن عکس های زیبا نیازی به داشتن یک دوربین حرفه ایی نیست. در این مقاله برای آشنایی با لنزهای دوربین موبایل مطالبی را برای شما آماده کرده‌ایم. درست است که در اصطلاح، این محصول را «گجت» می‌نامیم، اما همین گجت‌ها می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند از گرفتن عکس‌های بهتر با گوشی خود لذت ببرند، بسیار مفید باشد! با کی ام کالا همراه باشید.

لنز جانبی موبایل چیست؟

شاید 10 سال پیش باورمان نمیشد که با تلفن همراه می‌توان جذابترین عکس‌ها را ثبت کرد. رشد روزافزون فناوری و ورود تکنولوژی‌هایی مانند دوربین‌های چندگانه، هوش مصنوعی و ارتقاء سیستم‌های ویرایش عکس، این رویا را برآورده کرده است. رویایی که به کمک آن می‌توانیم در هر شرایطی بهترین عکس‌ها را ثبت کنیم. فناوری همچنان در حال پیشرفت است و البته علاقه‌مندان به عکاسی نیز هنوز چالش‌هایی برای عکاسی با موبایل دارند. لنز دوربین موبایل یک گام روبه‌جلوی دیگر برای افزایش جذابیت و کیفیت عکاسی است.

انواع لنز جانبی موبایل

لنز جانبی موبایل امکان تصویربرداری در شرایط مختلف را برای شما فراهم می‌کند. لنز جانبی موبایل بر روی دوربین گوشی شما نصب شده و به شما در عکاسی و فیلم‌برداری کمک می‌کند. به طور کلی برای شرایط مختلف، لنزهای متفاوتی طراحی شده است. در این بخش انواع لنز موبایل را به شما معرفی می‌کنیم.

کیت لنز دوربین گوشی apexel 11 in 1

1_ لنز واید و سوپر واید

از لنز واید برای عکاسی‌های دسته‌جمعی استفاده می‌کنند. لنز واید قابلیت عکاسی با زاویه 120 درجه‌ای دارد. همچنین لنز سوپرواید نیز امکان تصویربرداری با زاویه 140 درجه‌ای را فراهم می‌کند. مشخص است که این زاویه‌ها بسیار عریض بوده و می‌توانند نقاط زیادی را پوشش دهند. اگر کمی بین عکس‌هایی که با لنز واید و سوپرواید گرفته می‌شود، چرخی بزنید متوجه شباهت این عکس‌ها با عکس‌های ورزشی خواهید شد. به عبارت دیگر خروجی این لنزها بسیار مشابه خروجی دوربین‌های گوپرو است.

2_ لنز فیش آی

یک پله بالاتر از لنزهای واید، لنز فیش آی است. لنز فیش آی زاویه دیدی 180 درجه‌ای دارد. اگر این مقدار زاویه دید برای شما مناسب نیست، به سراغ لنز سوپر فیش‌آی با زاویه دید 325 درجه ای بروید. تصاویر خروجی دوربین‌هایی که از لنز فیش آی استفاده می‌کنند، به صورت نمیکره است.

3_ لنز ماکرو موبایل

بسیاری از گوشی‌های هوشمند از لنز ماکرو استفاده می‌کنند اما ممکن است گوشی شما فاقد این لنز باشد و یا حتی کیفیت خوبی برای ثبت تصاویر ماکرو نداشته باشد. به هر یک از این دو دلیل شما به یک لنز ماکرو اضافی نیاز پیدا خواهید کرد. لنز ماکرو اضافی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی از سوژه‌ها در فواصل بسیار نزدیک عکاسی کنید. شما با دوربین اصلی گوشی خود به دلیل فاصله کانونی که دارد نمی‌توانید عکس‌های ماکرو ثبت کنید و باید حتما از این لنز استفاده کنید تا بتوانید روی سوژه‌های عکاسی خود از نزدیک فوکوس کنید.

4_ لنز CPL

همانطور که می‌دانید رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در هر عکسی هستند. شما می‌توانید به کمک لنز سی پی ال، جذاب‌ترین تصاویر با رنگ‌های بسیار واقعی را ثبت کنید. لنز CPL اشعه‌های نور را در زاویه‌های خاص از بین می‌برد. مسئله‌ای که باعث می‌شود خروجی تصویر شما بسیار واقعی و طبیعی باشد.

5_ لنز تله زمانی

بزرگ‌نمایی یا زوم کردن با لنز خود گوشی تا حدی امکان پذیر است. اما با استفاده از لنز تله زمانی، می‌توان بیشتر از حد معمول بزرگنمایی کرد. لنزهای تله حدود 8 تا 12 برابر بیشتر از لنزهای معمولی قابلیت بزرگنمایی دارند، بنابراین به کمک یک لنز تله می‌توانید از دور به سوژه نزدیک شوید.

یک نکته بسیار مهم

یک اشتباه رایج بین خریداران این است که فکر می‌کنند لنز جانبی موبایل کیفیت دوربین را افزایش می‌دهد! حتما این مورد را در نظر بگیرید که اگر دوربین شما 13 مگاپیکسلی است، نمی‌توانید با لنز جانبی موبایل، افزایشی در مگاپیکسل و خروجی تصویر ایجاد کنید. به عبارت دیگر لنزها فقط برای کمک و عکاسی در شرایط مختلف طراحی و ارائه شده‌اند و تغییری در کیفیت و قدرت دوربین گوشی شما ایجاد نخواهند کرد.

قیمت لنز جانبی موبایل

در انتخاب اکثر لوازم جانبی موبایل از کاور گوشی سامسونگ گرفته تا لنزهای جانبی، همیشه قیمت یک فاکتور بسیار مهم در تصمیم‌گیری است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر عکاس حرفه‌ای نیستید و قصد ندارید به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته باشید، یک لنز با ویژگی‌های معمولی و قیمت مناسب خریداری کنید. اگر هم حسابی علاقه‌مند به عکاسی هستید، بهتر است وقت بگذارید و انواع لنزها را بررسی کنید. سپس می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کیت لنز دوربین گوشی apexel 11 in 1

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل درباره لنز جانبی موبایل، راهنمای خرید یک لنز عالی و انواع لنزهای موجود در بازار صحبت کردیم. اگر شما هم از طرفداران عکاسی هستید و می خواهید با تصاویر خود همه را شگفت زده کنید، کافی است به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا سری بزنید و بهترین لنز جانبی موبایل را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =