جامپ استارتر چیست؟

جامپ استارتر نوعی دستگاه ذخیره کننده برق پرتابل است که معمولا دارای خروجی 12 ولت است. از انواع جامپ استار در مواقعی که امکان باتری به باتری کردن ماشین وجود نداشته باشد می‌توانید استفاده کنید و به وسیله‌ی جامپ استارتر ماشین خود را روشن نمائید. در بازار به جامپ استارتر خودرو، استارترماشین، پاور بانک استارتر، باتری کمکی استارتر، باتری یدکی راه انداز، باتری یدکی استارتر و استارتر امدادی هم گفته می‌شود. در ادامه شما را با نحوه عملکرد انواع جامپ استار خودرو آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد خرید

چراغ کمپینگ VIP12 Max برند Toby's

10,260,000 تومان10,260,000 تومانخرید کنید

نحوه عملکرد جامپ استارتر خودرو

نحوه کارکردن با انواع جامپ استارهای خودرو بسیار آسان و راحت است. قبل از استفاده دستگاه چک کنید که دستگاه شارژ دارد یا خیر، در صورتی که شارژ نداشته باشد می‌توانید آن را با آداپتور شارژ کنید. هنگامی که دستگاه شارژ شد به وسیله‌ی دو کابلی که همراه جامپ استارتر خودرو وجود دارد آن را به باطری خودرو وصل کرده و بعد از چند ثانیه با یک استارت ماشین شما روشن خواهد شد. پس از روشن شدن خودرو بست‌ها را به ترتیب از باتری جدا کنید. برای این کار باید اول بست مشکی از منفی و بعد بست قرمز یا مثبت را از باتری خودرو خود خارج کنید.

پمپ باد و جامپ استارتر 5 کاره AP06

 

انواع جامپ استارتر

در بازار انواع جامپ استارترهای متفاوتی وجود دارند که عبارتند از: استارتر پمپ باد، استارتر اینورتردار و استارتر همه کاره که براساس قدرت و امکانات جانبی که دارند دارای قیمت‌های گوناگونی است. شما می‌توانید براساس نوع کارایی خود یکی از آن‌ها را برای خرید خود انتخاب کنید.

کاربردهای انواع جامپ استارتر چیست؟

  • شما با داشتن این وسیله می‌توانید هر زمان که شارژ باتری خودروتان تمام شد به وسیله دوکابلی که دارد آن را به باتری وصل کنید و پس از چند ثانیه اتومبیل را روشن کنید.
  • با خرید جامپ استارترها دیگر نیازی به پاوربانک نخواهید داشت. زیرا این وسیله یک نوع پاوربانک بسیار قوی برای شارژ کردن تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ است.
  • در برخی از مدل های این دستگاه دیگر نیاز به پمپ باد نخواهید بود زیرا برخی از این دستگاه‌ها دارای پمپ باد است که می‌توانید برای تنظیم باد لاستیک‌های خودرو خود از آن استفاده کنید.
  • کارکردن آسان و راحت آن یکی از مزیت‌های خوب این دستگاه به شمار می‌رود.
  • برای حمل این دستگاه شما می‌توانید آن را به راحتی جا به جا کنید.
  • در مدل‌های دیگر این جامپ استارترها یک نوع اینورترها وجود دارد. یعنی شما هر زمان نیاز به برق شهری داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید.

پمپ باد و جامپ استارتر 5 کاره AP06

پیشنهاد خرید

پمپ باد و جامپ استارتر 5 کاره AP06

6,630,000 تومان6,630,000 تومانخرید کنید

راهنمای خرید باتری استارتر امدادی

اگر قصد خرید انواع جامپ استارتر را دارید بهتر است به این نکات در هنگام خرید توجه نمائید.

1- کابل ها

یکی از قسمت‌های مهمی که باید در خرید جامپ استارترهای ماشین به آن دقت کنید، کابل‌های دستگاه است. کابل جامپ استارترها اصولا هرچه ضخیم‌تر باشد بهتر است. همچنین کابل‌های جامپ استارتر باید از مس ساخته شده باشند تا بتوانند قدرت زیادی را به باتری تحویل دهند.

2- چراغ قوه

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب انواع جامپ استارتر داشتن چراغ قوه است. با داشتن چراغ قوه در مواقع اضطراری مثل وقتی که ماشین شما در جاده شب خراب شود، دیگر خیالتان راحت خواهد بود. اگر جامپ استارتر شما داری چراغ اضطراری باشد، می‌توانید آن را در نزدیکی ماشین خود قرار دهید تا رانندگان را نسبت به وضعیت خود آگاه کنید. بعضی از جامپ استارترهای خودرو دارای چراغ قوه می‌باشند که می‌توانید ازآن درهر موقعیت برای خود استفاده کنید.

3- توان دستگاه

هر دستگاه جامپ استارتر ممکن است توان‌هایشان باهم متفاوت باشد که با توان برحسب وات سنجیده خواهد شد. هرچه توان دستگاه زیاد باشد قیمت آن بالا می‌رود همچنین باتری شما با توان بالاتر زودتر شارژ خواهد شد. هرچه توان باتری بیشتر باشد، این مدت زمان شارژ کمتر خواهد شد.

4- ظرفیت

وضعیت جامپ استارترهای ماشین برحسب آمپر محاسبه می‌شود. همان‌ طور که می‌دانید ظرفیت یک باتری معمولی ماشین 60 آمپر که ممکن است و ظرفیت باتری دستگاه ممکن است 12 آمپر باشد. این اعداد نشانگر این است که تا چه مقدار می‌توانیم از این دستگاه استفاده کنیم. برای مثال لامپ خودرو 1 آمپر و برای شارژ کردن گوشی همراه حدودا 2 آمپر نیاز خواهید داشت.

5- حداکثر جریان

برای خرید انواع جامپ استارتر خودرو باید به این نکته توجه کنید که تا چه میزان می‌خواهید از آمپر استفاده کنید. میزان استفاده آمپر برای یک ماشین معمولی حدودا 200A آمپر است. همچنین هرچه آمپر جامپ استارتر خودرو بیشتر باشد بهتر است.

پمپ باد و جامپ استارتر 5 کاره AP06

نکات نگهداری از جامپ استارتر

  • بهتر است هنگامی که دیگر از دستگاه استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید تا باطری آن تمام نشود.
  • برای استفاده باید ابتدا جامپر قرمز یا مثبت و بعد جامپر مشکی یا منفی دستگاه را به باتری متصل کنید و بعد استارت خودرو را بزنید.
  • هیچ زمان جامپرهای مثبت و منفی را باهم جا به جا نکنید زیرا باعث می‌شود دستگاه شما آسیب ببیند.
  • پس از روشن شدن دستگاه در فاصله زمانی 20 ثانیه کابل‌ها را از باتری خود جدا کنید، گذشت زمان بیشتر دستگاه را خراب می‌کند.

جمع بندی

استارتر برقی همان استارتر و شارژر ماشین است که با برق شهری توسط آداپتور شارژ شده و برای مصارفی مانند باتری ماشین و دیگر مصارفی مثل شارژ گوشی و لپ تاپ استفاده می‌شود. انواع دستگاه‌های پمپ باد و جامپ استارتر را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =