شارژر وایرلس

رقابت شدید شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند باعث شده است تا بخش عظیمی از درآمدهای حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند خود را به تحقیق و توسعه اختصاص دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های جذاب، بتوانند توجه مشتریان را به محصولات خودشان جلب کنند. یکی از این فناوری‌های هیجان انگیز، امکان شارژ کردن گوشی‌های هوشمند از طریق القای مغناطیسی و به صورت بی‌سیم می‌باشد. اگر شما نیز دوست دارید درباره شارژرهای وایرلس اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کی ام کالا همراه باشید.

شارژر وایرلس چگونه کار می‌کند؟

شارژ القایی به جریان متناوب (AC)، سیم‌پیچ انتقال و مدار الکتریکی نیاز دارد که با عبور جریان متناوب، شار مغناطیسی تولید می‌کند. میزان شار مغناطیسی تولید شده به تعداد دورهای سیم، قطر سیم‌پیچ، فاصله از سیم‌پیچ و جریان بستگی دارد. در دستگاه گیرنده هم یک سیم‌پیچ کار گذاشته شده است تا هنگامی که سیم‌پیچ‌ها در فاصله کمی از هم قرار می‌گیرند، شار مغناطیسی آن‌ها با هم تعامل پیدا کرده و سبب حرکت الکترون‌های موجود در باتری دستگاه بشود و بتواند آن را شارژ کند.

برای کدام گوشی‌ها می‌توانیم از شارژر وایرلس استفاده کنیم؟

اینکه شارژرهای وایرلس برای کدام گوشی‌ها مناسب هستند، به شرکت تولیدکننده آن بستگی دارد. باید روی گوشی سخت‌افزارهای مورد نیاز برای شارژ وایرلس توسط خود شرکت تولیدکننده، تعبیه شده باشد. اما می‌توانیم بگوییم اکثر موبایل‌های پرچم‌دار کمپانی‌های مطرح که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، از این قبلیت مستثنی نیستند. به طور کلی برای تشخیص آن یک نکته وجود دارد. گوشی‌های هوشمندی که برای طراحی و تولید آن‌ها از شیشه استفاده شده است، دارای امکان شارژ شدن توسط شارژر‌های بی‌سیم هستند.

البته در برخی از گوشی‌ها تشخیص این مورد آسان نیست. برای مثال به‌نظر می‌آید گوشی نوت 8 شیائومی بدنه‌ی شیشه‌ای دارد. اما در این بدنه از لایه‌ای آلومینیومی نیز استفاده شده است و قابلیت شارژ وایرلس را ندارد. تشخیص این موضوع آسان نیست. به همین دلیل برای اطمینان بیشتر، بهتر است که مدل گوشی خود را در اینترنت جستجو کرده تا متوجه شوید از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر.

 

شارژر همزمان گوشی،ساعت، ایربادز GoTravel2

مزایای استفاده از شارژر وایرلس

همانطور که گفتیم شارژر وایرلس یا بی سیم دارای مزایا و معایب مخصوص به خود در مقایسه با شارژرهای سیمی می‌باشد. در ادامه با مزایای استفاده از شارژر وایرلس آشنا خواهیم شد.

1_ استفاده آسان و راحت

یکی از بزرگترین معایب شارژرهای سیمی و معمولی، خراب شدن کابل‌ آن‌ها به طور مکرر است. علاوه بر این، نوع ساخت این شارژرها طوری است که ممکن است سوکت آن‌ها بر روی گوشی شما خط و خش ایجاد کند. با این وجود به راحتی بدون استفاده از سیم می‌توانید از شارژرهای وایرلس استفاده کنید.

2_ زیبایی و طراحی منحصر به فرد

به لطف گسترش تکنولوژی و ساخت شارژرهای متنوع، می‌توانید برای انتخاب شارژر بی ‌سیم مد نظر خود، گزینه‌‌های متعددی را بررسی کنید. امروزه شارژرهای وایرلس با شکل‌های مختلفی می‌‌توانند در مکان‌های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال اگر برای دفتر کار خود به شارژر بی ‌سیم نیاز دارید، می‌توانید از مدل‌هایی با پایه‌های شارژی ایستاده استفاده کنید. علاوه بر این مدل دیگری از شارژر‌های بی سیم طوری طراحی شده اند که با بهره مندی از یک هولدر، در داخل ماشین قابل استفاده خواهند بود.

3_ امنیت بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شارژر وایرلس، می‌توان به امنیت بسیار بالا در مقایسه با شارژرهای معمولی و سیمی اشاره کرد. با توجه به اینکه در طراحی و تولید شارژر وایرلس از کابل استفاده نمی‌شود، امکان به وجود آوردن اتصال کوتاه به حد صفر می‌رسد. همانطور که می‌دانید اتصال کوتاه می‌تواند منجر به آسیب دیدگی‌های شدید به دستگاه و یا حتی آتش‌ سوزی و برق ‌گرفتگی افراد شود.

در کنار این موارد، نوسانات برق از طریق کابل شارژر به گوشی‌‌های شما منتقل شده و می‌تواند منجر به ترکیدن باتری گوشی‌هوشمند شما شوند. در عین حال شارژر بی سیم به شکلی است که هیچ ‌گونه نوسانی از آن عبور نکرده و شما می‌توانید با امنیتی بسیار بالا از آن‌ها استفاده کنید.

شارژر همزمان گوشی، ساعت ، ایربادز

معایب شارژر وایرلس

بررسی و مقایسه شارژر بی سیم و سیمی نشان می‌دهد که این محصول نسبت به شارژهای قدیمی ممکن است دارای معایبی هم باشد. مهمترین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم ارائه شارژرهای وایرلس به همراه گوشی موبایل خریداری شده خواهد بود. اگر قصد استفاده از شارژرهای بی سیم را دارید و گوشی‌های هوشمند را خریداری نمودید، باید بدانید که درون جعبه گوشی شما خبری از شارژرهای وایرلس نخواهد بود. به همین خاطر برای بهره‌مندی از شارژر وایرلس باید به طور جداگانه آن را خریداری کنید. شرایطی که می‌‌تواند برای شما منجر به پرداخت هزینه‌های بیشتری نسبت به خرید شارژرهای معمولی شود.

1_ محدودیت رعایت فاصله

با وجود پیشرفت چشمگیری که در ساخت شارژرهای بی سیم به وجود آمده است، این محصولات کماکان قابلیت شارژ از فاصله دور را ندارند و کاربر در استفاده از آن، آزادی عمل مناسبی را جهت استفاده ندارد. به همین دلیل باید گوشی خود را برای شارژ شدن، دقیقاً بر روی شارژر گذاشته و یا در فاصله چند سانتیمتری از آن‌ها مورد شارژ قرار دهید.

2_ سرعت کمتر در مقایسه با شارژر سیمی

یکی از بزرگترین مشکلات شارژرهای بی سیم، عدم پشتیبانی از قابلیت فست شارژ است. با توجه به اینکه امروزه بیشتر گوشی‌‌های هوشمند قابلیت استفاده و پشتیبانی از فست شارژ را دارند، می‌توانید در سریع ترین زمان گوشی‌های خود را شارژ کنید. در همین حال شارژر بی سیم با توجه به نوع ساختار و فناوری به کار رفته در آن می‌تواند از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند.

جمع بندی

شارژر‌های وایرلس نیز مانند هر وسیله ای، مزایا و معایب خود را دارند. شما باید با‌توجه به آن چه که نیاز شماست و چیزی که به شما ارائه می‌شود، تصمیم بگیرید که این شارژر‌ها مناسب شما هستند یا خیر. اما به‌ صورت کلی می‌توان گفت که این شارژر‌ها برای افرادی که دنبال تکنولوژی‌های روز و زندگی مدرن هستند، بسیار مناسب اند. اگر سرعت شارژ موبایل برای شما الویت اول نیست و به جای آن می‌خواهید از شر سیم‌ها خلاص شوید، شارژر بی‌سیم گزینه خوبی برای شما می‌باشد.

شارژر همزمان گوشی، ساعت ، ایربادز

اگر استفاده از هولدر موبایل در خودرو برای شما مهم است، می‌توانید از یک هولدر که قابلیت شارژ وایرلس هم داشته باشد استفاد کنید. در غیر این صورت می‌توانید منتظر پیشرفت‌های بیشتر این فناوری مانده و زمانی سراغ آن‌ها بروید که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده و کاملا بهینه شده باشند. در آخر برای خرید شارژر وایرلس با کیفیت بالا می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =