امروزه با توجه به محبوبیت ماساژ و نقش آن در تسکین دردهای عضلانی، شاهد انواع ماساژورهای مختلف همچون ماساژور تفنگی در بازار هستیم که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند. ماساژورهای تفنگی با داشتن سری‌های مختلف درد و سفتی عضلات را بهبود می‌دهند و راحتی و آرامش را مهمان اندام شما می‌کنند. حتی تحقیقات نشان داده است استفاده روزانه از تفنگ‌های ماساژ، عموما بی‌خطر است و به ریکاوری عضلات قبل و بعد از ورزش نیز کمک می‌کند.

همچنین کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی برای انجام دادن انواع تکنیک‌های ماساژ در بخش‌های مختلف بدن قابل مشاهده است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بدن خود را ماساژ دهید، دردهای خود را تسکین داده و آرامش را به عضلات خود تزریق کنید.

انواع سری‌های ماساژور تفنگی و کاربرد آنها

برای اینکه بهترین نتیجه را از یک دوره ماساژ بگیرید؛ باید از پیچ‌وخم این روش درمانی نیز آگاه باشید. ماساژورهای تفنگی با داشتن حداقل 4 سری استاندارد (سری توپی، سری تخت، سری گلوله‌ای و سری چنگال) به شما اجازه می‌دهد تا بدن خود را با فشارهای متفاوت ماساژ دهید؛ اما آنچه که در زمان استفاده از این ماساژورها باید به آن توجه شود؛ انتخاب سری مناسب است که بتواند نیاز شما را پوشش دهد. در ادامه به معرفی کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی پرداخته شده است تا به راحتی شما در هنگام استفاده کمک کند.

1_ سری توپی (کروی)

از پرکاربردترین سری‌های ماساژور تفنگی می‌توان به سری توپی با سایز بزرگ اشاره کرد که اغلب از فوم سفت یا لاستیک متراکم ساخته شده‌اند. ازاین‌رو برای ماساژ عضلات بزرگ کاربردی هستند. همچنین در اغلب این نوع سری، از متریال نرم‌تری نیز استفاده شده است که آن را برای ماساژ نواحی استخوانی یا عضلات حساس نیز به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

چه زمانی از سری توپی استفاده کنیم؟

عملکرد سری توپی برای آرامش کلی عضلات و بهبود گردش خون فوق‌العاده است. برای همین اگر پس یک روز فشار کاری، به دنبال سری مناسب برای ماساژ هستید تا خستگی‌تان را از تن‌تان بیرون کنید یا به دنبال راهی برای بهبود ناراحتی عضلانی پس از ورزش هستید؛ می‌توانید به سراغ سری توپی در ماساژور تفنگی بروید.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی با این سری به راحتی از زوایای مختلف قابل کنترل است و می‌تواند نیروی یکنواختی را به عضله‌ها وارد کند. همچنین در زمان ماساژ می‌توانید با کمک سری توپی بیش از یک عضله را درگیر کنید و از حس شل‌شدگی و راحتی پس از ماساژ لذت ببرید.

2_ سری گرد

اگر به تازگی یک ماساژور تفنگی تهیه کرده‌اید، برای شروع بهتر است از سری گرد یا توپی با سایز کوچک استفاده کنید. این سری که به صورت یک نیم‌دایره طراحی شده است؛ با داشتن جنس بالشتکی و سبک، عملکرد فوق‌العاده‌ای در ماساژ نقاط ظریف و استخوانی بدن از خود نشان می‌دهد. به طوری که می‌توانید با کمک آن به راحتی ستون فقرات، شانه‌ها، بالای گردن، دست‌ها و پاها را به صورت ملایم ماساژ دهید و از احساس کرختی پس از ماساژ بدن، نشاط خود را برگردانید.

چه زمانی از سری گرد استفاده کنیم؟

اگر در ناحیه قفسه سینه، عضلات کمر یا ستون فقرات خود احساس گرفتگی و درد می‌کنید؛ می‌توانید با سری گرد و با فشار ملایم این نواحی را ماساژ بدهید و گرفتگی عضلات را بهبود دهید. همچنین از جمله کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی همچون سری گرد این است که برای ماساژ بالای گردن و مچ دست نیز عالی عمل می‌کند و بدون ایجاد فشار و درد، ناراحتی‌های عضلانی و استخوانی را از بین می‌برد.

بیشتر بدانید  نکات لازمی که قبل از تهیه ماساژور تفنگی باید بدانید.

3_ سری گلوله شکل

سری گلوله شکل یا فشنگی از دیگر سری‌های ماساژور تفنگی به شمار می‌رود که می‌تواند به صورت نقطه‌ای یک ناحیه خاص را ماساژ دهد. سری گلوله شکل دارای سطحی باریک و سفت است و نتیجه‌ای فوق‌العاده‌ای را در هنگام ماساژ بافت‌های عمیق رقم می‌زند؛ ازاین‌رو استفاده از آن در بسیاری از مراکز درمانی ماساژ نیز دیده می‌شود. البته برای درمان و بهبود درد بافت‌های عمیق، تداوم در انجام ماساژ با کمک این سری لازم است و می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را  برای شما به ارمغان بیاورد.

چه زمانی از سری فشنگی استفاده کنیم؟

اگر شما هم گاهی اوقات در کف پاهای خود، درد عمیقی احساس می‌کنید و نمی‌توانید به خوبی پای خود را بر زمین بگذارید؛ از ماساژ نقطه‌ای با کمک سری فشنگی غافل نشوید. نحوه استفاده از ماساژور تفنگی با سری گلوله‌ای شکل بدین صورت است که آن را بر روی نقاط مورد نظر همچون کف پا قرار دهید و با اعمال فشار، تنش و ناراحتی را به صورت عمقی از بافت‌ آن دور کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از سری فشنگی برای ماساژ ستون فقرات یا شانه مناسب نیست و در صورت استفاده اشتباه، می‌تواند منجر به ایجاد درد و کوفتگی در این نواحی شود. برای همین بهتر است با توجه به کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی، نوع مناسب را برای ماساژ انتخاب کنید و از عملکرد آن لذت ببرید.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آنها

4_ سری چنگال ( U شکل)

از تخصصی‌ترین سری‌های ماساژور تفنگی می‌توان به سری چنگال آن اشاره کرد که استفاده از آن برای ماساژ عضلات ستون فقرات، پشت گردن، ماهیچه‌های ساق پا و تاندون آشیل رایج است. با کمک این سری می‌توان نیروی دستگاه را به صورت دو برابر به بدن وارد کرد و با فشار مناسب، ناراحتی عضلانی را از بین برد. البته بسیاری از متخصصین توصیه کرده‌اند که از این سری برای ماساژ ستون فقرات استفاده نکنید یا به علت حساسیت بالای این ناحیه، ماساژ آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

چه زمانی از سری چنگال استفاده کنیم؟

از کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی از جمله سری U شکل، باید به نقش آن در از بین بردن ناراحتی کمر اشاره کنیم که با اعمال فشار مناسب به عضلات پشت بدن، درد را تسکین می‌دهد. البته افرادی که در زمان ورزش با گرفتگی ساق پا کشیدگی تاندون آشیل مواجه شده‌اند نیز می‌توانند با کمک این سری درد خود را بهبود بخشند. برای شروع استفاده از ماساژور تفنگی به همراه سری چنگال می‌توانید ابتدا آن در ملایم‌ترین وضعیت قرار دهید و بعد از کمی ماساژ دادن و آمادگی نسبی بدن، سرعت و فشار آن را افزایش دهید.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آنها

5_ سری با سطح صاف (تخت)

سری تخت با داشتن سطحی صاف می‌تواند بر روی عضلات و گره‌های خاص تمرکز کند و بدون داشتن هیچ لبه تیزی، بر روی بدن بلغزد و آرامش را به عضلات درگیر شده انتقال دهد. این سری با همپوشانی کردن نواحی استخوانی، درد ناشی از فشار ماساژور را کاهش می‌دهد و می‌تواند در بهبود ناراحتی‌های مربوط به استخوان موثر واقع شود.

چه زمانی از سری تخت استفاده کنیم؟

بهترین سری که می‌توانید از آن برای ماساژ پشت بدن استفاده کنید؛ سری تخت است که می‌تواند اکثر گروه‌های عضلانی را درگیر کند و با داشتن سطح تخت، هیچ احساس ناراحتی در نواحی استخوانی به وجود نمی‌آورد. ازاین‌رو اگر در ناحیه کمر یا کتف‌های خود، ناراحتی و درد احساس می‌کنید، می‌توانید ماساژ پشت بدن خود را به این سری ماساژور تفنگی بسپارید.

از جمله مزایای سری تخت، می‎توان به عملکرد آن در ماساژ ساق پا اشاره کرد که به تسکین درد آن کمک می‌کند. نحوه استفاده از ماساژور تفنگی برای ماساژ ساق پا با سری تخت بدین صورت است که در حالت نشسته قرار بگیرید، مچ پای خود را در برابر زانوی خود قرار دهید و سپس ماساژور را با سرعت کم، بر روی ساق پا بالا و پایین کنید.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آنها

سری مخروطی

سری مخروطی ماساژور تفنگی که به صورت لرزش یا کوبه‌ای فشار ناشی از دستگاه را به بدن وارد می‌کند؛ اغلب برای ماساژ صورت، گردن و پوست سر به کار می‌رود. طراحی ویژه این سری از اعمال فشار زیاد به بدن جلوگیری می‌کند و می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود. البته توصیه می‌شود از این سری مخروطی با کمک و مشورت یک متخصص استفاده کنید تا مانع از آسیب رسیدن به خود شوید.

چگونه از سری‌های ماساژور تفنگی برای ماساژ بدن استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه کاربردهای هر یک از سری‌های ماساژور تفنگی متفاوت است، برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر از ماساژ می‌توانیم با توجه به هر ناحیه از بدن از سری مناسب استفاده کنیم. اما یکی دیگر از عواملی که در نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد؛ نحوه استفاده از ماساژور تفنگی با کمک سری‌های مختلف برای هر قسمت از بدن است. در ادامه به راهنمایی استفاده از سری‌های ماساژور تفنگی برای نواحی مختلف بدن پرداخته شده است تا تجربه‌ای آرام و بدون درد از ماساژ را برای شما فراهم آورد.

راهنمای استفاده از سری‌های ماساژور تفنگی برای ماهیچه چهار سر ران

چه ورزشکار باشید و چه نباشید؛ احتمالا با گرفتگی عضلات چهار سر ران پس از دویدن یا راه رفتن زیاد مواجه شده‌اید. با توجه به اینکه این عضلات دچار انقباض بیشتری می‌شوند؛ بهتر است از سری‌های گلوله‌ای شکل یا چنگال ماساژور تفنگی برای رفع تنش در این ناحیه استفاده کنید. تنها کافی است سری ماساژور را چند ثانیه بر روی عضله مورد نظر قرار دهید تا اعمال فشار، ناراحتی را از بافت مربوطه دور کند.

برای نتیجه بهتر، می‌توانید سری را بر روی ماهیچه بمالید و قبل از انجام ماساژ پای خود را کشش دهید. این عمل انعطاف‌پذیری عضله را افزایش می‌دهد و از مانع از اسپاسم در حین ماساژ می‌شود.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آنها

راهنمای استفاده از سری‌های ماساژور تفنگی برای پشت بدن

معمولا ماساژ پشت بدن به دلیل حساسیت ستون فقرات، گردن و شانه‌ها باید با تمرکز بیشتری انجام گیرد؛ اما اگر پس از یک نشستن طولانی در ناحیه کمر یا شانه‌های احساس درد می‌کنید؛ می‌توانید با کمک کاربرد‌ سری‌های ماساژور تفنگی همچون سری تخت و توپی، فشار ملایمی به این نواحی وارد کنید و درد خود را تسکین دهید. البته توصیه می‌شود ماساژ پشت بدن خود را به فرد دیگری بسپارید و تنها با ریلکس کردن از نتایج راحتی آن احساس آرامش کنید.

راهنمای استفاده از سری ماساژور تفنگی برای پاها

بهره‌گیری از کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی می‌تواند بهترین انتخاب برای راحتی پا پس از یک روز کاری یا داشتن یک تمرین سنگین به شمار رود. شما می‌توانید با سری‌های مختلف، ساق، مچ و حتی کف پاهای خود را ماساژ دهید و خستگی و ناراحتی را از آنها بیرون کنید. ابتدا بر روی یک مبل راحتی بنشینید، یک پا را روی زانو و در مقابل خود قرار دهید، سپس ماساژور را به آرامی روی کف پا بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. تنها توجه داشته باشید از ماساژ دادن کلاهک زانو با سری‌های مختلف دست بردارید تا از وقوع آسیب‌های احتمالی برای آن جلوگیری کنید.

برای اطلاع از نحوه استفاده از ماساژور تفنگی بهتر است ابتدا مقاله مربوط به نحوه استفاده را مطالعه کنید.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آنها

راهنمای استفاده از سری ماساژور تفنگی برای دست‌ها

گاهی اوقات ممکن است به خاطر سنگینی یک کار، درد زیادی را در بازو، مچ یا حتی انگشتان دست خود احساس کنید. سری‌های ماساژور تفنگی همچون سری گلوله‌ای به شما این امکان را می‌دهند که با ملایمت این نواحی خاص را ماساژ دهید و احساس درد را از بین ببرید. تنها کافی است دستگاه را بر روی سرعت، فشار و ضربه مناسب تنظیم کنید و در طی دو یا سه مرحله چند ثانیه‌ای، دست خود را ماساژ دهید.

نصب و تغییر سری‌های ماساژور تفنگی

با توجه به اینکه کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی اغلب متفاوت است؛ آگاهی از نحوه تغییر و نصب هر یک از آنها بر روی ماساژور، کارایی خانگی آن را افزایش می‌دهد. برای اینکه سری مورد نظر خود را بر روی دستگاه نصب کنید؛ ابتدا باید ماساژور را خاموش کرده و از منبع برق جدا کنید. سپس با کمک پیچی که در دسته لوازم جانبی دستگاه قرار گرفته است، سری فعلی را باز کرده و سری جدید را بر روی ماساژور ببندید. پس از اطمینان از ثابت و محکم بودن سری، می‌توانید دستگاه را روشن و استفاده کنید.

پیشنهاد خرید

مینی ماساژور دو سر Kica 3 با سرعت قابل تنظیم

8,130,000 تومان7,220,000 تومانخرید کنید

انتخاب سری مناسب ماساژور تفنگی برای تجربه ماساژ عالی

اگر شما هم به دنبال یک تجربه عالی از ماساژ در خانه هستید تا بتوانید علاوه بر از بین بردن ناراحتی‌های عضلانی، خستگی فشار یک روز کاری را از تن‌تان بیرون کنید یا با کمک یک ماساژور برای تمرین آماده شوید؛ می‌توانید انواع سری‌های ماساژور تفنگی را برای ماساژ امتحان کنید. انتخاب یک سری مناسب برای ماساژ ناحیه مورد نظر به شما این امکان را می‌دهد تا از تمامی نیرو و فشار دستگاه بهره‌مند شوید. همچنین نحوه استفاده از ماساژور تفنگی برای هر یک از سری‌ها متفاوت است. از این‌ رو با آگاهی از کاربردهای آنها می‌توانید یک ماساژ فوق‌العاده را برای خود به ارمغان بیاورید.

نتیجه گیری

در نهایت میتوان گفت سری‌های ماساژور تفنگی هر کدام کاربرد خودشون رو دارند و بهتره به صورت مناسب از آنها استفاده کرد و در نهایت اگر قصد خرید ماساژور تفنگی رو دارید میتونید قیمت ها و محصولات سایت کی ام کالا را رو هم باقی سایت ها مقایسه کنید ، و در صورت هر گونه سوالی پشتیبان های ما پاسخگو برای کمک به شما خواهند بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =