مقدمه

هیچ چیزی مانند ماساژ نمی تواند خستگی یک روز طولانی یا درد بدن را از بین ببرد. اگر شما هم از درد در نقاط مختلف بدنتان مانند مفاصل زانو، دیسک کمر، شانه، درد گردن، سردرد و میگرن و … رنج می برید حتما یک بار ماساژ را تجربه کنید. فواید ماساژ بدن فقط برای درد های جسمانی نیست، بلکه با استفاده از ماساژ می توانید استرس، نا آرامی، بی خوابی، عصبانیت و اضطراب را تا حد خیلی زیادی کنترل کنید. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به مراکز حضوری برای بهره گیری از فواید ماساژ بدن ندارید. زیرا با استفاده از دستگاه های ماساژ نقاط مختلف این مشکل کاملا حل شده و می توانید در خانه نقاط مورد نظر از بدنتان را ماساژ بدهید و درد را کنترل کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا فواید ماساژ بدن را به همراه چند مورد از بهترین دستگاه های ماساژور بدن به شما معرفی کنیم.

فواید ماساژ بدن

ماساژ درمانی چیست؟

قبل از توضیح درباره فواید ماساژ بدن، بهتر است با ماساژ درمانی و کلیات آن اشنا شویم. در اصل واژه ماساژ از کلمه لاتین Massein به معنی مالش به وجود آمده است. عملیات ماساژ به انجام تکنیک ها و حرکات منظم و لمس کردن نقاط مد نظر از بدن فرد است. ماساژ درمانی تکنیک های مختلفی دارد و از ضربه های ملایم تا فشار های عمیق انجام می شود. نکته قابل توجه از فواید ماساژ بدن، این است که پس از انجام ماساژ درمانی، بدن هورمون سروتونین را ترشح می کند. سروتونین یک هورمون با خواص ضد درد است. از طرفی ماساژ بدن باعث تقویت و بهبود خواب نیز میشود. زیرا کم خوابی یکی از عوامل مهم ایجاد و تشدید درد در بدن انسان است.

فواید ماساژ بدن

فواید ماساژ بدن

ماساژ چه با دست انجام شود چه با استفاده از دستگاه های ماساژور بدن، فواید زیادی برای بدن دارد و فرد پس از مدت کوتاهی نتیجه این تاثیرات مثبت را در بدن خود حس خواهد کرد. ولی دقت کنید که استفاده از دستگاه های ماساژور نقاط مختلف بدن خیلی بهتر از استفاده از روش های قدیمی و دستی ماساژ بدن است و فواید زیادی دارد. همچنین با استفاده از ماساژور بدن در خانه، در زمان و هزینه نیز صرفه جویی زیادی می کنید. فواید ماساژ بدن با استفاده از ماساژور های بدن شامل موارد زیر است:

  1. فواید ماساژ بدن روی سیستم گردش خون

هنگامی که ماساژ انجام می دهید، فشاری روی عروق خونی و مویرگ ها ایجاد می شود. این فشار باعث بازگشت موارد مغذی و خون به سمت قلب می شود. به همین دلیل یکی از فواید ماساژ بدن روی سیستم گردش خون انسان این است که باعث جلوگیری از ایست و توقف مواد زاید و اضافی که در خون و لنف ها وجود دارند، می شود. همچنین با استفاده از ماساژور های بدن، میزان خونی که در بین بافت های بدن وجود دارد، افزایش می یابد.

  1. بهبود دستگاه گوارش و دستگاه تنفس

انجام ماساژ از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند. از دیگر فواید ماساژ بدن این است که باعث تقویت ماهیچه های روده می شود و به هضم سریع تر و راحت تر مواد غذایی در بدن می شود. همچنین با استفاده از ماساژور بدن، تنفس عمیق تر و آرام تر خواهد شد.

  1. فواید

    ماساژ بدن در تسکین عضلات

یکی دیگر از بهترین و مهم ترین فواید ماساژ بدن، آرام کردن بافت عضلاتی است که در طول روز با انواع فعالیت ها با استرس و تنش، در بدن فرد باعث ایجاد سفتی و درد می شوند. ماساژ بدن با استفاده از ماساژور یا دست، باعث بازگشت عضله های پر تنش، به حالت طبیعی می شود.

  1. فواید ماساژ بدن در کاهش فشار خون

یکی دیگر از بهترین خواص ماساژ برای بدن، تنظیم و کاهش فشار خون است. همانطور که می دانید فشار خون باعث ابتلا به بیماری های خطرناک یا سکته قلبی می شود. به همین دلیل خرید و استفاده از ماساژور بدن در هر خانه ای برای هر فردی لازم است.

بیشتر بدانید  راهنمای انتخاب بهترین ماساژور تفنگی

فواید ماساژ بدن

  1. کمک به سیستم لنفاوی بدن

همانطور که حتما می دانید کار سیستم لنفاوی در بدن، مبارزه با عفونت است. از فواید ماساژ بدن این است که باعث اثر بخشی در سیستم لنفاوی و کاهش احتقان در آن می شود.

  1. فواید

    ماساژ دادن بدن برای کاهش چاقی

اگر پس از ورزش کردن ماساژ بدن را انجام دهید، باعث می شود تا ترمیم عضلات، لاغری و دریافت ریز مغذی برای بدن بیشتر شود. عملیات ماساژ بدن باعث می شود تا موادی مانند اسید کربنیک و اسید لاکتیک که جزو مواد اضافی بدن هستند و پس از ورزش در عضلات بدن جمع می شوند، آزاد شوند.

  1. خواص ماساژ بدن برای زیبایی

از آن جایی که انجام ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود، باعث زیبایی و بهبود پوست انسان نیز می شود. همچنین باعث افزایش میزان تنفس پوست و آزاد سازی مواد زاید متابولیکی می شود. با ماساژ بدن و صورت، باعث می شوید تا خاصیت ارتجاعی پوست و کلاژن سازی افزایش یابد.

  1. فواید ماساژ

    بدن برای بهبود خواب

ذهن انسان با گذراندن چالش های زیاد در  طول روز، در شب نیاز به استراحت کافی دارد ولی این کار های سنگین، باعث از بین رفتن لذت تجربه یک خواب عمیق و راحت می شوند. به همین دلیل یکی از مهم ترین و بهترین فواید ماساژ بدن، بهبود روند خواب است به طوری که با انجام یک ماساژ پا یا کمر آسان با استفاده از ماساژور بدن، تجربه خوابی راحت و عمیق را خواهید داشت.

  1. ماساژ بدن برای بهبود میگرن و سر درد

ماساژ دادن ناحیه سر و گردن می تواند تا حد خیی زیادی درد های این نواحی را از بین ببرد. احساس استرس و تنش در طول روز باعث ایجاد انقباض در ماهیچه های گردن و سر می شوند. ماساژ این نواحی باعث رها شدن و شل شدن این ماهیچه ها می شود و سردرد یا میگرن های مزمن را از بین می برد.

  1. فواید ماساژ بدن برای آرتروز

کسانی که از بیماری آرتروز رنج کی برند از درد و سفتی عضلات خود شکایت زیادی می کنند. آرتروز و درد های ناشی از آن، باعث کاهش دامنه حرکتی فرد نیز می شوند. با استفاده از خواص ماساژ برای بدن و به کار گیری دستگاه های ماساژور بدن مخصوص مفاصل، می توانید این درد ها را تا حد خیلی زیادی کاهش بدهید. همچنین ماشسژ درمانی باعث افزایش انعطاف پذیری در مفاصل، تاندون ها و عضلات نیز می شود که این موضوع باعث از بین رفتن درد و افرایش دامنه حرکات می شود.

فواید ماساژ بدن

معرفی بهترین دستگاه های ماساژور بدن

حال که به بررسی فواید ماساژ بدن و مزایای بی شمار آن پرداختیم، چند نمونه از بهترین ماساژور های بدن که در بازار وجود دارند را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی در خانه نواحی مورد نظر از بدنتان را ماساژ بدهید و از خواص کاهش درد یا زیبایی آن بهره ببرید.

کلاه ماساژور سر، شقیقه و چشم

در این دستگاه ادغام فشرده سازی گرما و فشار هوای هوشمند همه در کلاه ایمنی قدرتمند انجام می شوند. همچنین برای تسکین سردرد های مزمن و میگرن نیز عالی است. این ماساژور به طور موثر فشار مغز شما را از بین می برد. قطری قابل تنظیم دارد و باعث بهبود خواب نیز می شود. در این ماساژور، ترکیبی از فشرده سازی هوا, فشرده سازی گرما و موسیقی
مانند ورز دادن و لرزش روی سر و گردن شما اعمال می شود تا استرس پوست و کف سر را آرام کنند. همچنین به طور موثر فشار مغز و خستگی را از بین می برد و به بدن کمک می کند تا آرام شود.

بیشتر بدانید  دستگاه ماساژور پا چیست؟

از ویژگی های دیگر این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل حمل: با کابل usb تغذیه می شود و می توانید آن را در خانه، محل کار یا سفر استفاده کنید.
  • فشرده سازی حرارت: 35 تا 42 درجه حرارت ملایم دارد و برای تسکین شقیقه و بهبود جریان خون کاربرد زیادی دارد.
  • ماساژ معابد سر: به طور همزمان پوست سر و بالای گردن و شقیقه ها را ماساژ می دهد تا به کاهش استرس و تنش کمک کند.
  • چرم پروتئینی نو آورانه :سازگار با پوست، ملایم، نرم، غیر تحریک کننده و ماندگاری بیشتر از چرم Pu
  • ریموت کنترل: تنظیم آسان و بدون درد ماساژ سر

برای خرید این محصول با کیفیت و چند کاره با نازل ترین قیمت می توانید به صفحه خرید کلاه ماساژور سر، شقیقه و چشم مراجعه کنید و از شر سردرد های میگرنی خود خلاص شوید.

 

فواید ماساژ بدن

 

دستگاه ماساژور زانو با کمپرس گرم و کنترل لمسی هوشمند

اگر از درد زانو یا آرتروز زانو رنج می برید یا ورزشکار هستید، این دستگاه مناسب شما است. ویژگی های این ماساژور بدن شامل:

  • حرارت مادون قرمز ۱۵ بیتی

دما در این ماساژور می تواند به ۶۰ درجه سانتی گراد برسد. ماساژور هوشمند گردش خون را بهبود می بخشد و فشار را با توجه به اجزای مورد نیاز بدن انسان کاهش می دهد.

  • ماساژ سه بعدی استریوسکوپی زانو

“Ring Knee” به طور دقیق نقاط طب سوزنی ضروری روی زانو را ماساژ می دهد، ناحیه قابل توجهی از ماساژ را پوشش می دهد و برای تنظیم سلامت زانو فشار را کاهش می دهد.

  • دارای چراغ قرمز برای گرما

گرمای ساطع شده توسط تابش مادون قرمز دور می تواند به سرعت در بافت های زیر جلدی جذب شود تا درد را کاهش دهد و به حفظ سلامت زانو کمک کند.

  • کمپرس گرم افسنتین

یک کیسه  برای درمان سفت شدن زانو و مفاصل دردناک و متورم وجود دارد که در داخل زانو بند قرار دارد. می توان آن را در کمپرس گرم افسنتین گذاشت تا افسنتین گرم شود و پس از آن نتیجه چند برابر بهترمی شود.

  • تناسب بدون درز ۳۶۰ درجه

برای اطمینان از تنظیم راحت، تناسب بدون درز ۳۶۰ درجه، پشتیبانی محکم و محافظت بیشتر از زانو، نوارهای جادویی دوتایی به صورت کاملا ارگونومیک طراحی شده اند.

  • عمر باتری طولانی

استفاده از باتری های لیتیومی سازگار با محیط زیست و همچنین کم مصرف می تواند تا یک هفته استفاده را نیز دوام بیاورد.

  • کاربری آسان

دارای صفحه نمایش با فناوری هوشمند و کنترل لمسی اندازه بزرگ است که حتی افراد نسل قدیمی تر نیز می توانند از آن استفاده کنند.

  • پارچه قابل تنفس

این ماساژور دارای آستر مشبک برای پوست، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سایش و لغزش است و پوست را خشک نگه می دارد.

شما عزیزان می توانید برای خرید این ماساژور بدن همه کاره و بهره گیری از فواید ماساژ بدن و زانو، این محصول را از صفحه خرید ماساژور زانو با کمپرس گرم و کنترل لمسی هوشمند خریداری کنید و دیگر درد زانو و مفاصل خودتان را تحمل نکنید.

فواید ماساژ بدن

ماساژور گردن و شانه SKG-H7 با قابلیت کمپرس گرم

با استفاده از این محصول می توانید تمامی فواید ماساژ بدن که در بالا گفته شد را یک جا تجربه کنید. کاربرد آن بسیار سریع و راحت است. همچنین علاوه بر ماساژ گردن و شانه می توانید نواحی دیگر بدن مانند ساق پا، قسمت بالایی پشت، ران پا، ماساژ بازوها و قسمت پایین کمر را نیز ماساژ بدهید.

برای خرید این محصول همه کاره و با کیفیت به صفحه خرید ماساژور گردن و شانه مراجعه کنید.

فواید ماساژ بدن

نتیجه گیری

حالا که پس از بررسی و مطالعه این مطلب با ارتباط بین ماساژ و سلامتی بدن آشنا شدید، دیگر دلیلی برای اتلاف وقت و استفاده نکردن از ماساژ ندارید. کم هزینه ترین، راحت ترین و بهترین راه بهره گیری از فواید ماساژ بدن، استفاده از انواع ماساژور های بدن است که برای تمامی نقاط بدن طراحی و تولید شده اند. انواع مختلف دیگری از ماساژور های بدن را می توانید در بازرگانی کی ام کالا پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 6 =