واردات آیفون

همان طور که میدانید از چندی پیش صحبت‎هایی از سوی نمایندگان مجلس برای ممانعت از واردات گوشی‎های آیفون مطرح شده بود و این موضوع با اتفاقی جدیدی همراه شده است و در همین زمینه، واردکنندگان دیگر قادر به ثبت سفارش گوشی‎های آیفون نیستند.بر اساس خبری که امروز منتشر شده است، به نظر می‌رسد که واردکنندگان گوشی‎های هوشمند، با پیغامی در سامانه جامع تجارت روبرو شده‎ اند که پیش از این پیش روی سفارش‎های واردات آیفون دیده نمی‎شد. این پیام به شرح زیر است:
پیغام سیستم: «امکان ثبت ‌سفارش تلفن همراه با برند Apple تا روز شنبه 1401/02/31 وجود نخواهد داشت»

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که تا به حال، هیچ یک از مسئولین گمرک یا سازمان‎‌های دولتی به این موضوع واکنشی نشان نداده‌‎اند.
پیش از این، حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی اظهار کرد: «دولت موظف است ممنوعیت ورود کالاهای امریکایی و گوشی‌های آیفون را پیگیری کند. اگر این ممنوعیت اعمال نشود، کمیسیون اصل نود حتما به این موضوع ورود خواهد کرد»

لازم به ذکر است که همان طور که دیروز نیز اشاره کردیم، «علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد: «طبق قولی که از وزارت صمت و وزیر اقتصاد گرفته‌ایم، قرار است تا نیمسال اول سال 1401، با پیگیری پرونده این موضوع، جلوی واردات محصولات برند آیفون گرفته شود و اجرای این طرح کامل شود»

چرا واردات آیفون ممنوع شد و تبعات آن چه خواهد بود؟ | شهرآرانیوز

پیشنهاد خرید

جاروبرقی رباتیک 3 در 1 خانگی R6

13,400,000 تومان13,400,000 تومانخرید کنید

آیفون، خوب یا بد

به نظر شما حذف واردات آیفون، چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟ آیا این ماجرا بر روی قیمت سایر گوشی‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =