پولیشر چیست؟

دستگاه پولیش و یا پولیشر شارژی خودرو یک ابزار برقی محسوب می‌شود که به عنوان تجهیزات نظافتی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پولیشرها معمولا برای جلادادن و براق‌کردن سطوح استفاده می‌کنند. کارایی فوق العاده پولیشر به این صورت است که یک مخزن آب دارد و کار شستشوی سطوح را به وسیله جلادهی سطوح مورد نظر انجام می‌دهد. دستگاه پولیش یکی از انواع ابزارآلات برقی است که به صورت اختصاصی برای پولیش‌کاری سطوع صاف و رنگ‌دار مانند رنگ خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پولیش دارای مکانیزم و ظاهری مانند دستگاه فرز بوده و دارای انواع نمد پولیش‌کاری و اسفنج‌های مختص سطوح مختلف است. پولیشر شارژی خودرو یک باتری داخلی دارد و اجازه می‌دهد که بدون دغدغه کابل و سیم کشی ماشین را پولیش کرده و برق بیاندازید.

کاربردهای منحصر به فرد پولیشر شارژی خودرو

با وجود اینکه کارواش‌ها یکی از بهترین راه‌های تمیز کردن ماشین به شمار می‌روند، ولی همیشه نمی‌توانند به ما کمک کنند. به عنوان مثال برای تمیز کردن یک قسمت کوچک از بدنه ماشین نمی‌صرفد که بخواهیم ماشین را به کارواش ببریم. اینجاست که پولیشر شارژی خودرو می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پولیش بدنه خودرو شارژی بیسوس Baseus CRDLQ-B01 Wireless Electric Polisher

1_ لایه محافظتی

با استفاده از پولیشر خودرو می‌توانید علاوه بر جلا دادن به رنگ خودرو، بر روی آن یک لایه محافظتی هم ایجاد کنید. به طور کلی روی بدنه خودرو حفره‌های بسیار ریزی وجود دارند که حتی قابل دیدن نیستند. غیر از این حفره‌ها، خطوطی نیز وجود دارد که به همین گونه هستند و به مرور باعث اکسیداسیون و همچنین باقی ماندن گل و لای، رطوبت و کثیفی روی بدنه خودروی شما می‌شوند.

2_ جلوگیری از اشعه نور خورشید

اشعه UV خورشید نیز باعث اکسیداسیون تدریجی رنگ اتومبیل شده و به مرور آن را کم رنگ می‌کند. اما اگر روی آن یک لایه محافظ قرار داشته باشد (با استفاده از واکس)، به خوبی از این فرایند جلوگیری می‌شود.

3_ قابیلت کارواش

همچنین با استفاده از واکس خودرو می‌توانید ماشین را بهتر از گذشته و با سرعت بالاتری تمیز کنید. پس از واکس زدن نیز اگر آب روی بدنه اتومبیل بریزد، به خوبی شاهد این خواهید بود که قطرات آب از روی بدنه به پایین می ریزند و در حفره و خطوط باقی نمی‌مانند.

4_ جلوگیری از زنگ زدن خودرو

جلوگیری از زنگ زدن خودرو، یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره داشت. اللخصوص برای شهرهای شرجی یک مزیت بسیار قابل توجه می‎‌باشد. زیرا پس از استفاده واکس ماشین و ایجاد لایه محافظ روی آن، مانع از بروز زنگ زدگی می‌شود.

ظاهر دستگاه پولیشر شارژی

ظاهر دستگاه پولیشر شارژی خودرو مانند تفنگ و از جنس PC و آلیاژ آلومینیوم است. دسته ارگونومیک آن کمک می‌کند تا راحت‌تر از آن استفاده کنید و هنگام پولیش کشیدن ماشین خسته نشوید. وزن این دستگاه مطلوب بوده و به جذب ویبره حاصل از چرخش موتور کمک می‌کند و راحت‌تر است. در یک سمت بدنه شکاف‌هایی برای جریان هوا و خنک نگه‌داشتن موتور وجود دارد که به بازدهی بهتر پولیشر کمک می‌کند. روی دسته نیز یک کلید پاور دیده می‌شود که می‌توانید برای روشن و خاموش کردن دستگاه از آن استفاده کنید. برای اینکه از میزان حدودی شارژ باقی مانده مطلع شوید چراغ‌های آبی سه‌گانه شما را راهنمایی خواهند کرد.

پولیش بدنه خودرو شارژی بیسوس Baseus CRDLQ-B01 Wireless Electric Polisher

عملکرد پولیش ماشین بیسوس

باتری به کار رفته در پولیشر شارژی خودرو دارای ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است و با یک بار شارژ می‌تواند تا 45 دقیقه کار کند. با این عملکرد برای پولیش کردن ماشین‌های بزرگ‌تر هم دستتان باز است. این باتری در واقع تامین کننده برق موتوری است که پولیش را انجام می‌دهد. این موتور دارای دو سرعت 3800 و 3400 دور بر دقیقه می‌باشد. شما می‌توانید بسته به نیازتان یکی از این سرعت ‌ها را انتخاب کرده و ماشینتان را برق بیاندازید.

1_ چرخش خارج از مرکز موتور

برای اینکه سطح ماشین به بهترین شکل توسط پولیشر شارژی خودرو پولیش شود یک حالت چرخش بیرون از مرکز برای آن در نظر گرفته شده است. به این صورت که بر خلاف چرخش‌های معمولی که پد پولیش حول مرکز می‌گردد، این پد محور چرخش مرکزگرا ندارد. این طراحی سبب می‌شود تا احتمال آسیب به رنگ ماشین شما شدیدا کاهش پیدا کرده و همه سطوح به میزان مناسب پولیش شوند.

همانطور که گفتیم این دستگاه دو سرعت متفاوت دارد که دو کاربرد متفاوت نیز به شما می‌دهد:

سرعت پایین (3300rpm): برای زمانی که می‌خواهید کل سطح ماشین را به صورت یکدست واکس بزنید.

سرعت بالا (3800rpm): این سرعت هم برای زمانی است که رنگ ماشین دچار آسیب شده و می‌خواهید کمی ترمیمش کنید.

2_ سه نوع پد واکس

برای اینکه در استفاده از این پولیشر شارژی خودرو دستتان بازتر باشد، سه نوع پد واکس نیز برای آن در نظر گرفته شده که می‌توانید آن را کنید. انتهای پولیش دارای یک چسب است که می‌توانید هر کدام از پدها را که بخواهید جایگزین دیگری کنید.

  • فوم وافل: این پد که حالتی موج دار و به اصطلاح وافل شکل دارد برای واکس زدن مناسب است. کافیست واکس را به قسمت‌های برجسته این فوم بزنید و روی بدنه ماشین بکشید.
  • فوم تخت: پس از استفاده از فوم وافلی از این پد استفاده کنید تا واکس به طور یکدست روی بدنه ماشین پخش شود.
  • پد پرزدار: حالا که پدهای اسنفجی به خوبی واکس را روی بدنه پخش کرده‌اند، نوبت آن است تا با پد پرزدار، واکس را خشک کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می‌توانید واکس زن را به شکل S روی بدنه بکشید.پولیش بدنه خودرو شارژی بیسوس Baseus CRDLQ-B01 Wireless Electric Polisher

جمع بندی

علاوه بر چیزهایی که گفته شد شما می‌توانید برای پولیش کردن سطوح مختلف خانه و آشپزخانه هم از دستگاه پولیشر شارژی خودرو استفاده کنید. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا می‌توانید انواع دستگاه پولیشر شارژی خودرو را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =