استفاده از ماساژور سر گردش خون را افزایش می دهد و همچنین می تواند به استرس و تنش کمک کند.با استفاده از بهترین ماساژور پوست سر برای یک ماساژ موفق سر، طوری آرام باشید که قبلا هرگز آرام نبوده اید. ماساژور سر به گونه ‌ای استفاده می‌شود که میله ها جمجمه شخص ماساژ داده شده را در بر می‌گیرند، حرکات مانور آن می‌تواند دایره ‌ای یا عقب و جلو باشد.

استفاده از ماساژور سر

ماساژور سر مانند یک وسیله ساده به نظر می رسد. با این حال، این یک قطعه کیت کاملاً فکر شده است. ماساژور به عنوان یک رسانا عمل می کند که میدان های الکتریکی بدن شما را به هم متصل می کند. این ماساژور ابتدا در استرالیا توسط بومیان ساخته شد. آنها از آن برای آرامش کامل و به عنوان یک محرک جنسی استفاده می کردند. ماساژور از یک شاخه برای غلغلک دادن یکدیگر روی سر به یک آیتم درمانی تبدیل شده است. یک چنگک لذت بخش که بدون نیاز به کمی تجربه، نقاط فشار زیادی را روی سر شما پیدا می کند. این ماساژور به عنکبوت ماساژور نیز معروف است.

ماساژور سر

موارد استفاده از ماساژور سر

ماساژ سر یک ماساژ عمیق است که بر روی سر، گردن و شانه ها تمرکز دارد. ماساژ سر طیف وسیعی از تکنیک ها را برای کمک به کاهش استرس و کاهش تنش در قسمت فوقانی بدن اعمال می کند. ماساژ پوست سر می تواند به تحریک اعصاب و رگ های خونی در اطراف این ناحیه کمک کند و باعث کاهش تنش عضلانی اطراف سر شود. ماساژ سر می تواند هم آرامش بخش و هم یک تجربه نیروبخش باشد. ماساژ درمانگران شاغل دراز ماساژ سر برای درمان استرس، تنش عضلانی و درد استفاده می کنند.

 

ماساژور سر برای سردرد

شایع ترین دلایل سفتی در قسمت بالایی بدن به دلیل وضعیت بدنی، آسیب دیدگی یا استفاده بیش از حد است. عضلات سفت اطراف سر باعث افزایش درد سر و گردن شده و باعث سردرد تنشی می شود.با استفاده از ماساژور سر روی عضلات سفت اطراف سر، اغلب می‌توان اسپاسم‌های عضلانی را که باعث ایجاد درد می‌شوند، تسکین داد. ماساژور سر برای کمک به تسکین عضلات سفت مفید است.

 

ماساژور سر برای آرامش

ماساژور سر نیز برای کمک به کاهش استرس استفاده می شود. برخی از انواع استرس در زندگی مفید هستند. با این حال، زمانی که سطح استرس افزایش می‌یابد،بدن از نظر جسمی و روحی رنج می‌برد. علائم فیزیکی استرس عبارتند از تپش قلب، عرق کردن، تنش در عضلات و سردرد. همچنین علائم روانی استرس وجود دارد که شامل اضطراب، افسردگی، خستگی و تنش است.

ماساژور سر برای آرامش

ماساژور سر برای برای ریزش مو

ماساژ پوست سر برای ریزش مو در طول تاریخ توسط فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. ماساژ پوست سر باید بخشی از هر رژیم ریزش مو باشد. یکی از بارزترین فواید ماساژ پوست سر افزایش گردش خون است. پوست سر، به عنوان یک اندام انتهایی، یکی از سخت ترین مکان ها برای جریان خون است. افزایش جریان خون به تغذیه فولیکول کمک می کند. پوست سر برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو به جریان خون بستگی دارد.

تنش باعث سفتی در پوست سر می شود که جریان خون را محدود می کند. ماساژ پوست سر انعطاف پذیری را بازیابی می کند و تنش را از بین می برد و به ایجاد یک محیط ایده آل برای رشد موهای جدید کمک می کند.

ماساژ پوست سر همچنین به شل شدن و از بین بردن سلول های مرده و سبوم اضافی روی پوست سر کمک می کند که می تواند مانع رشد موهای جدید شود. ماساژ پوست سر به پخش روغن های طبیعی در موها کمک می کند تا از موها محافظت و حالت دهند.

ماساژور سر برای ریزش مو

ماساژ سر برای رشد مجدد مو

رشد مجدد مو یکی از فواید ماساژ سر است. اما علم پشت آن چیست؟ آیا فولیکول های مو با قدرت لمس روی پوست سر دوباره رشد می کنند؟ خوب، هر چقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد، شواهدی از رشد مجدد مو در آزمایشات بالینی «نیروهای کششی»، مشابه اثرات ماساژ پوست سر وجود دارد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که پس از چندین ماه تست استاندارد ماساژ پوست سر بر روی مردان، ضخامت مو به طور قابل توجهی افزایش یافت. علت اصلی طاسی مردان، مولکول DHT، یک هورمون جنسی مردانه است. طاسی ناشی از هورمون ها را نمی توان با ماساژ پوست سر یا سر معکوس کرد. با این حال، افزایش جریان خون به پوست سر ناشی از ماساژ پوست سر می تواند فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش بیشتر مو جلوگیری کند. پوست سر که در بالای سر و دور از قلب قرار دارد، گاهی اوقات به کمک کمی برای گردش خون نیاز دارد. یکی از عوامل ایجاد طاسی با الگوی مردانه می تواند کاهش جریان خون در فولیکول های مو باشد. ما می‌توانیم در اینجا تصمیم خودمان را بگیریم، اما یک چیز قطعی است، هیچ تأثیر منفی از ماساژ پوست سر وجود ندارد، اما تأثیر مثبت بالقوه بر طاسی (هنوز نامشخص) آن را به یک فعالیت ارزشمند تبدیل می‌کند.

ماساژور سر برای رشد مجدد مو

ماساژور سر برای شستشو

شست و شوی موی سر اگر زمان زیادی به شما فشار می‌آورد، می‌توانید از روش سنتی ماساژ پوست سر که در بالا توضیح داده شد در حین شستن موهایتان استفاده کنید.

با استفاده از نوک انگشتان، شامپو یا نرم کننده خود را به آرامی به مدت 5 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید. سپس طبق معمول موهای خود را آبکشی کنید.

 

تحریک فولیکول‌های مو

هنگامی که از ماساژور سر استفاده می کنید، جریان خون را در فولیکول های مو تحریک می کنید. این افزایش گردش خون به موارد زیر کمک می کند:

  • رشد سالم را ترویج دهید
  • مواد مغذی و اکسیژن حیاتی را به موهایتان برسانید
  • جلوگیری از ریزش مو

علاوه بر این، بهبود جریان خون می‌تواند به حذف سموم و مواد زائد از پوست سر کمک کند و به یک محیط کلی سالم‌تر برای موهای شما منجر شود.

تحریک فولیکول مو

ماساژور سر در سفر

این ماساژورهای مقرون به صرفه را می توان در سفر نیز با خود حمل کرد. می توانید این ماساژورهای سر را با اندازه جمع و جور در کیف دستی یا کیف خود حمل کنید. زمانی که نیاز به تسکین فوری در سر یا گردن خود دارید، اینها را بردارید. اگر مرتباً مسافرت می کنید، عاقلانه است که یک ماساژور سر بخرید که می توانید در سفرها با خود داشته باشید.

نحوه استفاده از ماساژور سر

موهای بلند باید شل باشد تا بتوان با پوست سر تماس برقرار کرد. ماساژور پوست سر را روی تاج سر قرار دهید و به آرامی با حرکات دورانی یا بالا پایین آن را فشار دهید تا به آرامی در اطراف سر قرار گیرند.

در حالی که حرکات دایره ای آهسته انجام می دهید، یک حرکت آهسته به سمت بالا و پایین انجام دهید. این حرکت آهسته نتیجه شگفت انگیزی خواهد داشت… بر خلاف هر چیزی که تا به حال تجربه کرده اید. این احساس شدید است و در سراسر بدن از تاج سر تا ستون فقرات پاهایتان دچار ارامش خواهید شد و این احساس را  کامل  حس خواهید کرد.

استفاده از ماساژور سر برقی

ماساژورهای برقی پوست سر، گجت جدید و فناوری زیبایی خانگی که نویدبخش پاکسازی پوست سر شما از پوست مرده و تجمع محصولات است، ماهیچه‌های پوست سر شما را شل می‌کند (بله، پوست سر شما ماهیچه دارد) و حتی رشد و ضخامت مو را دوباره تقویت می‌کند. . اکثر این ابزارهای ماساژ ارتعاشی نسبتاً مقرون به صرفه هستند (همچنین می‌توانید نسخه‌های دستی را نیز پیدا کنید، که گاهی اوقات «برس‌های شامپو» نامیده می‌شوند)، و به سادگی توسط موهای لاستیکی نوک تیز و باتری تغذیه می‌شوند.

ماساژور های برقی انواع مختلفی دارند که میتوانید برای آشنایی بیشتر با آنها مقاله ی انواع ماساژور سر را مطالعه کنید.

استفاده از ماساژور سر دستی

از ابزارهای ماساژ سر برای ماساژ پوست سر استفاده می شود. هر بازوی فولادی ضد زنگ روی این ابزار دارای یک نوک از لاستیک سفت است. این باعث می‌شود ماساژ تا حد امکان تحریک‌کننده باشد، اما همه چیز را خوب و ملایم نگه می‌دارد.

گفته می شود ماساژ منظم پوست سر گردش خون را بهبود می بخشد و رشد مو را تقویت می کند، در حالی که به تقویت ریشه مو و افزایش سلامت کلی مو کمک می کند.

استفاده از این ابزار برای ماساژ پوست سر نیز می تواند استرس را کاهش دهد. این ابزار همچنین کمک بزرگی برای تسکین استرس و سردرد است. این محصول قابل استفاده مجدد است و به دلایل بهداشتی باید قبل و بعد از استفاده تمیز شود.

استفاده از ماساژور سر بر روی موی مرطوب

در حمام، موهای خود را خیس کنید و مقداری محصول را به موهای خود بمالید (مثلاً پاک کننده ملایم). سپس با استفاده از برس ماساژ پوست سر، سر خود را با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید تا محصول روی موها و پوست سر قرار گیرد. موها را ماساژ دهید. مالش را در حین آبکشی برای بهترین نتیجه ادامه دهید. سپس از ریشه تا انتها برس بزنید تا همه چیز از موهایتان خارج شود.

.

استفاده از ماساژور سر بر روی موی خشک

روی موهای خشک از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برس پوست سر جایگزین برس موی سنتی نیست، بنابراین سعی نکنید موهای خود را از ریشه تا انتها برس بزنید. با حرکات ملایم و فشار ملایم فقط روی پوست سر تمرکز کنید.

استفاده از ماساژور سر برای  کودکان

ماساژور سر یک وسیله مفید برای استفاده در ماساژ سر و گردن است که می‌تواند به کودکان هم کمک کند. ماساژور سر را برای کودک خود استفاده کنید. با استفاده از ماساژور سر، می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهد و به خواب آسوده‌تری دست پیدا کند. همچنین، ماساژور سر می‌تواند به کودکان کمک کند تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند.

هشدار های استفاده از ماساژور سر

استفاده از ماساژور سر می‌تواند به شما کمک کند تا استرس و فشار روزانه را کاهش دهید و احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. با این حال، برخی هشدارهایی برای استفاده از ماساژور سر وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

  1. استفاده از ماساژور سر برای مدت طولانی ممکن است باعث درد و آسیب به پوست و موهای سر شود. بنابراین، بهتر است از آن به مدت کوتاهی استفاده کنید و از فشار زیادی بر روی پوست و موهای سر خودداری کنید.
  2. استفاده از ماساژور سر در صورتی که شما دچار بیماری‌های پوستی مانند قارچی، التهابی و یا آکنه هستید، ممکن است باعث تشدید بیماری شود.
  3. استفاده از ماساژور سر در صورتی که شما دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا و یا دیابت هستید، ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شود.برای استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  4. استفاده از ماساژور سر در صورتی که شما دچار درد شدید سر و گردن هستید، ممکن است باعث تشدید درد شود.
  5. استفاده از ماساژور سر در صورتی که شما دچار حساسیت به برخی مواد هستید، ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.
  6. ماساژ سر همراه با لنز: ماساژ سر همراه با لنز امکان‌پذیر نیست، زیرا لنز در حالت عادی بر روی چشم قرار دارد و با حرکت دادن سر، ممکن است لنز از محل خود منحرف شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای چشم شود. همچنین، ماساژ سر ممکن است باعث ایجاد فشار و نیرویی بر روی چشم شود که با لنز استفاده شده، می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین، بهتر است قبل از انجام هرگونه ماساژ سر، لنز را از چشم خارج کنید.

هشدار های استفاده از ماساژور سر

نتیجه پایانی:

با ماساژور سر احتمالاً می‌توانید از برخی مزایایی مانند کاهش استرس، افزایش روانشناسی، بهبود خواب و کاهش درد سر بهره‌مند شوید. همچنین، ماساژور سر می‌تواند به بهبود گردش خون در قسمت‌های مختلف سر و گردن کمک کند. حتما در نظر داشته باشید قبل از ماساژ باید یک سری نکات مثل نداشتن لنز و.. را رعایت کنید. این ماساژورهای مقرون به صرفه را می توان در سفر نیز با خود حمل کرد. می توانید این ماساژورهای سر را با اندازه جمع و جور در کیف دستی یا کیف خود حمل کنید. می توانید انواع ماساژورهای دستی، برقی سر و بدن، ماساژورهای ویبره سر و … را از ما خریداری کنید. برای خرید ماساژور سر میتوانید از محصولات کی ام کالا  استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =