مقدمه

همان‌طور که می‌دانید امروزه ماساژورها از پرکاربردترین دستگاه‌های الکترونیکی به حساب می‌آیند. مدل‌هایی از این دستگاه وجود دارند که می‌توانند بخش‌های خاصی از بدن شما را ماساژ داده و دردهای ناشی از دلایل مختلف را از بین ببرد. یکی از مدل‌های این دستگاه، دستگاه ماساژور گردن و شانه می‌باشد. این دستگاه برای ماساژ گردن و شانه‌های شما طراحی شده و می‌تواند با روش‌های مختلف و متنوعی نقاط گوناگون گردن و شانه‌ها را ماساژ دهد.

همچنین اگر قصد خرید ماساژور گردن و شانه دارید می‌توانید این کالا را در مدل‌های متنوع با قیمتی مناسب از فروشگاه کی ام کالا به صورت آنلاین تهیه کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید. اما قبل از هر کاری باید به طور کامل این دستگاه را بررسی کرده و علاوه بر آشنایی با مدل‌های آن، نحوه استفاده از ماساژور گردن را نیز بیاموزید.

پس پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی دقیق تمامی این موضوعات پرداخت و دانش شما را در این زمینه تکمیل کنیم.

استفاده از ماساژور گردن و شانه

موارد استفاده از ماساژور گردن و شانه

بسیاری از افراد با کاربردهای ماساژور گردن آشنایی نداشته و فکر می‌کنند که این دستگاه یک ماساژور معمولی است. این باور کاملاً غلط است؛ در صورتی که با فواید و کاربردهای دستگاه ماساژور گردن و شانه آشنا شوید بلافاصله آن را خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنید. قبل از خرید هر دستگاهی باید با موارد استفاده آن به طور کامل آشنا شوید تا بدانید این دستگاه چه کاربردهایی برای شما دارد. دستگاه ماساژ گردن از مفیدترین دستگاه‌ها برای شما است. اما چرا؟

فواید بسیار زیادی برای این دستگاه وجود دارد. با کمک این دستگاه می‌توانید دردها و تنش‌های عضلانی گردن و از شانه را کاهش یا حتی از بین ببرید. این دستگاه فوق‌العاده می‌توان به بهبود خلق و خوی شما نیز کمک کند و استرس شما را کاهش دهد. می‌توانید با استفاده از این دستگاه برای ماساژ دادن گردن خود، سفتی گردن را از بین برده و علاوه بر بهبود گردش خون در این ناحیه، خواب خود را نیز بهبود دهید.

علاوه بر این فواید کاربردهای بسیار زیادی برای دستگاه ماساژ گردن وجود دارد. با بررسی این کاربردها به بهترین شکل می‌توانید از دستگاه ماساژور گردن استفاده کنید.مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه شامل موارد زیر می‌باشند:

1.    ماساژور گردن برای دیسک گردن

یکی از کاربردهای مهمی که باعث شده ارزش خرید دستگاه ماساژور گردن و شانه افزایش پیدا کند، کاربرد آن برای درمان دیسک گردن است. دیسک گردن یکی از مشکلاتی است که برای گردن بسیاری از افراد ایجاد می‌شود.

این مشکل می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد؛ از استفاده نادرست گردن گرفته تا کار کردن طولانی مدت پشت سیستم‌های کامپیوتری و… . شما می‌توانید این دستگاه را روی گردن خود گذاشته و با ماساژ دادن آن به اشکال مختلف، دردهای ناشی از دیسک را از بین ببرید.

ماساژور گردن برای دیسک گردن

2.    ماساژور گردن و شانه برای رفع درد

شما می‌توانید از دستگاه ماساژور گردن و شانه برای رفع درد نیز کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید درد گردن و شانه بسیار آزار دهنده بوده و شما را از انجام کارهای روزمره نا توان می‌کند. به همین دلیل می‌توانید به کمک این دستگاه درد این نواحی را کاهش دهید.

دستگاه ماساژ گردن با روش‌های مختلفی مانند ماساژ گرمایی، ماساژ لرزشی، ماساژ ضربه‌ای و حرکتی و… می‌تواند دردهای ناشی از گرفتگی عضلانی و مفصلی را از بین ببرد. با کمک این دستگاه رگ‌های خونی تحریک شده و جریان خون در آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

ماساژور گردن برای رفع درد

3.    ماساژور گردن برای آرتروز

مشکلات و بیماری‌های فراوانی تا به امروز برای گردن شناسایی شده‌اند. از دردهای ساده گرفته تا اختلال‌هایی مانند آرتروز. آرتروز گردن از مخرب‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند موجب ایجاد التهاب، درد و حتی اختلال در نقاط مختلف گردن شما شود. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد؛ اما شما می‌توانید با استفاده از دستگاه ماساژور گردن و شانه از رخ‌دادن این بیماری جلوگیری کرده یا حتی در روند بهبودی آن نیز تأثیر بگذارید.

ماساژور گردن برای آرتروز

4.    ماساژور گردن و شانه برای آرامش ذهنی

شاید فکر کنید که دستگاه ماساژور گردن و شانه کاربردهایی محدود به عضلات و استخوان‌ها دارد و در بخش‌های دیگر بدن مؤثر نیست؛ اما باید گفت که این دستگاه علاوه بر کاربردهای ذکر شده می‌تواند موجب آرامش ذهنی شما نیز شود.

شاید در ابتدا فکر کنید که این موضوع غیرممکن است؛ اما در صورتی که با کاربردها و فواید ماساژ برای گردن آشنا باشید به طور کامل این موضوع را درک خواهید کرد. ماساژور شانه و گردن با تحریک رگ‌های خونی موجب بهبود فشارخون شده و این موضوع خون‌رسانی به مغز را بیشتر می‌کند. در نتیجه آرامشی در مغز شما ایجاد می‌شود.

ماساژور گردن و شانه برای آرامش ذهنی

5.    ماساژور گردن برای گرفتگی عضلات گردن

در بسیاری از موارد مشکلات فراوانی برای گردن افراد ایجاد می‌شود. در صورتی که مدت‌زمان طولانی به گردن حالت ثابتی داشته باشد و در آن حالت به ماهیچه‌های عضلات گردن فشار وارد شود، عضلات دچار گرفتگی شده و گردن از حرکت ناتوان خواهد بود.

این موضوع برای بسیاری از افراد پیش‌آمده و دنبال روش‌های هستند که از رخ‌دادن این مشکل جلوگیری کنند. می‌توانید با استفاده از ماساژور گردن، از خشک ‌شدن یا گرفتگی عضلات ماهیچه‌های گردن جلوگیری کرده و درمانشان کنید.

ماساژور گردن برای گرفتگی عضلات گردن

6.    ماساژور گردن و شانه برای عصب‌های تحت فشار

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای گردن رخ بدهد، تحت فشار قرار گرفتن عصب‌های گردن است. در برخی شرایط ممکن است به دلیل وارد شدن فشار زیاد و حتی ثابت ماندن گردن، عصب‌های آن دچار اختلال شده و تحت فشار قرار بگیرند.

در چنین شرایطی دستگاه ماساژور گردن و شانه به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید از ماساژهای گرمایی، لرزشی و الکتریکی این دستگاه برای تحریک عصب‌ها و کمک به بهبودشان استفاده کنید. این ماساژها در اکثر مدل‌های دستگاه ماساژور گردن موجود هستند.

ماساژور  برای عصب‌های تحت فشار

7.    ماساژور گردن برای ستون فقرات گردن

شما می‌توانید به کمک دستگاه ماساژور گردن، ستون فقرات گردن را نیز تحت تأثیر قرار داده و دردهایی که در این نواحی ایجاد می‌شوند را از بین ببرید. اما این کاربرد را در چه مواقعی می‌توان استفاده کرد؟

شما می‌توانید دستگاه ماساژ گردن را هنگام رانندگی‌های طولانی مدت، کار کردن‌های طولانی پشت میز و سیستم‌های کامپیوتری و… استفاده کنید که هم‌ زمان با کار، گردن شما نیز ماساژ داده  شود. این گونه مشکلی برای ستون فقرات گردن پیش نخواهد آمد. مدل‌های سه بعدی و بالشتی معمولاً می‌توانند برای این استفاده بسیار کاربردی باشند.

ماساژور گردن برای ستون فقرات گردن

نحوه استفاده از ماساژور گردن و شانه

استفاده از دستگاه ماساژور گردن و شانه کار بسیار ساده‌ای است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی گردن و شانه‌های خود قرار داده و کلید روشن را بفشارید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این وسیله نکات مختلفی دارد که قبل از خرید حتماً باید به این نکات مسلط باشید؛ به طور مثال افرادی که مشکلات عصبی یا قلبی دارند بهتر است قبل از استفاده از این دستگاه با پزشک خود مشورت کنند. دیگر نکاتی که باید هنگام استفاده از این دستگاه به آن‌ها مسلط باشید شامل موارد زیر می‌باشند:

·       روش استفاده از ماساژور گردن برقی

استفاده از ماساژور برقی نیازمند رعایت کردن نکاتی است که علاوه بر بهبود کیفیت ماساژ باعث می‌شود از ایجاد مشکلات احتمالی برای گردن و شانه‌های جلوگیری می‌کند. برای استفاده از دستگاه ماساژور گردن و شانه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از شارژ دستگاه مطمئن شوید تا بین استفاده دچار کمبود شارژ نشود.
  • سپس مکان راحتی را برای نشستن یا دراز کشیدن حین استفاده از دستگاه پیدا کنید.
  • سپس دستگاه را روی گردن خود قرار داده و آن را روشن کنید. تنظیمات ماساژور را نسبت به نیاز خود کنترل کنید.
  • حداقل به مدت ۱۰ دقیقه از ماساژ لذت ببرید.

·       روش استفاده از ماساژور گردن دستی

دستگاه ماساژور گردن و شانه مدل دستی نکات استفاده بیشتری دارد. زیرا این دستگاه مانند مدل‌های برقی به صورت اتوماتیک عمل نکرده و باید به دست شما حرکت کند. برای این کار از نکات زیر بهره بگیرید:

  • ابتدا پوست گردن خود را کمی مرطوب کنید تا دستگاه به بهترین شکل روی گردن شما حرکت کند.
  • سپس دستگاه را روی گردن خود قرار داده و با وارد کردن کمی فشار آن را به بالا و پایین حرکت دهید.
  • توجه داشته باشید که فشار روی گردن باید در حالت نرمالی باشد؛ در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد درد در نواحی مختلف گردن شود.

·       روش استفاده از ماساژور گردن بادی

یکی از خاص‌ترین مدل‌های دستگاه ماساژور گردن و شانه، مدل بادی آن می‌باشد. دستگاه ماساژ مدل بادی با استفاده از پمپی مخصوص کیسه‌ای که با الیاف مخصوصی ساخته شده‌اند را پر کرده و با کمک فشار هوا دردهای عضلانی گردن را کاهش می‌دهد.

برای استفاده از این دستگاه می‌توانید هم به صورت نشسته و هم به صورت درازکش از آن بهره ببرید. تنها کافی است ماساژور را دور گردن خود قرار داده و توسط کنترل، فشار هوا را تنظیم کنید. کنترل این دستگاه هوشمند بوده و آپشن‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

·       هشدارهای استفاده از ماساژور گردن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با استفاده از دستگاه ماساژور گردن و شانه باید در نظر داشته باشید هشدارهای استفاده از این دستگاه است. دستگاه ماساژ گردن فواید فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما در صورتی که به شکل مناسبی از آن استفاده نکنید ممکن است مشکلاتی را پیش بیاورد. مهم‌ترین هشدارهایی که در رابطه با این دستگاه باید بدانید شامل موارد زیر هستند:

  • مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه را فراموش نکنید.
  • در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه دچار دردها ناراحتی شدید، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.
  • افرادی هستند که دارای شرایط خاصی مانند بارداری، مشکلات قبلی یا عصبی هستند. این افراد باید قبل از استفاده دستگاه ماساژ گردن حتماً با پزشک خود مشورت کنند.
  • توجه داشته باشید که زمان استفاده از این دستگاه هیچ گونه گردن‌بندی علی‌الخصوص گردن‌بند طلا به تن نداشته باشید.
  • درست است که این دستگاه می‌تواند کاربردهای زیادی برای داخل خودرو داشته باشد؛ اما سعی کنید در هنگام رانندگی یا کار با ماشین‌آلات سنگین استفاده از این دستگاه را متوقف کنید. ممکن است این موضوع باعث حواس‌پرتی شما شود.
  • اگر دستگاه آسیب دیده یا دچار اختلال در عملکرد شده است، بهترین کار دوری از استفاده از دستگاه می‌باشد. احتمال آسیب رسیدن به گردن در چنین شرایطی افزایش پیدا می‌کند.
  • همیشه سعی کنید دستگاه ماساژور را تمیز نگه دارید. این دستگاه روی گردن و شانه‌های شما قرار گرفته و در صورتی که هر چند وقت یکبار سطح آن را پاک‌سازی نکنید، میکروب‌هایی روی آن تجمع می‌کنند که ممکن است موجب ایجاد حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی شوند.
  • پس از استفاده از دستگاه ماساژ آن را در جایی امن نگهداری کنید.

استفاده از ماساژور گردن و شانه

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های ماساژی که در بازار وجود دارد دستگاه ماساژور گردن و شانه است. این دستگاه قابلیت ماساژ دادن گردن به بهترین شکل را دارد و برای این کار از روش‌های متنوعی مانند لرزش، گرما، ضربه و… استفاده می‌کند. این دستگاه در مدل‌های مختلفی طراحی شده که انواع مدل‌های آن کاربردهای به خصوصی دارند.

شما می‌توانید با خرید این مدل‌ها دردهای ناشی از مشکلات مفصلی یا عضلانی گردن و شانه‌های خود را از بین ببرید. اگر قصد خرید دستگاه ماساژور گردن و شانه را دارید، پیشنهاد ما خرید از فروشگاه کی ام کالا است. فروشگاه کی ام کالا تنوع بسیار زیادی از این محصول را دارا بوده و بهترین‌های آن را به شما با قیمتی به صرفه ارائه می‌دهد.

با سفارش آنلاین ماساژورهای مد نظرتان، می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. همچنین فروشگاه کی ام کالا گارانتی‌های مختلف و معتبری را روی محصولات خود قرار می‌دهد تا مشتریان با خیالی راحت محصولات را خریداری و از آن‌ها استفاده کنند.

سؤالات متداول

1.    بهترین برندهای انواع ماساژور گردن چیست؟

اگر قصد خرید دستگاه ماساژور گردن و شانه دارید، مهم‌ترین چیزی که باید بررسی کنید، برندهای معتبر در این زمینه هستند. بهترین برندهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند شامل بن کر انگلیس، بیورر آلمان، هومدیکس آمریکا و امسیگ آلمان هستند. شما می‌توانید بهترین مدل‌های ماساژور گردن را در بین محصولات این برندها پیدا کنید.

برای اطلاع بیشتر از انواع ماساژور گردن میتوانید مقاله ی آشنایی با انواع ماساژور گردن و شانه را هم نیز مطالعه کنید.

2.    ماساژور گردن برقی بهتر است یا ماساژور گردن دستی؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد از ما می‌پرسند این است که ماساژور برقی بهتر است یا ماساژور گردن دستی؟ هر کدام از این ماساژورها کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما استفاده از ماساژورهای برقی راحت‌تر بوده و در هر جایی نیز قابل استفاده می‌باشد.

3.    ماساژور گردن واقعاً سودمند است؟

افرادی که به طور کامل با ماساژور گردن آشنایی ندارند فکر می‌کنند این دستگاه ارزش خرید بالایی ندارد. اما این دستگاه با ویژگی‌ها و آپشن‌های فوق‌العاده خود ثابت کرده که خرید آن ده‌ها برابر ارزش داشته و علاوه بر کمک به سلامت گردن باعث بهبود آرامش و بدخوابی می‌شود.

4.    اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ماساژورهای گردن چیست؟

اگر دستگاه ماساژور گردن و شانه دارید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید نکاتی که موجب ایمنی شما و عمر طولانی دستگاه می‌شوند را رعایت کنید. مهم‌ترین این نکات را در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که شامل نگهداری در جای امن، مطالعه دفترچه راهنما، پاک‌سازی دستگاه پس از هر بار استفاده و… می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =