یکی از لوازم الکترونیکی آشپزخانه که کاربردهای زیادی دارد، مخلوط‌کن است. انواع مختلفی از مخلوط‌کن‌ها در بازار، با قیمت و کیفیت متنوع موجود است که می‌تواند نیازهای مختلف شما را در تولید انواع سس، آبمیوه، اسموتی و… برطرف کند. یکی از بهترین انواع مخلوط‌کن، جویسر یا مخلوط‌کن شارژی است که به دلیل اندازه جمع‌وجور و همچنین قابلیت حمل و جابه‌جایی ساده، امکان استفاده در موقعیت‌های مختلف مانند سفر، کمپینگ، داخل خودرو و… را دارد.

در این مقاله قصد داریم انواع اسموتی‌های خوشمزه و مقوی که می‌توان با استفاده از مخلوط‌کن شارژی تهیه کرد را معرفی کنیم. اگر قصد خرید این دستگاه کاربردی را دارید، کافی است به صفحه فروشگاه کی ام کالا مراجعه کرده و از میان محصولات متنوع، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع اسموتی با جویسر

یکی از نوشیدنی‌های مفید و خوشمزه که میان تمام رده‌های سنی طرفدار دارد، اسموتی است. اسموتی به‌نوعی از نوشیدنی‌ها گفته می‌شود که با ترکیبات مختلف مانند انواع میوه، ماست، پودرهای مکمل و… به همراه تکه‌های یخ، به‌وسیله جویسر تهیه می‌شود. انواع مختلفی از اسموتی‌ها وجود دارند که به دلیل خواص بالای غذایی خود، می‌توانند جایگزین مناسبی برای میلک‌شیک‌ها که از چربی و شکر زیادی برخوردارند، استفاده شوند.

 اسموتی رژیمی

اسموتی‌های رژیمی از ترکیب میوه‌ها، سبزیجات و سایر مواد مغذی مختلف که کالری نسبتاً پایینی دارند ساخته می‌شوند. اسموتی‌های رژیمی میان افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، معمولاً در صبحانه، ناهار یا میان‌وعده مورداستفاده قرار می‌گیرند، زیرا انرژی موردنیاز در طول روز را برای شخص فراهم کرده و حس گرسنگی را سرکوب می‌کنند.

اسموتی‌های رژیمی علاوه بر کمک به کاهش وزن، فواید زیادی برای سلامتی دارند. این نوشیدنی‌ها به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌توانند روند هضم غذا را بهبود دهند و از طریق گنجاندن مواد غنی از آنتی‌اکسیدان، سم‌زدایی بدن را تقویت کنند. علاوه بر این، به دلیل فراوانی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود نیز می‌توانند ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامت پوست و موی شما را حتی هنگام گرفتن رژیم‌های سخت، تضمین کنند.

اسموتی پروتئینی

اگر قصد افزایش پروتئین مصرفی خود در طول روز را دارید، تهیه یک اسموتی پروتئینی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. این نوع اسموتی از انواع میوه‌ها، دانه‌ها و سبزیجاتی که پروتئین بالایی دارند ساخته می‌شوند و در ترکیب آنها ممکن است از پودرهای مکمل پروتئینی یا پودر سفیده تخم‌مرغ نیز استفاده شود.

اسموتی‌های پروتئینی برای ورزشکارانی که قصد ریکاوری و رشد عضلات خود را پس از تمرین دارند می‌تواند بهترین گزینه باشد. این نوشیدنی باعث ترمیم سریع‌تر بافت‌های عضلانی آسیب‌دیده می‌شود و رشد توده عضلانی بدون چربی را فراهم می‌کند. علاوه بر ورزشکاران، کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند یا افرادی که به دلیل مشغله‌های مختلف، نمی‌توانند پروتئین زیادی در طول روز مصرف کنند، می‌توانند از مزایای اسموتی پروتئینی بیشترین بهره را ببرند

اسموتی سبزیجات

از دیگر اسموتی‌های محبوب که با استفاده از جویسر می‌توان تهیه کرد، اسموتی سبزیجات است. اسموتی‌های سبزیجات مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند و برای درمان بسیاری از بیماری‌های رایج، می‌توانند مفید باشند؛ بااین‌حال ممکن است طعم شیرینی نداشته باشند. ترکیبات این اسموتی باتوجه‌به سلایق شخصی شما می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال موادی مانند اسفناج یا کلم‌پیچ، خیار، هویج، کرفس، چغندر و فلفل‌دلمه‌ای، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند برای بیماران سرماخورده، بسیار مقوی باشند.

تهیه اسموتی سبزیجات با مخلوط‌کن شارژی

 اسموتی میوه‌ای

از محبوب‌ترین انواع اسموتی که با انواع مخلوط‌کن می‌توان تهیه کرد، اسموتی میوه است که از ترکیب میوه‌های مختلف با یخ، ماست یا شیر تشکیل می‌شود. اگر کودکان شما علاقه زیادی به مصرف روزانه میوه ندارند، می‌توانید با تهیه اسموتی میوه‌ای، نیازهای روزانه آنها را تأمین کنید.

علاوه بر استفاده از میوه‌های مختلف و مغذی مانند انبه، آناناس، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، موز و… برای بهترشدن طعم و بافت اسموتی میوه‌ای خود، می‌توانید ماست یا شیر نیز به آن اضافه کنید. ماست‌های پروتئینی پروبیوتیک بهترین گزینه در این زمینه هستند و می‌تواند به هضم غذا و بهبود عملکرد روده‌ها، کمک کنند.

 اسموتی مغذی

از مهم‌ترین مزایا مخلوط‌کن شارژی، امکان تهیه انواع اسموتی‌های مغذی با آن است. با خرید یک جویسر شارژی، در هر مکانی می‌توانید انواع مختلفی از اسموتی‌های خوشمزه و مفید را تهیه و میل کنید. خوردن یک اسموتی مغذی که باتوجه‌به سلیقه شما از انواع میوه، دانه‌های مقوی یا سبزیجات تشکیل شده باشد، نه‌تنها سلامت بدن را تا حد زیادی بالا می‌برد، بلکه شادابی و طراوت بیشتری را در طول روز، به شما هدیه می‌دهد.

اسموتی انرژی‌زا

اسموتی‌های انرژی‌ها باهدف افزایش استقامت و هوشیاری ذهنی چه برای تمرینات و چه برای فعالیت‌های روزانه که نیاز به انرژی زیادی دارند، تهیه می‌شوند. این نوع اسموتی معمولاً حاوی موادی مانند موز، انواع توت‌ها، اسفناج، کلم‌پیچ، دانه چیا و شیر بادام است که ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر موردنیاز بدن را تأمین می‌کند و جایگزینی عالی برای نوشیدنی‌های شیرین یا نوشیدنی‌های حاوی کافئین محسوب می‌شود.

اسموتی انرژی‌زا برای قبل تمرین

 طرز تهیه چند مدل از ترکیب‌های نوشیدنی

سفر با مخلوط‌کن یا جویسر شارژی، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ به شرطی که طرز تهیه انواع اسموتی‌های خوشمزه را یاد داشته باشید! شما می‌توانید با کمترین مواد اولیه و ساده‌ترین روش، در هر موقعیت و مکانی اسموتی‌هایی خوشمزه و مفید را تهیه و میل کنید و نیازهای بدن خود را تأمین نمایید. مخلوط‌کن فرش جویس، مخلوط‌کن 1.5 لیتری SeaBroad مدل D02 و مخلوط‌کن قابل‌حمل مدل ROYADULEX، از پرفروش‌ترین محصولات در این زمینه هستند که می‌توانند انتخاب مناسب برای خرید باشند. در ادامه طرز تهیه چند مورد از محبوب‌ترین اسموتی‌ها را معرفی کرده‌ایم.

 موز و توت‌فرنگی

اسموتی موز و توت‌فرنگی یکی از بهترین نوشیدنی‌های کلاسیک میوه‌ای است که نه‌تنها طرز تهیه ساده‌ای دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن است. برای تهیه این اسموتی خوشمزه، نیاز به دو عدد موز رسیده یخ‌زده، یک فنجان توت‌فرنگی یخ‌زده و یک لیوان شیر یا ماست خامه‌ای دارید. تمامی مواد را داخل جویسر خود ریخته و به مدت دو دقیقه، با سرعت بالا مخلوط کنید تا نوشیدنی یکدست تولید شود.

برای شیرین‌تر شدن اسموتی نیز در صورت نیاز، می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل، شربت افرا یا مقداری استویا به آن اضافه نمایید. همچنین برای مقوی‌تر شدن نوشیدنی توصیه می‌کنیم از شیرهای بدون لبنیات مانند شیر بادام یا شیر سویا، یا در صورت نیاز از ماست‌های پروبیوتیک استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و توت‌فرنگی

 اسفناج و سیب

از اسموتی‌های پروتئینی پرطرفدار که با انواع جویسر تهیه می‌شود، اسموتی اسفناج و سیب است. برای تهیه این اسموتی مقوی به دو لیوان اسفناج تازه، یک عدد سیب رسیده که دانه‌های آن گرفته و خرد شده باشد، نصف فنجان ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان شیر بادام نیاز دارید. قبل از تهیه، برگ‌های اسفناج را به طور کامل شستشو دهید تا هرگونه آلودگی موجود روی آن از بین برود.

ابتدا برگ‌های اسفناج را به همراه تکه‌های سیب داخل مخلوط‌کن ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس ماست یونانی، عسل و شیر بادام را به اسموتی ساز اضافه کنید و تمامی مواد را حدود دو دقیقه هم بزنید تا نوشیدنی یکدست تهیه شود. برای تزیین این اسموتی نیز می‌توانید از تکه‌های سیب یا مقداری دارچین استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی سیب و اسفناج با جویسر

 هندوانه و توت‌فرنگی

در روزهای گرم تابستان، هیچ‌چیز به‌اندازه خوردن یک اسموتی خوشمزه که از ترکیب توت‌فرنگی و هندوانه تهیه شده باشد، نمی‌تواند لذت‌بخش باشد. برای تهیه این نوشیدنی مقوی، نیاز به دو فنجان هندوانه تازه یخ‌زده، یک فنجان توت‌فرنگی یخ‌زده، چند برگ نعنا و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو ترش تازه دارید. ابتدا برگ‌های نعناع را کمی خرد کنید و به همراه سایر مواد، داخل جویسر یا شیکر شارژی خود بریزید. حدود دو دقیقه تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا نوشیدنی یکدست شما، آماده میل شدن باشد. برای افزایش شیرینی این اسموتی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری عسل نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و هندوانه

انگور و سیب

از دیگر اسموتی‌های تابستانی و رژیمی که طراوت زیادی را برای شما فراهم می‌کند، اسموتی انگور و سیب است که به‌راحتی و با کمترین مواد اولیه ساخته می‌شود. برای شروع نیاز به این مواد اولیه خواهید داشت: یک فنجان انگور بدون هسته، دو عدد سیب متوسط (پوست‌کنده و خرد شده)، نصف فنجان ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان تکه‌های یخ.

ابتدا انگور و سپس سیب‌های خرد شده را داخل مخلوط‌کن ریخته و ترکیب کنید. سپس برای افزایش غلظت اسموتی، ماست یونانی را به آن اضافه نمایید. ماست یونانی علاوه بر ایجاد بافتی کرمی و نسبتاً غلیظ، پروتئین موردنیاز بدن را تأمین می‌کند و احساس سیری به شما می‌دهد. برای بهبود طعم اسموتی نیز می‌توانید عسل و در نهایت، تکه‌های یخ را به آن اضافه کرده و به مدت یک الی دو دقیقه، تمامی مواد را ترکیب کنید.

طرز تهیه اسموتی انگور و سیب با مخلوط‌کن شارژی

موز و بستنی

یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی‌هایی که در تابستان می‌توانید مصرف کنید، اسموتی موز و بستنی است. این نوشیدنی کلاسیک، موردعلاقه تمامی کودکان است و به‌راحتی در منزل، سفر یا حتی ماشین، با استفاده از مخلوط‌کن شارژی تهیه می‌شود. برای این اسموتی مقوی نیاز به دو عدد موز رسیده (ترجیحاً یخ‌زده)، سه اسکوپ بستنی با طعم موردعلاقه شما، یک‌سوم پیمانه شیر و مقداری یخ دارید.

ابتدا موزهای رسیده را به همراه بستنی، داخل جویسر ریخته و تا زمانی که یکدست شوند، مخلوط کنید. سپس شیر و یخ را به آن اضافه کرده و مجدداً برای یک الی دو دقیقه، مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا قوام مناسبی حاصل شود. برای غلیظ‌تر شدن اسموتی می‌توانید مقدار شیر را کاهش دید یا به‌جای آن، بستنی بیشتری اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و بستنی در خانه

طالبی و بستنی

برای افرادی که علاقه زیادی به طالبی دارند، تهیه اسموتی طالبی بستنی نیز می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. برای تهیه این اسموتی خوشمزه نیاز به دو لیوان طالبی، دو اسکوپ بستنی وانیلی، یک‌چهارم لیوان شیر و مقداری یخ خرد شده دارید.

ابتدا طالبی و بستنی را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس تکه‌های یخ به همراه شیر را به آن اضافه نمایید. تمامی مواد را حدود یک الی دو دقیقه با سرعت بالا ترکیب کنید تا نوشیدنی یکدست و با قوام مناسب، حاصل شود. برای شیرین‌تر شدن اسموتی نیز می‌توانید مقداری استویا به آن اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی طالبی و بستنی با شیکر

 فواید استفاده از اسموتی‌ها (برای کودکان و ورزشکاران)

استفاده از اسموتی‌های مختلف برای کودکان و ورزشکاران می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. از تأمین مواد مغذی ضروری گرفته تا کمک به هیدراتاسیون، نوشیدن انواع اسموتی راهی مناسب و مؤثر برای بهبود سلامت کلی بدن است.

اسموتی‌های انرژی‌زا و پروتئینی به‌عنوان یک منبع غنی، انرژی و پروتئین موردنیاز قبل یا بعد از تمرین را برای ورزشکاران فراهم می‌کنند. استفاده از میوه‌های مختلف، سبزیجات و مواد غنی از پروتئین مانند ماست یونانی یا کره بادام‌زمینی، سوخت لازم را برای عملکرد بهتر بدن ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اسموتی‌ها می‌توانند با تأمین آمینواسیدهای ضروری بدن که باعث ترمیم بافت می‌شوند، به ریکاوری عضلات کمک کنند.

گنجاندن اسموتی در رژیم غذایی کودکان نیز مزایای زیادی دارد. بچه‌ها معمولاً در خوردن میوه‌ها و سبزیجات، ممکن است بدغذایی از خود نشان دهند. به همین دلیل ترکیب این مواد در جویسر و تهیه یک اسموتی خوشمزه میوه‌ای یا سبزیجات، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای این مشکل باشد. علاوه بر این، قراردادن میوه‌های غنی از ویتامین C مانند پرتقال یا توت‌فرنگی در اسموتی کودکان نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی آنها کمک کنند.

مزایای اسموتی برای ورزشکاران و کودکان

 سخن پایانی

خرید و استفاده از جویسر برای تمام کسانی که به سبک غذایی خود اهمیت می‌دهند، ضروری است. با استفاده از این محصولات می‌توان انواع مختلفی از اسموتی‌های خوشمزه و مقوی را به ساده‌ترین شکل ممکن تهیه کرد و از مزایای فوق‌العاده این جویسر ها، بهره‌مند شد. در این مقاله به بررسی انواع اسموتی‌هایی که می‌توان با مخلوط‌کن تهیه کرد، پرداختیم. اگر قصد خرید مخلوط‌کن شارژی یا انواع شیکر را دارید، می‌توانید فروشگاه کی ام کالا را انتخاب کرده و محصول خود را با بهترین کیفیت و قیمت، درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نوزده =