تاریخچه پرینتر و چاپگرها را می‌توان در چین باستان جستجو کرد، جایی که از چاپ چوبی برای باز تولید متون و تصاویر استفاده می‌شد. از زمان اختراع ماشین چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم تا به امروز، چاپخانه‌ها با استفاده از انواع مختلف پرینتر، امکان تولید انبوه کتاب و سایر مواد چاپی را فراهم کرده‌اند. یکی از انواع پرینترها که امروزه کاربرد زیادی دارد، مینی چاپگر است که با ویژگی‌های مناسب، مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مینی پرینتر، ویژگی‌ها و همچنین بررسی بهترین برندها در این زمینه بپردازیم. با ما همراه باشید.

مینی پرینتر چیست؟

مینی پرینتر کوچک، پرینتر قابل حمل و یا چاپگرهای مینی، یکی از وسایل جذاب و البته پرکاربرد در صنعت چاپ هستند و محبوبیت بالایی میان خریداران به دست آورده‌اند. یکی از رایج‌ترین کاربردهای مینی پرینتر، چاپ سریع عکس است. خرید مینی پرینتر به کاربران این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن، عکس‌هایی که توسط گوشی همراه گرفته شده و یا در شبکه‌های مجازی منتشر کرده‌اند را چاپ کنند.

به طور کلی انواع مختلف مینی چاپگر با ارائه ویژگی‌های مناسبی مانند استفاده آسان و قابلیت حمل، تحول بزرگی در زمینه ظهور عکس، چاپ استیکر و تگ، ساخت لیبل و… به وجود آورده‌اند. خرید این دستگاه کاربردی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان و یا مدیران شرکت‌ها، خانه‌داران و اقشار مختلفی که نیاز به چاپ سریع نوشته‌ها و عکس‌های خود را دارند، می‌تواند بسیار مناسب و ایده آل باشد.

فاکتورهایی که در انتخاب بهترین مینی پرینتر تأثیر دارند

انتخاب بهترین مینی پرینتر، تحت تأثیر عوامل متعددی است. با توجه به تنوع بالایی که انواع پرینترهای کوچک و قابل حمل در بازار دارند، توجه به برخی معیارها که استفاده از این وسیله را برای شما کاربردی‌تر کند، ضروری است. مهم‌ترین عواملی که روی خرید بهترین مینی چاپگر تأثیر گذار هستند را در ادامه معرفی می‌کنیم.

سرعت چاپ

سرعت چاپ پرینترهای کوچک قابل حمل، تأثیر مستقیمی روی بهره وری آنها خواهد داشت. سرعت چاپ در این دستگاه، به معنای اتلاف زمان کمتر در چاپ اسناد و تصاویر مختلف است. خرید یک مینی پرینتر که سرعت مناسبی در چاپ داشته باشد، می‌تواند کارایی آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در زمان باارزش شما صرفه جویی کند.

علاوه بر این، سرعت چاپ پرینتر روی تجربه کلی کاربر نیز تأثیر می‌گذارد. چاپگرهای کند می‌توانند خسته‌کننده باشند و ممکن است منجر به کاهش انگیزه شما هنگام استفاده شوند. از سوی دیگر، چاپگرهای مینی سریع، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند که باعث افزایش روند کار و همچنین روحیه شما هنگام استفاده از آن می‌شود.

کیفیت چاپ

شاید اولین موردی که هنگام خرید مینی چاپگر باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت چاپ است. به طور کلی میزان کیفیت چاپ تصاویر و اسناد پرینتر، رابطه مستقیمی با کیفیت کلی محصول دارد. چاپگرهای کوچکی که به طور مداوم پرینت‌هایی لکه‌دار یا محو شده تولید می‌کنند، ممکن است دارای ساختار ضعیف یا قطعاتی با کیفیت پایین باشند. خرید چاپگری که کیفیت چاپ نامناسبی داشته باشد، باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و یا تعویض آن در آینده خواهد شد.

شهرت و اعتبار برند

هنگام خرید هر محصولی، برندهای مختلفی از آن در بازار موجود است که هرکدام درجه کیفی و البته قیمت متفاوتی دارد. خرید مینی چاپگر برندهای معروف مانند hp، PocketJe، PeriPage و NIIMBOT، باعث تضمین کیفیت و دوام محصول می‌شود. علاوه بر این، خدماتی که پس از فروش به مشتریان ارائه می‌شود نیز در برندهای مشهور و معتبر بسیار متنوع‌تر خواهد بود. با خرید بهترین برندها می‌توانید از خدمات گارانتی، تعویض، پشتیبانی و… بهره‌مند شوید و کارایی دستگاه خریداری شده را افزایش دهید.

دوام و طول عمر

از دیگر نکاتی که هنگام خرید مینی پرینتر باید به آن توجه شود، دوام و طول عمر دستگاه است. دوام بالا این اطمینان را می‌دهد که پرینتر کوچک شما می‌تواند استهلاک ناشی از استفاده طولانی مدت را تحمل کند. چاپگرهای بادوام چه در محیط‌های شلوغ مورد استفاده قرار گیرند و یا به صورت روزانه از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا شوند، عملکرد خود را حفظ خواهند کرد. علاوه بر این موارد، چاپگرهای مینی بادوام و با طول عمر بالا، معمولاً به‌روزرسانی‌های مختلفی که کاربرد دستگاه را افزایش می‌دهد را دریافت خواهند کرد.

قیمت

هنگام خرید یک مینی چاپگر، نمی‌توان قیمت آن را نادیده گرفت. به عبارتی دیگر، برچسب قیمت نقشی اساسی در تعیین ارزش خرید این محصول ایفا می‌کند. اگر قصد خرید محصولات به‌صرفه‌تر را دارید، نباید کیفیت پرینتر را از حد مشخصی کاهش دهید. خرید چاپگرهایی که نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردارند، عملاً بیهوده بوده و باعث ضرر مالی شما خواهد شد. همچنین خرید محصولاتی با قیمت بالا که کارایی پایینی دارند نیز توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای خرید محصولی با قیمت مناسب، جستجو در بازار و یا دریافت مشاوره از فروشندگان مطمئن است.

بهترین برندهای مینی پرینتر

اگر قصد خرید پرینتر قابل حمل را داشته باشید، مطمئناً با برندهای متنوعی در بازار مواجه شده‌اید که انتخاب بهترین گزینه میان آنها را کمی چالش برانگیز می‌کند. برخی برندها در این زمینه از سابقه طولانی و درخشان‌تری نسبت به انواع دیگر برخوردارند که در این بخش، به بررسی آنها و همچنین، معرفی برخی مدل‌های پرفروش می‌پردازیم.

برند hp

یکی از باکیفیت‌ترین برندهایی که در زمینه تولید انواع مینی چاپگر فعالیت می‌کند، HP است. مینی پرینترهای این برند به دلیل کیفیت ساخت بالا، امکان استفاده در جابه‌جایی‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کنند و هزینه‌های نگهداری و تعمیر را نیز به حداقل می‌رسانند. با استفاده از چاپگرهای کوچک HP، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن تصاویر و استاد خود را با بهترین کیفیت چاپ نمایید و به راحتی از آنها استفاده کنید.

مدل OfficeJet 200

پرینتر اچ پی مدل OfficeJet 200، محصولی با طراحی شیک و ویژگی‌های پیشرفته است که می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد. اندازه جمع و جور و طراحی سبک‌وزن این محصول، حمل آن را برای افرادی که اغلب در حال حرکت هستند، آسان می‌کند. چه یک مسافر باشید و یا یک دانشجو، این پرینتر تضمین می‌کند که اسناد و تصاویر شما با بهترین کیفیت چاپ خواهند شد. ویژگی‌های فنی این محصول در زیر لیست شده‌اند.

  • سرعت چاپ بالا
  • کیفیت عالی چاپ
  • بهره‌مندی از تکنولوژی چاپ جوهرافشان
  • قابلیت تک کاره
  • ظرفیت سینی 50 برگ
  • حداکثر سایر چاپ A4

 

پرینتر اچ پی مدل OfficeJet 200

برند PocketJet

از دیگر برندهای باکیفیت موجود در بازار، می‌توان به PocketJet اشاره کرد. اصلی‌ترین ویژگی این سری پرینترها، اندازه کوچک آنهاست. این چاپگرها، فوق‌العاده کوچک و سبک هستند که حمل آن‌ها را در کیف آسان می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که اسناد خود را در هر کجا که هستند، بدون نیاز به تجهیزات حجیم یا دسترسی به پرینترهای قدیمی، چاپ کنند.

مدل PJ763Mfi

مینی پرینتر مدل PJ763MFi که محصول برند Brother PocketJet است، یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازار است که به راحتی قابل حمل بوده و دوام بالایی نیز دارد. این محصول تک‌رنگ، مناسب چاپ انواع مقاله، اسناد مهم، تصاویر و… است و کیفیت بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد.

 

مینی چاپگر مدل PJ763Mfi

برند PeriPage

دیگر برند پرآوازه و محبوب میان مینی چاپگرها،  PeriPage نام دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی پرینترهای Peripage سازگاری آنها با دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ است. محصولات این برند را به راحتی می‌توان از طریق USB، بلوتوث یا Wi-Fi به دستگاه متصل کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که اسناد یا عکس‌های خور را مستقیماً و بدون نیاز به کابل یا نرم افزارهای اضافی، چاپ کنند.

مدل A40

پرینتر حرارتی و قابل حمل Peripage مدل A40، دستگاهی بسیار جمع و جور، سبک، شیک و پیشرفته است که با قیمتی مناسب، قابلیت‌های حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این دستگاه از دو باتری قدرتمند 2600 میلی‌آمپری ساخته شده که قابلیت شارژ دستگاه را فراهم می‌کنند. ویژگی‌های اصلی این ابزار محبوب را در لیست زیر می‌توانید مشاهده کنید.

  • قابلیت چاپ مداوم به طول 3 ساعت
  • زمان آماده‌به‌کار طولانی ۹۰ روز
  • قابلیت اتصال از طریق USB
  • کیفیت چاپ ممتاز
  • طول عمر چاپ بیش از 50 کیلومتر
  • قیمت مناسب نسبت به عملکرد

 

چاپگر مینی A40 

برند NIIMBOT

Niimbot یک برند مشهور در صنعت چاپ است که به خاطر چاپگرهای باکیفیت خود که عملکرد و قابلیت استثنایی را ارائه می‌دهند، شناخته شده است. یکی از مشخصات کلیدی پرینترهای برند Niimbot سرعت چاپ آنهاست. این مینی چاپگرها باقابلیت چاپ سریع، افزایش بهره وری را تضمین کرده و تأثیر زیادی در صرفه جویی زمان خواهند داشت.

مدل b21

از سری کوچک‌ترین مینی پرینترهای موجود در بازار می‌توان به چاپگر مدل Niimbot-B21 اشاره کرد. این دستگاه که نوعی لیبل‌زن محسوب می‌شود، قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را داشته و برای چاپ انواع استیکر، برچسب، لیبل و یا تگ، ایده آل است. ویژگی‌های فنی این محصول در زیر لیست شده‌اند.

  • باتری قابل‌شارژ
  • ابعاد کوچک
  • وزن سبک
  • دارای APP و اتصال از طریق بلوتوث

 

پرینتر کوچک مدل b21

برند Phomemo

Phomemo یک برند شناخته شده در دنیای چاپگرها است که طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. انواع مینی چاپگر این برند، به دلیل عملکرد استثنایی و ویژگی‌های کاربرپسند خود شناخته شده‌اند و به انتخابی محبوب در بین افراد حرفه‌ای و علاقه‌مندان به چاپ تصاویر، محسوب می‌شوند. این چاپگرها با ابعاد کوچک‌تر از اکثر پرینترهای سنتی، برای کسانی که فضای محدودی برای چاپ دارند، ایده آل است.

مدل m110

اگر قصد خرید مینی پرینتری جیبی، باکیفیت و ارزان‌قیمت را دارید، می‌توانید پرینتر لیبل‌زن حرارتي برند Phomemo مدل m110 را خریداری نمایید. این محصول زمان کارکرد بسیار طولانی را ارائه می‌دهد و برای دانشجویان و یا دانش‌آموزانی که قصد چاپ نکات و یا اسناد خود را به صورت برگه‌های کوچک دارند، مناسب است. ویژگی‌های این مینی پرینتر را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • چاپ حرارتی
  • بدون سیم
  • اتصال از طریق بلوتوث و USB
  • سازگار با انواع گوشی همراه
  • مناسب استفاده خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک

 

بهترین مینی پرینتر

جمع بندی

مینی چاپگرهای کوچک و قابل حمل، راه حل مناسبی را برای کسانی که نیاز به یک پرینتر همه کاره دارند، ارائه می‌دهند. اندازه کوچک، امکان اتصال بی سیم و باتری با عمر طولانی مدت، آنها را به انتخابی عالی برای دانشجویان، صاحبان کسب و کار و مسافران تبدیل کرده است. در این مقاله به معرفی بهترین برندهای موجود و همچنین بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنها پرداختیم. در صورتی که قصد خرید مینی پرینتر ها را دارید، کافی است با مشاوران مجموعه کی ام کالا در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =