همه ما این را می‌دانیم که درست‌کردن قهوه چقدر برای افراد اهمیت دارد. دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها انواع مختلف نوشیدنی‌های قهوه را درست کرده و نوش جان کنید. اسپرسوساز از محبوب‌ترین این دستگاه‌ها است.

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است با کمک آن می‌توانید باکیفیت‌ترین و غلیظ‌ترین اسپرسو خوش‌طعم را درست کنید. درصورتی‌که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید به تجهیزات اسپرسو ساز نیز نیاز خواهید داشت.

دستگاه قهوه ساز اسپرسو باید با کمک ابزارهای متنوعی استفاده شود تا بهترین عملکرد را به شما ارائه دهد. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز شارژی را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را بادقت مطالعه کنید که با انواع تجهیزات اسپرسو ساز آشنا شوید.

شما عزیزان می‌توانید باکیفیت‌ترین وسایلی که برای درست‌کردن قهوه نیاز است را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کی ام کالا بخرید. کی ام کالا با قیمتی مناسب این ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

وسایلی که برای آماده‌کردن قهوه لازم است(تجهیزات اسپرسو ساز)

یکی از مهم‌ترین نکاتی که زمان خرید دستگاه اسپرسو ساز باید به آن توجه کنید تهیه‌کردن تجهیزات اسپرسو ساز است. این دستگاه ابزارهای مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تمپر و مت تمپر

اگر نحوه استفاده از دستگاه اسپرسوساز را دیده باشید، برای این که قهوه آسیاب شده را در معرض فشار بالای آب و بخار داغ قرار دهند از پرتافیلر استفاده می‌کنند. این قطعه به شکلی طراحی شده که در هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز چفت می‌شود و دارای اندازه‌ای استاندارد برای نگه‌داشتن قهوه است.

برای این که بتوانید میزان زیادی از قهوه را در این قطعه قرار داده و آن را متراکم کنید باید از تمپر و مت تمپر استفاده کنید. تمپر ابزاری است که به متراکم شدن قهوه در سبد قهوه یا همان پرتافیلر کمک می‌کند. مت تمپر نیز یک قطعه پلاستیکی یا سیلیکونی است که برای قراردادن تمپر و سبد قهوه کاربرد دارد.

تمپر و مت تمپر اسپرسوساز

  1. ناک باکس

ابزار دیگری که جزو مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز محسوب می‌شود ناک باکس است. این جعبه همانند یک سطل زباله کوچک است که به‌عنوان ظرف تفاله قهوه استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید پس از دم‌کردن قهوه، باید تفاله‌های آن از سبد قهوه خارج شوند. برای این کار از یک جعبه یا سبد کاربردی به نام ناک باکس استفاده می‌کنند که در آن تفاله قهوه را بریزند. البته مدل‌های دیگری از این سبد وجود دارد که دارای دستگاه تمیزکننده پرتافیلر نیز هست.

ناک باکس اسپرسوساز

  1. شابلون

شابلون را می‌توان از مهم‌ترین ابزارها و تجهیزات اسپرسو ساز که بیشتر در کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود نام‌گذاری کرد. این قطعه فوق‌العاده کاربردی به شکل یک شابلون معمولی است. در دیگر زمینه‌ها از شابلون برای طراحی طرح‌ها و نقش‌های مختلف بهره می‌برند.

در کافی‌شاپ‌ها نیز همین کاربرد برای شابلون وجود دارد. برای این که بتوانند با استفاده از پودر قهوه یا پودر شکلات طرح‌های زیبا را روی نوشیدنی‌های پایه قهوه طراحی کنند از شابلون‌های سیلیکونی یا پلاستیکی بهره می‌برند که در مدل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند.

شابلون اسپرسوساز

  1. قلم آرت

روش دیگری که برای طراحی فوم نوشیدنی قهوه در کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود، بهره‌گیری از قلم آرت است. اگر در قهوه سازی یا حرفه باریستا تاز کار هستید می‌توانید از قلم آرت که یکی از مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز است برای طراحی و شکل‌دادن به فوم نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو، لاته و… استفاده کنید. این قلم نازک بوده و طول بلندی دارد. به کمک آن می‌توانید طرح‌های مختلف و زیبا را روی فوم شیرقهوه طراحی کرده و رضایت مشتری را جلب کنید.

قلم آرت اسپرسوساز

  1. پیچر

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی که توسط دستگاه اسپرسو ساز درست می‌شود لاته و کاپوچینو است. این دو نوشیدنی محبوب با کمک فوم شیر درست می‌شوند. برای این که بتوانید از دستگاه اسپرسو ساز برای تولید فوم شیر بهره بگیرید به یکی از مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز که پیچر نام دارند نیاز دارید.

این ابزار در واقع یک پارچ آلومینیومی یا استیل کوچک است که مخصوص شیر طراحی شده است. این ظرف مدرج کیفیت بالایی داشته و در برابر لکه‌های شیر مقاوم است. با کمک پیچر و لوله بخار دستگاه اسپرسو ساز می‌توانید فومی جذاب برای نوشیدنی خود تولید کنید.

پیچر اسپرسوساز

  1. فیلتر

یکی دیگر از تجهیزات اسپرسو ساز مهم که باید زمان درست‌کردن قهوه به کمک قهوه ساز اسپرسو از آن بهره ببرید فیلتر است. در واقع فیلت کمک می‌کند تا دانه‌های ریز قهوه وارد نوشیدنی شما نشوند. ازآنجایی‌که فشار در دستگاه اسپرسوساز بسیار بالا است، دانه‌های قهوه باید بسیار ریز شوند تا از آب و بخار به‌راحتی از آن‌ها رد شود.

در چنین شرایطی ممکن است برخی از دانه‌های بسیار ریز شده قهوه وارد کاپ اسپرسو شوند. برای این که نوشیدنی صاف و یکدستی داشته باشید می‌توانید از فیلترهای کاغذی درون سبد قهوه یا همان پرتافیلر استفاده کنید.

فیلتر اسپرسوساز

  1. پاک اسکرین

اگر می‌خواهید که اسپرسویی یک‌دست، شفاف و خوش‌فرم درست کرده و درعین‌حال عمر و کاربرد دستگاه اسپرسوساز خود را بیشتر کنید باید از قطعه پاک اسکرین استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز پاک اسکرین است که در قسمت زیرین و رویین سبد قهوه استفاده می‌شود.

این صفحه مشبک که از لایه‌های مختلف تشکیل شده می‌تواند از نفوذ دانه‌های قهوه به درون نوشیدنی یا درون ساختار دستگاه قهوه ساز اسپرسو جلوگیری کند. به همین دلیل که استفاده از آن واجب است.

پاک اسکرین اسپرسوساز

  1. فرنچ پرس

یکی از انواع تجهیزات اسپرسو ساز که باید برای درست‌کردن انواع قهوه از آن کمک بگیرید دستگاه فرنچ پرس است. فرنچ پرس یک دستگاه فوق‌العاده کاربردی است که استفاده از آن می‌تواند آپشن‌های مختلفی را در اختیارتان قرار دهد.

به طور مثال می‌توانید با کمک این دستگاه دستی قهوه فرانسوی که درشت آسیاب می‌شود را دم‌کرده و بنوشید. از طرف دیگر می‌توانید با استفاده از فیلتر فلزی این دستگاه فوم شیر جذاب و یکدستی را تحویل بگیرید. پس حتماً یک عدد فرنچ پرس را در خانه خود داشته باشید.

فرنچ پرس اسپرسوساز

  1. نیدل

برای این که بتوانید به بهترین شکل پودر آسیاب شده قهوه را درون سبد پرتافیلر ریخته و پخش کنید باید از ابزاری مهم به نام نیدل استفاده کنید. نیدل در لغت به معنای سوزن است؛ ظاهر این ابزار همانند سوزن بوده و در مدل‌های مختلف خود از تعداد متفاوتی سوزن بهره می‌برد.

با چرخاندن این سوزن را در پرتافیلر، دانه‌های آسیاب شده قهوه به بهترین شکل درون سبد پخش شده و با کمک تمپر به‌راحتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر چه‌بهتر از نیدل که جزو مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز است استفاده کنید، کیفیت قهوه شما بیشتر خواهد شد.

نیدل اسپرسوساز

  1. آسیاب

اگر دستگاه اسپرسو ساز در خانه دارید، باید از پودر قهوه برای درست‌کردن قهوه در آن استفاده کنید. پودر قهوه مخصوص این دستگاه باید با تیغه‌های مناسبی آسیاب شود؛ به همین دلیل باید برای آسیاب‌کردن دانه‌های قهوه از دستگاه آسیاب قهوه کمک بگیرید.

مدل‌های مختلفی از آسیاب قهوه وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند یک پودر قهوه یک‌دست و باکیفیت در اختیارتان قرار دهد. با کمک این دستگاه می‌توانید دانه‌های مختلف قهوه را به‌سرعت آسیاب کنید. البته بیشتر کاربرد این دستگاه تنها در کافی‌شاپ‌ها است؛ مگر این که قهوه را به‌صورت دانه کامل بخرید.

آسیاب اسپرسوساز

  1. کمکس

کمکس نوعی دستگاه قهوه ساز است که به‌صورت کاملاً دستی و غیرالکترونیکی کار می‌کند. این دستگاه قهوه نوع کمکس را به شما تحویل می‌دهد. قهوه کمکس در واقع قهوه‌ای است که به کمک یک ظرف شیشه‌ای و فیلتر کاغذی به دست میاید. این قهوه بسیار شفاف است و تنها با استفاده از آب جوش تولید می‌شود. طعم این قهوه نسبت به قهوه‌های اسپرسو متفاوت بوده و سلیقه خاصی از افراد را پوشش می‌دهد.

تجهیزات اسپرسو ساز دستگاه کمکس

  1. سختی‌سنج آب

نکته مهمی که دررابطه‌با استفاده دستگاه قهوه ساز شارژی یا قهوه ساز اسپرسو وجود دارد این است که باید از آبی در آن استفاده کنید که میزان سختی کمی داشته باشد. سختی آن توسط مواد معدنی موجود در آن اندازه گیری می‌شود و هر چه این میزان بیشتر باشد امکان آسیب‌دیدن قطعات دستگاه اسپرسو ساز بیشتر خواهد شد. به کمک دستگاه سختی‌سنج آب می‌توانید به‌راحتی سختی آب منطقه را هر چند وقت یکبار چک کنید. این‌گونه از آسیب‌دیدن دستگاه اسپرسوساز خود جلوگیری خواهید کرد.

دستگاه سختی‌سنج آب

  1. ترازو

مهم‌ترین دستگاهی که باید در کافی‌شاپ‌ها وجود داشته باشد و به‌عنوان مهم‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز شناخته می‌شود ترازو است. ترازویی است که در کافی‌شاپ‌ها وجود دارد نوعی دستگاه الکترونیکی دیجیتالی است که حساسیت بالایی در وزن‌های پایین دارد.

به کمک این دستگاه می‌توانید میزان وزن قهوه‌ای که استفاده می‌کنید را مشخص کنید. در واقع این دستگاه می‌تواند وزن قهوه را دقیق به شما تحویل دهد. این‌گونه می‌توانید وزن مناسبی از قهوه را درون دستگاه قهوه ساز بریزید. مدل‌های متنوعی از این ترازو وجود دارد که می‌توانید نسبت به نیاز خود یکی را تهیه کنید.

ترازو

سخن پایانی

اگر به دنبال این هستید که در منزل یا کافی‌شاپ از دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز اسپرسو استفاده کنید باید به همراه این دستگاه تجهیزات اسپرسو ساز را نیز تهیه کنید. استفاده از دستگاه اسپرسو ساز به‌تنهایی کار سخت و دشواری است.

به کمک این ابزارها می‌توانید قهوه‌های خوش‌طعم و یک‌دست را درست کنید. ابزارهای متنوعی در این دسته‌بندی قرار دارند که مهم‌ترین آن‌ها را با هم در این مقاله بررسی کردیم. شما عزیزان می‌توانید تمامی این ابزارها و تجهیزات اسپرسو ساز را از فروشگاه کی ام کالا به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

سؤالات متداول

  • کدام وسایل ضروری هستند؟

مهم‌ترین وسایل و تجهیزات اسپرسو ساز که حتماً باید از آن‌ها استفاده کنید، ترازو، تمپر، مت تمپر، پاک اسکرین، نیدل و ناک باکس هستند.

  • در خانه هم می‌توان عین کافه‌ها قهوه درست کرد؟

بله؛ اگر توجه زیادی به خرج داده و از حرفه‌ای‌ترین تجهیزات اسپرسو ساز استفاده کنید می‌توانید همانند کافی‌شاپ‌ها قهوه‌ای خوش‌طعم و خوش‌فرم درست کنید.

  • نکات لازم برای تهیه قهوه عالی چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای تهیه قهوه عالی وجود دارد این است که همیشه باید از باکیفیت‌ترین ابزارها و تجهیزات اسپرسو ساز استفاده کنید. به طور مثال قهوه ساز باکیفیت می‌تواند قهوه‌ای غلیظ و خوش‌طعم به شما ارائه دهد.

  • تفاوت دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز در چیست؟

برای این سوال نیاز به پاسخی کامل و واضح دارید که پیشنهاد میکنم مقاله ی مقایسه دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز را مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =