ماساژورهای تفنگی

معمولا پس از یک پیاده‌روی، کوهنوردی و تمرین‌های طاقت ‌فرسا که روی کاناپه استراحت می‌کنید، ماهیچه‌های شما نیاز به ریلکسی دارند. برای استراحت می‌توانید از ابزاری استفاده کنید که درد را در کمترین زمان ممکن تسکین داده و از گرفتگی عضلات هم جلوگیری کند. این دستگاه حرفه‌ای و کارآمد، ماساژور تفنگی نام دارد.  ماساژور تفنگی بافت عمیق ماهیچه شارژی MORY x1 یکی از بهترین و مدرن ترین ماساژورهای برقی بدن است که برای رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژور تفنگی با اعمال ضربه و فشار, با سرعت و شدت نسبتا بالا به بافت و عمق عضلات ضربه وارد می‌کند. از ماساژور تفنگی در مراکز درمانی, فیزیوتراپی و ورزشی استفاده می‌شود.

کاربردهای ماساژور تفنگی

محققان تاکنون به این نتیجه رسیده‌اند که به نظر می‌رسد ماساژ درمانی کوبه‌ای ( ضربه‌ای ) می‌تواند به افزایش دامنه حرکتی و جلوگیری از دردهای عضلانی تاخیری (DOMS) کمک کند. البته کارایی ماساژور تفنگی برای از بین بردن خستگی و اسپاسم‌های عضلانی از نظر علمی ثابت شده است. در ادامه به برخی کاربردهای ماساژور تفنگی خواهیم پرداخت.

ماساژور تفنگی بافت عمیق ماهیچه شارژی MORY x1

1_ ریکاوری عضله

از ماساژورهای تفنگی می‌توانید برای چندین منظور، ازجمله تسکین دردهای ناشی از حالت قرارگرفتن بدن و همچنین کاهش استرس، استفاده کنید. اما اکثر افراد از این وسیله جهت تسکین خشکی و کوفتگی‌‌های ناشی از ورزش، به‌خصوص کوفتگی عضلانی تأخیری (دردی که معمولا ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از ورزش شدید ایجاد می‌شود) کمک می‌گیرند.

تحقیقات نشان داده اند ویبره‌ تراپی در کاهش کوفتگی و درد عضلانی می‌تواند تاثیری مانند ماساژ تراپی داشته باشد. با توجه به شواهد فراوانی که از تاثیر ماساژتراپی در ریکاوری عضلات به دست آمده است، این یافته می‌تواند بسیار مهم باشد. اگر ماساژورهای تفنگی بلافاصله پس از تمرین استفاده شوند می‌توانند باعث کاهش کوفتگی تاخیری عضلانی شوند که معمولا از 24 تا 48 ساعت بعد از تمرین در بدن فرد باقی می‌ماند.

2_ جهت مصارف ورزشی

استفاده از ماساژورهای تفنگی پیش از تمرین، همچون بعد از آن، مزایای زیادی دارد. می‌توانید با افزایش گردش خون در نواحی موردنظر بدنتان، به عضلات خود اکسیژن و موادمغذی بیشتری برسانید و به این ترتیب آن‌ها را برای داشتن تمرینی نتیجه‌بخش آماده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از ماساژور تفنگی قبل از تمرین، نسبت به بعد از تمرین، می‌تواند از مجموع پارگی‌های میکروسکوپی عضلات یا همان آسیب‌های عضلانی که باعث دردتان می‌شود، بکاهد.

بیشتر بدانید  فواید ماساژ بدن+معرفی بهترین ماساژور های بدن

3_ برای بهبود گردش خون

ماساژورهای کوبه‌ای مثل جوراب‌های واریسی هستند که در گذشته محبوب بودند. حرکات کوبشی و ضربتی ماساژورهای تفنگی گردش خون را در نواحی موردنظر افزایش می‌دهد و باعث کاهش وَرَم، کِرِختی و سوزن ‌سوزن‌ شدن بدن می‌شوند که همگی این موارد از علائم گردش خون نامناسب هستند.

برای افرادی که از گردش خون نامناسب رنج می‌‌برند روزانه دو تا سه بار استفادۀ 15 دقیقه‌ای، و نه بیشتر، از این دستگاه پیشنهاد می‌‌شود. استفاده از ماساژور تفنگی هنگام صبح، بعدازظهر و شب باعث افزایش و تنظیم گردش خون در طول روز می‌شود و اگر این کار را به‌ صورت روزانه انجام دهید، نتایج فوق‌العاده و دائمی خواهید گرفت.

ماساژور تفنگی بافت عمیق ماهیچه شارژی MORY x1

4_ برای تسکین درد بافت عضلانی

استفاده از ماساژورهای تفنگی می‌تواند گزینۀ خوبی برای درمان فیبرومیالژیا باشد. این اختلال باعث ایجاد درد، سفتی و خستگی گسترده در نواحی عضلانی و مفاصل و همینطور سردرد می‌شود که ماساژورهای تفنگی می‌توانند از طریق مالش و ماساژ نیام‌های زائد و سختِ عضلات و بازکردن گره‌‌های عضلانی باعث کاهش درد شوند و عضلات را نرم کنند. به‌طورکلی، ماساژدرمانیِ پیوسته و طولانی‌مدت به‌عنوان یکی از روش‌های رفع علائم بیماری فیبرومیالژیا (اختلالات عضلانی و اسکلتی) محسوب می‌شود، اما مطالعات بیشتری در خصوص تاثیر ماساژور های تفنگی بر این بیماری انجام نشده است.

5_ برای درمان سیاتیک

ماساژ کوبشی می‌تواند به افراد مبتلا به سیاتیک هم کمک کند. سیاتیک به دردی می‌گویند که ناشی از فشردگی و التهاب عصب سیاتیک است، در واقع همان عصبِ طَویلی که از قسمت تحتانی آغاز و تا پایین پاها کشیده شده است. هنگامی که این عصب ملتهب شود، فرد درد شدیدی مثل سوزن‌ سوزن‌ شدن و نوعی کِرِختی احساس خواهد کرد. ماساژ کوبشی به نرم‌شدن بافت‌‌های سفتِ همبندی می‌انجامد که باعث فشردگی و التهاب عصب سیاتیک شده‌اند. نرم‌شدن و استراحت این عصب موجب رفع درد و سایر علائم این بیماری خواهد شد.

بیشتر بدانید  ماساژور سر چیست؟چه کاربردی دارد؟

حتما پیش از استفاده از این دستگاه با دکتر خود مشورت و او را از هدفتان از انجام این ماساژ آگاه کنید. به‌ ویژه اگر از داروهای رقیق‌کنندۀ خون استفاده می‌کنید یا از شکستگی استخوان، التهاب، واریس، فشار خون بالا و پوکی استخوان رنج برده و یا حامله هستید.

بهبود خواب با ماساژورهای تفنگی

از اثرات دریافت ماساژ، می‌توان به آرامش بیشتر در هنگام خواب اشاره کرد. افرادی که دچار کمبود خواب و یا خواب نامنظم هستند می‌توانند به کمک ماساژورهای تفنگی به سلامت ترین شکل ممکن و بدون مصرف هیچ گونه داروی زیان‌آوری، خوابی عمیق و سرشار از آرامش داشته باشند.

ایمنی دستگاه ماساژورهای تفنگی

اگر از ماساژور های تفنگی به‌درستی استفاده شود، بی‌خطر و مؤثر خواهند بود و وجود هرگونه خطر فقط به استفادۀ اشتباه از این دستگاه مربوط می‌شود. مهمترین مسئله برای هر ورزشکاری که از این دستگاه استفاده می‌کند این است که مطمئن باشد با این کار موجب تشدید یا بدترشدن آسیب نمی‌شود. برای مثال، بهترین کار این است که از انجام این ماساژ بر عضلات پاره ‌شده یا کشیده‌ شده خودداری کنیم، چراکه اثر ماساژور تفنگی بر این نواحی موجب تشدید آسیب خواهد شد.

اگرچه همه می‌دانیم، اما بهترین راه برای خودداری از ماساژ این نواحی این است که به بدنتان گوش کرده و ببینید که چه واکنشی به ماساژور تفنگی نشان می‌دهد. اولین مسئله این است که هرگاه احساس درد کردید، ماساژ را در آن ناحیه متوقف کنید. اگر با طرزکار این دستگاه آشنا نیستید و یا نمی‌دانید که برای شما ضرر دارد یا خیر، می‌توانید به دفترچۀ راهنمای محصول یا پزشک مربوطه مراجعه کنید.

ماساژور تفنگی بافت عمیق ماهیچه شارژی MORY x1

جمع بندی

همانطور که خواندید مزیت‌ ماساژورهای تفنگی بسیار زیاد است و یک گجت بسیار کاربردی محسوب می‌شود ولی در کنار این مزایا ماساژور های تفنگی دارای معایبی نیز هستند که اگر قصد آشنایی با معایب ماساژور تفنگی دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید. همچنین این ماساژ به قدری لذت بخش است که حتی اگر تمامی این مزایایی که به آنها اشاره کردیم را هم نداشت، به عنوان یک فعالیت دوست داشتنی می‌توانیم در زندگی روزمره از آن استفاده کنیم. برای خرید انواع ماساژور تفنگی به فروشگاه اینترنتی کی ام کالا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 8 =