اگر مدت هاست که در فکر چاپ کردن  تصاویر و متون روی انواع سطوح مانند کاغذ، پلاستیک، مقوا، چرم، فلز و چوب هستید مینی پرینتر رنگی بهترین گزینه برای شماست. این مینی چاپگر در کف دست شما قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که چاپ رنگی سریع، واضح و در هر مکانی را داشته باشید. از نظر چاپ، اسناد سیاه و رنگی واضحی تولید می‌کنند که برای یک محیط کاری حرفه‌ای به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسند. مینی پرینتر جیبی سیاه و سفید نیز از انواع مینی چاپگرها است بنابراین خروجی پرینتر مینی می‌تواند سیاه و سفید یا رنگی  باشد که در ادامه به مینی پرینتر چاپ رنگی ‌خواهیم پرداخت. این دستگاه‌ها با همه سیستم‌های Android، iOS، Windows، Mac OS و Linux روی گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و رایانه شخصی کار می‌کنند. قابلیت شارژ دارند. این پرینترها بسیار کوچک هستند به خصوص اگر لازم است با یک مینی پرینتر چاپ رنگی سفر کنید یا اتاق کوچکی دارید باید بدانید که هیچگونه فضایی اشغال نخواهند کرد. مینی پرینتر کوچک به اشکال مختلفی عرضه می‌شود.

بررسی انواع پرینترهای رنگی

برخی از مینی پرینترهای چاپ رنگی با جوهر کار می‌کنند، سایر چاپگرهای جیبی از تکنیکی استفاده می کنند که نیازی به جوهر ندارد. این پرینترهای مینی از کاغذ ZINK استفاده می کنند که کریستال های رنگی دارد و بی رنگ به نظر می رسد. چاپگر در حین چاپ کریستال های رنگ را گرم می‌کند و پس از آن رنگ‌ها ظاهر می‌شوند. در ادامه به جزئیات و مدل های بیشتری می‌پردازیم.

مینی پرینتر رنگی

مینی پرینتر رنگی همراه pekoko

این دستگاه یک علامت‌گذار الکترونیکی بی‌سیم است. درحالیکه چاپگرهای سنتی فقط می توانند روی کاغذ و بصورت یک رنگ چاپ کنند با این مینی چاپگر، تقریباً روی هر شیئی را می توان با رنگ‌های بیشتری چاپ کرد. مینی پرینتر جیبی رنگی از صددرصد کارتریج های جوهر سه رنگ جدید استفاده می کند. با این مینی پرینتر چاپ رنگی می توانید انوع  متن‌ها، کدهای QR و تصاویر را بر روی انواع سطوح جاذب از جمله کاغذ، مقوا، چوب، کیسه های کاغذی، چرم، ام دی اف و… چاپ کنید. فقط کافیست آنها را از طریق بلوتوث به مینی پرینتر رنگی منتقل کنید. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید روی شیشه، فلز یا سطحی غیرجاذب کار کنید، باید پس از چاپ از یک اسپری خشک کن سریع نیز استفاده کنید. طراحی ارگونومیک با اندازه 90*78*68 میلی‌متر این پرینتر کوچک را از لحاظ ابعاد برای در دست گرفتن و چاپ بسیار راحت می‌کند. می‌توانید تی شرت شخصی، هدایا، کارت دعوت عروسی، خالکوبی، تدارکات جشن تولد و … را کاملا مطابق با سلیقه شخصی خودتان فقط در 3 ثانیه چاپ کنید. دارای باتری  1200 میلی‌آمپر‌ساعت است که 8 ساعت کار مداوم را فراهم می‌کند. مدت زمان موردنیاز برای شارژ کامل 2 ساعت می‌باشد. حداکثر منطقه چاپ در ارتفاع 0.56 است اما برای طول محدودیتی وجود ندارد.

مینی پرینتر رنگی امبراش مدل kongten

این مینی پرینتر حرارتی رنگی با تکنولوژی جوهر افشان حرارتی سه رنگ کار می‌کند. جهت گیری به کمک یک سنسور نوری که مستقیماً در کنار سر چاپگر قرار دارد انجام می‌شود که اجازه می‌دهد تا بداند از کجا چاپ را شروع کرده و متوقف کند و هم چنین چه زمانی کار چاپ را به پایان برساند. برای یک نتیجه تمیز و بدون انحراف در طرح یا متن مورد نظر، سرعت های مختلف برای حرکت در نظر گرفته می‌شود. دو غلتک لاستیکی باعث می‌شود که مینی پرینتر چاپ رنگی بهتر روی سطوح حرکت کند. مانند یک چاپگر معمولی، امبراش نیز به کارتریج نیاز دارد. هد چاپ مستقیماً به مخزن جوهر متصل می شود و در صورت نیاز تعویض می‌شود. طبق گفته سازنده، یک کارتریج می تواند تا 400 صفحه A4 را چاپ کند. شما لازم نیست نگران در دسترس بودن کارتریج باشید زیرا انواع آن گسترده است. عرض چاپ 14 میلی‌متر است. کار با مینی پرینترهای کوچک نیاز به تمرین دارد و ممکن است اولین تلاش‌ها برای چاپ بصورت نوارهای خطی یا لبه‌های ساییده ‌شده، مخدوش یا رنگ اشتباهی باشد. بهترین نتایج روی سطوح با رنگ روشن و بدون پوشش، به ویژه بر روی موادی مانند کاغذ، مقوا و چوب به دست می‌آید. چاپ رنگی روی سطوح تیره مشکل‌تر است. سطوح انعکاسی حسگر نوری را گیج می‌کنند که معمولاً منجر به چاپ نادرست می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که در کارتریج جوهر محلول در آب موجود است پس رنگ روی سطوح صاف و غیر جاذب جذب نمی‌شود. باتری لیتیومی داخلی با ظرفیت بالا 900 میلی‌آمپرساعت، پشتیبانی از 6 ساعت چاپ مداوم دارد. کوچک و سبک، مناسب برای تقریباً هر ماده و سطح جاذبی است. دارای ابعاد 51*68*72 میلی متر است.

مینی پرینتر رنگی شیائومی

بدنه خارجی این پرینتر مینی از مواد ضد شعله ABS و PC ساخته شده است که در برابر تغییر شکل و تغییر رنگ مقاومت می‌کند. این دستگاه تنها دارای سه دکمه است. طراحی جلد کشویی به شما امکان می‌دهد کاغذ را تنها در دو مرحله قرار دهید. فناوری چاپ بدون جوهر ZINK از رنگ‌های میکروکریستالی تعبیه‌ شده در کاغذ استفاده می‌کند و بدون نیاز به جوهر، وقتی کاغذ عکس توسط هد چاپ گرم می‌شود، تصاویر تشکیل می‌شوند (بدون جوهر به معنای سایش کمتر در هد چاپ است). کاغذ عکس پشت چسبنده خواهد داشت که بصورت برچسب می‌توانید از آن استفاده کنید همراه با حفظ رنگ بهتر و ویسکوزیته بیشتر که هزینه کمتری نسبت به سایر کاغذهای عکس دارد. اندازه آن 17*5*12 سانتی‌متر است.با استفاده از برنامه Mi Home/Xiaomi Home عکس صوتی AR را اسکن کرده و صدا را پخش کنید و لذت ببرید.

مینی پرینتر رنگی کانن مدل zoemin

مینی پرینتر حرارتی رنگی شیک، باریک و سبکی است. این چاپگر جیبی، لوازم جانبی مناسبی برای دستگاه تلفن همراه شما است. از ویژگی کاشی کاری می‌توانید برای ایجاد یک پوستر با 4 یا 9 بخش پازلی استفاده کنید و با کنار هم قرار دادن قسمت‌های چاپ شده یک تصویر پازل شکل داشته‌باشید. عکس‌های 2×3 اینچی را به زیبایی چاپ کنید. پشت آن را جدا کنید تا قسمت چسبنده آن مشخص شود و به دیوارها، لپ‌تاپ‌ها و کیف‌های خود بچسبانید تا بتوانید خاطرات خود را بطور مصور و همیشه نزدیک به خودتان نگه دارید. مینی پرینتر چاپ رنگی Canon ظرفیت حافظه 64 مگابایت دارد. کاغذ ZINK با میکرو کریستال‌هایی لایه‌بندی شده است که هنگام گرم شدن واکنش نشان می‌دهد و تصویری ضد لک، ضد پارگی و ضد آب و بدون جوهر ایجاد می‌کند.

مینی پرینتر رنگی

نحوه ی استفاده از پرینترهای رنگی

مینی پرینتر چاپ رنگی قابل حمل موجود در بازار امروزه اکثرا با فناوری Wi-Fi و بلوتوث عرضه می‌شوند تا ارتباط یکپارچه با لپ تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت شما را فراهم کنند. در رابطه با نحوه‌ی استفاده از مینی پرینتر رنگی مدل شیائومی و کانن و سایر مدل‌های مشابه فقط کافیست تبلت یا تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث (یا وای فای) به چاپگر متصل کنید برنامه Photos یا Gallery را باز کرده و عکسی را که می‌خواهید چاپ کنید، انتخاب کرده و روی نماد اشتراک گذاری ضربه بزنید، گزینه‌ها را به پایین اسکرول کرده و “چاپ” را انتخاب کنید. سپس روی Select Printer ضربه بزنید. چاپگر خود را از لیست انتخاب کنید و اندازه کاغذ را تغییر دهید و در صورت لزوم، تعداد کپی ها را مشخص کنید. برای بارگذاری کاغذ در دستگاه نیز، ابتدا درپوش قسمت کاغذ را باز کرده، کاغذ عکس را با بارکد روی کارت کالیبراسیون نارنجی رو به پایین قرار دهید. توصیه می شود هر بار یک بسته کامل را بارگیری کنید و برای کاغذهای ZINK بصورت ده تایی قرار دهید.

در رابطه با مدل هایی مانند pekoko  وkongten  این مینی پرینترهای چاپ رنگی نیز از طریق یک رابط وب کار می‌کنند. شما نیازی به برنامه و دانلود هیچ نرم افزاری ندارید تنها چیزی که برای اتصال رابط وب مورد نیاز است یک دستگاه دارای WLAN با یک مرورگر وب است. یک کد QR در داخل چاپگر به طور خودکار به رابط وب هدایت می‌شود. به محض اینکه طرح موردنظر و ناحیه چاپ را انتخاب کردید، می‌توانید آن را با فشار یک دکمه به دستگاه منتقل کنید. با کلیک بر روی Save نیز، طرح ها در حافظه داخلی ذخیره می‌شوند. اگر دکمه فشاری که در بالا قرار دارد را برای یک ثانیه فشار دهید، چاپگر به حالت چاپ درمی‌آید. در کنار دکمه LED هایی وجود دارند که از سفید به سبز تغییر می کنند و نشان میدهند که آماده چاپ است. حالا آن را روی سطحی که قرار است چاپ شود قرار دهید و از چپ به راست حرکت دهید. اگر ترجیح می دهید از راست به چپ حرکت کنید، می‌توانید جهت چاپ را در تنظیمات تغییر دهید.

مینی پرینتر

مزایا و معایب استفاده از مینی پرینتر رنگی

قابل حمل بودن یکی از بزرگترین عوامل تصمیم گیری هنگام انتخاب مینی پرینتر چاپ رنگی است. اگرچه حمل آنها راحت‌تر است، اما معمولاً منجر به کاهش کیفیت چاپ می‌شوند. هم چنین اگرچه کوچک و جیبی بودن آن ها یک مزیت است اما به خاطر داشته‌باشید که محدودیت‌هایی در اندازه چاپ خود خواهیدداشت. اگر به چاپ با حجم بالا نیاز دارید، هنگام انتخاب پرینتر قابل حمل خود، به سرعت چاپ کمتر از 10 تا 15 ثانیه در هر چاپ توجه کنید زیرا هرچه زمان چاپ بیشتر باشد، روند کار شما کندتر خواهدبود.

برخی از مینی پرینترهای چاپ رنگی مانند انواع جوهرافشان با کاغذ دستگاه کپی، پاکت نامه، لیبل و سایر اشکال رسانه‌های اداری کار می‌کنند. آنها انعطاف پذیری بیشتری دارند زیرا می‌توانند کاغذ مخصوص با روکش های مات یا براق را برای چاپ عکس در خود جای دهند. از سوی دیگر، چاپگرهایی مانند انواع سابلیمیشن رنگ، به کاغذ با روکش مخصوص نیاز دارند که اگرچه درابتدا خوب و شیک هستند، اما هزینه های چاپ را بطور چشم گیری افزایش می دهند. بنابراین اگر هزینه‌های جانبی برای شما مهم هستند حتما به این نکته توجه کنید. راه های مختلفی برای اتصال وجود دارد، برخی از آن‌ها با استفاده از درگاه USB به رایانه، لپ‌تاپ یا موبایل شما مستقیم متصل می‌شوند، در حالی که برخی از بلوتوث یا وای فای نیز پشتیبانی می‌کنند

تعداد رنگ مینی پرینتر

تعداد رنگ هایی که پرینتر رنگی دارد

هر دستگاه دارای طیفی از رنگ‌ها یا سایه‌های رنگی است که می‌تواند نمایش دهد یا چاپ کند. نور قرمز، سبز و آبی (RGB) برای نشان دادن رنگ‌ها در مانیتور استفاده می‌شوند. چاپ رنگی از یک یا چند جوهر از چهار جوهر خاص که هر کدام برای حذف طول موج‌های خاصی از نور سفید طراحی شده‌اند، استفاده می‌کند که شامل فیروزه ای، سرخابی، زرد به همراه سیاه (CMYK)هستند. جوهرها فضای رنگ را تعیین می‌کنند، اما پردازش تصویر شطرنجی، رنگ‌ها را هدایت و مدیریت می‌کند. برای از بین بردن کثیفی و عدم تعادل قابل مشاهده، تعادل رنگ ها با سایه های روشن بسیار مهم است.

در حالی که چاپگرهای کوچک به طور کلی از دید مخاطبان ممکن است بهترین کیفیت چاپ را نداشته‌باشند اما باید توجه کنید که این موارد وابسته به مدل انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. مینی پرینتر چاپ رنگی  گزینه‌ای ایده‌آل برای اشتراک‌گذاری یا یادگاری شخصی است که متناسب با نیازتان می‌توانید هریک از انواع آن‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =