مینی چاپگر قابل حمل

چاپگرها از جمله تجهیزات مهم و مورد نیاز ادارات و سازمان های بزرگ و کوچک هستند. هر کدام از مینی چاپگرهای قابل حمل با توجه به تکنولوژی که در ساخت آن به کار رفته است، کاربرد مختلفی دارند. سال‌هاست که صنعت دستگاه‌های دیجیتال و تکنولوژی به سمت کاربری بیشتر و استفاده راحت‌تر حرکت می‌کند. به‌همین دلیل است که در کنار انواع لوازم ثابت و غیرمتحرک، دستگاه‌های پرتابل نیز تولید می‌شوند و قابل حمل هستند و می‌توانند در سفرهای دور و جابه‌جایی‌های روزمره از خانه به محل کار با ما همراه باشند.

یکی از جدیدترین ابزارهایی که این روزها به آن نیاز داریم پرینتر جیبی یا مینی‌پرینترها هستند. این مدل از پرینترها در مدل‌های کوچک تولید می‌شوند و به انواع گوشی هوشمند متصل می‌شوند. در این بخش از کی ام کالا به معرفی دستگاه‌های پرینتر جیبی یا مینی چاپگر قابل حمل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کاربردهای مینی چاپگر قابل حمل

به پرینتر جیبی، پرینتر همراه نیز گفته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این پرینتر، عکس‌های گوشی را در ابعاد کوچک چاپ کنید. این وسیله در واقع یک ابزار کم مصرف و بسیار مناسب برای کسب‌وکارهایی است که نیاز داشته باشند لیبل‌ها و رسیدهای خود را در هر زمان و مکانی چاپ کنند. اللخصوص اگر در سیستم توزیع با کمبود وقت مواجه شده و نیاز به پرینت فوری داشته باشند، این دستگاه، علاوه بر اینکه هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد، بهره‌وری را بالا می‌برد.

روش استفاده از مینی چاپگر قابل حمل

مینی چاپگر قابل حمل که انتخاب می‌کنید می‌تواند برای چاپ عکس‌های کوچک ۶ در ۴ یا برای چاپ اسناد مناسب باشد. این دستگاه‌ها به آسانی به بلوتوث را متصل شده و با اپلیکیشن‌های مخصوص هدایت می‌شوند. البته قابل ذکر است با توجه به کوچک بودن سایز عکس، انتظار تصویر باکیفیت از آنها نداشته باشید. فناوری چاپ این چاپگرها بر پایه گرما و لیزر است که تصاویر مدنظر را روی کاغذ چاپ می‌کند.

پرينتر همراه ليبل زن حرارتي m110

فناوری مینی چاپگر جیبی

در این مینی چاپگر قابل حمل از چاپ تصعیدی یا sublimation و فناوری جوهر صفر zero ink استفاده می‌شود. کاغذ حرارتی به کاررفته در این پرینتر همراه دارای یک پوشش شیمیایی (اغلب یک محافظ پلیمری) روی سطح خود است، زمانی که سطح کاغذ را با ناخن خراش می‌دهید، حرارتی در این فرآیند ایجاد می‌شود. کاغذ حرارتی  لکه‌های سیاه روی سطح خود را نشان می‌دهد. چاپ سابلیمیشن مقاومت زیادی دربرابر محو شدن دارد و می‌توانیم با کمک آن یک طرح پیچیده را روی کاغذ چاپ کنیم. فرآیند چاپ در این دستگاه‌ها توسط گرمای کنترل شده انجام می‌شود و عکس‌هایی روشن، پررنگ و ماندگار می‌سازد.

کیفیت مینی چاپگر قابل حمل

کیفیت مینی چاپگر قابل حمل، با کیفیت و شفافیت عکسی که به‌عنوان خروجی به کاربر می‌دهد، سنجیده می‌شود. برای اینکه بدانید آیا پرینتری که در دست شماست از کیفیت خوبی برخوردار است یا نه باید به چند نکته مهم توجه کنید:

  • یک کاغذ چاپ به آسانی پاره نخواهد شد و تا حدودی ضد آب است.
  • کاغذها بعد از فرآیند چاپ، سریع خشک می‌شوند و نیازی به صبر کردن نیست.
  • در شرایط آب‌وهوایی مختلف، مثلا در فضای مرطوب معمولی یا در مواجهه با نور و گرمای زیاد، اثر چاپی رنگ پس نداده و حالت خود را از دست نمی‌دهد.
  • برندهای معتبر سعی در تولید کاغذهای پرینتری داشته‌اند که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، ضرری برای محیط زیست نداشته باشند.

انواع مینی چاپگر قابل حمل

چاپگرها از نظر رنگ چاپی و ساختار آن دارای انواع مختلفی از جمله چاپگر حرارتی (لیبل زن)، ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری و چاپگر جوهرافشانی در ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شود. منبع تأمین رنگ در مینی چاپگر قابل حمل با توجه به نوعشان تونر یا کارتریج است.

مینی پرینتر رنگی همراه pekoko

1_ پرینتر لیبل زن

پرینترهای لیبل زن با ایجاد گرما بر روی کاغذهای مخصوص و ریبون، متن مورد نظر را چاپ می‌کنند. ساختار آن‌ها با حرارت است و به همین دلیل به عنوان چاپگرهای حرارتی معروف شده اند که نیازی به جوهر ندارند. هد دستگاه با ایجاد حرارت بر روی کاغذ می‌نویسد. کاغذ آن از نوع مخصوصی است که رول‌های آن نسبت به حرارت حساس است و واکنش نشان می‌دهد. صدور انواع فیش بر اساس دو نوع تک رنگ (سیاه و سفید) و دو رنگ در بازار موجود است ولی باتوجه به اینکه امروزه کاغذ دورنگ در بازار یافت نمی‌شود، کارآیی آن مانند کاغذ تک رنگ است. پرینترهای چاپ لیبل در این دسته قرار می‌گیرند.

2_ پرینتر ماتریس سوزنی

پرینتری است که در آن نماد یا حرف به صورت ماتریسی از نقاط است که با ضربات سوزن های باریک بر روی یک نوار جوهری که تقریبا خشک است بر روی کاغذ حک می‌شود که از آن در پرینت انواع چک و فاکتورهای رسمی و چند نسخه‌ای استفاده می‌شود.

3_ پرینتر لیزری

در این نوع پرینتر از پرتوهای لیزر برای چاپ جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌شود. چاپگرهای لیزری شامل دو نوع رنگی و سیاه و سفید هستند که از چاپگر رنگی برای چاپ عکس و چاپگر سیاه و سفید برای چاپ متون استفاده می‌شود.

4_پرینتر جوهر افشان

از این نوع پرینتر برای مصارف خانگی و ادارات استفاده می‌شود و به وسیلۀ پاشیدن قطعات بسیار ریز جوهر بر روی کاغذ کار می‌کند. نام مخزن جوهر آن کارتیج است که نگهداری از آن نیاز به دقت بالایی دارد.

مینی پرینتر رنگی همراه pekoko

جمع بندی

یکی از بهترین و جذاب ترین کاربردهای مینی چاپگر قابل حمل، چاپ عکس دلخواه در سریع‌ترین زمان ممکن است. اگر شما هم جزوی از افراد خوش‌ذوقی هستید که عکس‌های کوچک خانوادگی را روی دیوارها و درب‌‌های داخلی خانه می‌چسبانید یا برای نظم‌دهی به ظروف حبوبات و مواد غذایی دنبال برچسب‌های جالب و متفاوتی هستید، این گجت حتما به کار شما خواهد آمد. شما عزیزان می‌توانید در فروشگاه اینترنتی کی ام کالا بهترین کیفیت از مینی چاپگرهای قابل حمل را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 15 =